Gek zijn doet geen pijn

Gestart door daylight, 07 september 2021, 14:03:43 PM

daylight

Deze kerel probeert al een tijd (vruchteloos) een Olaerts Type 36 te slijten voor de bescheiden som van $5163, ofte de prijs van drie nieuwe modellen bij Guido...

https://www.ebay.com/itm/254559300811

raf

al die andere die daar (van vermoedelijk hem )tekoop staan zijn ook rond die prijs
inderdaad zot zijn doet geen zeer
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Stedahult

Och, er is een Duitser die hoopte voor een Deens
posthok van Heljan 299€ te krijgen. Dingen zijn
nog steeds in DK verkrijgbaar voor 72€...
Mvh. Steef

janieburton

Ook vreemd dat dat in Okazaki, Japan is terecht gekomen.

 

Rangeerduivel

Citaat van: janieburton op 09 september 2021, 00:26:25 AM
Ook vreemd dat dat in Okazaki, Japan is terecht gekomen.

Eeen Okazeken uit Okazaki dus.... ;D 8)

;)

Dirky

Ik begrijp niet waarom hier steeds weer kritiek is op vraagprijzen. Hier gaat het bijvoorbeeld over "Japan", waar H0 al meer iets voor de "betere klasse" is...
En vraagprijzen zijn nu eenmaal vraagprijzen. Teveel? slaat de bladzijde om en zoek verder!

Ik moest onlangs iets hebben om een juiste offerte te kunnen maken en heb hiervoor op eBay een object aangekocht voor een prijs die 3x hoger lag dan normaal. Dus, er bestaat steeds een kans dat een verkoper toch wel iets (aan te hoge prijs) verkoopt. Wie niet waagt...

janieburton

Citaat van: Dirky op 09 september 2021, 13:01:37 PM
Ik begrijp niet waarom hier steeds weer kritiek is op vraagprijzen. Hier gaat het bijvoorbeeld over "Japan", waar H0 al meer iets voor de "betere klasse" is...
En vraagprijzen zijn nu eenmaal vraagprijzen. Teveel? slaat de bladzijde om en zoek verder!

Ik moest onlangs iets hebben om een juiste offerte te kunnen maken en heb hiervoor op eBay een object aangekocht voor een prijs die 3x hoger lag dan normaal. Dus, er bestaat steeds een kans dat een verkoper toch wel iets (aan te hoge prijs) verkoopt. Wie niet waagt...

Is het hier vermelden van "uitzonderlijke en buitensporige" vraagprijzen in uw ogen kritiek geven?
Mogen we, om het dan zo te stellen, ons dan niet meer "vrolijk" maken of een bedenking maken bij het zien van "buitensporige vraagprijzen"?

Als iemand die prijs zou willen geven omdat hij/zij dat model echt wil hebben dan gun ik hem dat.
En ik denk dat bijna iedereen al eens een "buitensporige of uitzonderlijk hoog" bedrag zal hebben betaald om een bepaald item te hebben.

Als het item niet meer verkrijgbaar is kan zo'n vraagprijs wel "gerechtvaardigd zijn"(om het zo te noemen) maar als het item nog verkrijgbaar is .........
 

Dirky

Voor meneer Janieburton:
definitie (volgens www.encyclo.nl) van het woord "kritiek"...
Met kritiek bedoelt men de beoordeling van een bepaalde toestand, door deze aan bepaalde criteria, waarden en normen te toetsen. Grappig dat je daar vrolijk van wordt...



janieburton

#8
 :o

Is het soms verboden om vrolijk te worden van sommige leuke "toestanden" zoals buitensporige prijzen?

Nu terug naar de topic
 

Havoc

Ik weet het nog zo niet. Ik ben gek op iemand en dat doet verdomd veel pijn....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SirGresley

Gelijk ze zeggen: Wat de gek ervoor wilt geven!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Rangeerduivel

Citaat van: Stedahult op 07 september 2021, 22:29:56 PM
Och, er is een Duitser die hoopte voor een Deens
posthok van Heljan 299€ te krijgen. Dingen zijn
nog steeds in DK verkrijgbaar voor 72€...

O, er zijn er nog zo hoor...
https://www.2dehands.be/v/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/m1739276545-sncb-nmbs-ls-models-serie-13?previousPage=lr

;)