Hornby Stoomloc class 35017 van de Belgische marine

Gestart door factageklerk, 31 augustus 2021, 22:37:32 PM

factageklerk

Hornby brengt dit model op de markt, ik wist niet dat dit uberhaupt bestond.  Zijn daar foto's van? ik vind zeer weinig info terug
 

Jappy

https://www.hattons.co.uk/619176/hornby_r3861_class_8p_merchant_navy_35017_belgian_marine_in_br_green_with_early_emblem_sold_/stockdetail.aspx

Bij Hattons vind je foto's van het model terug. Het heeft op zich niets met België te maken, het is een Merchant Navy genoemd naar de Belgische Marine. Die locs kregen wel vaker zo'n namen. :)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Sicco

Inderdaad, niet meer dan een 'gewone' Britse stoomloc met een vernoeming, heel normaal daar over de Noordzee. Ik vind het merkwaardig dat het hier en daar geadverteerd wordt bij winkels als een loc van de Belgische marine. Zeker omdat het een model is in schaal OO en dus niet echt compatibel met onze 'vastelands' H0.

Metpetergaathetbeter

ook hier zag ik die loc al geadverteerd staan op een website als zijnde...... Wellicht wou men een graantje meepikken van de Belg. modellen die tegenwoordig populair zijn en zeker stoomloc's gewild maar weinig aangeboden kant-en klaar modellen(waar de goesting groter is dan het aanbod

ACFI

Citaat van: Sicco op 01 september 2021, 07:07:23 AM
... snip ... Zeker omdat het een model is in schaal OO en dus niet echt compatibel met onze 'vastelands' H0.
So what. Het rijdt wel op de zelfde sporen. En ja het is een beetje groter. Maar als je het tof vindt, dan mag je het toch kopen?

ACFI

Sicco

Zucht

Wat ik wél schreef: dat ik het merkwaardig vind dat het wordt geadverteerd als Belgische loc, en niet vermeld wordt dat het een Britse loc in een andere schaal is. Het gaat me niet om de mensen die bewust een model uit een ander land en in een andere schaal kopen, maar die dat onbewust zouden kunnen doen.
Maar dat léék me duidelijk. Ik sluit me dus aan bij Peter: Ik had graag gehad dat U las wat ik WEL schreef - U hoeft helemaal niet te lezen wat ik NIET schreef

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Thommy

Citaat van: Sicco op 01 september 2021, 18:41:11 PM
Zucht

Wat ik wél schreef: dat ik het merkwaardig vind dat het wordt geadverteerd als Belgische loc, en niet vermeld wordt dat het een Britse loc in een andere schaal is. Het gaat me niet om de mensen die bewust een model uit een ander land en in een andere schaal kopen, maar die dat onbewust zouden kunnen doen.
Maar dat léék me duidelijk. Ik sluit me dus aan bij Peter: Ik had graag gehad dat U las wat ik WEL schreef - U hoeft helemaal niet te lezen wat ik NIET schreef

Moet eerlijk zijn, de 1e maal las ik ook wel wat ACFI zegt. Maar na nog eens te lezen begreep ik wat u wilde zeggen.
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

da's zo'n loc als je die aanschaft <waarvan je later gegarandeerd zegt : "Ja jungene enze mij serieus bij mijn ..eu... gehad !" ;D ;)

factageklerk

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 september 2021, 20:54:23 PM
da's zo'n loc als je die aanschaft <waarvan je later gegarandeerd zegt : "Ja jungene enze mij serieus bij mijn ..eu... gehad !" ;D ;)

Daarom dat ik hier eerst raad vroeg op het forum he  ;) ik vond het raar vond nergens een foto terug van het grote voorbeeld dus ik twijfelde. Zal dus niet gekocht worden
 

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama