Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

NMBS type 99

Gestart door Peter, 17 augustus 2021, 12:43:09 PM

Peter

Is er soms nog iemand die van die prachtige kappen voor de type 99 kan maken.
Ooit was het Stefan Appelmans die deze produceerde. En mooi waren ze, zeker als ze zoals de
paar die ik "helaas" voor enkelen gemonteerd en afgewerkt had. Helaas is er geen enkel overgeschoten voor mezelf.
Er moet hier nog ergens een draadje staan van mijn montages maar ik vind het momenteel niet terug

PS: het Fleischmann chassis voor de baureihe 94  kat.nr 4095 met zwarte wielen paste perfekt onder deze kappen

PA180003 by Peter Verlooy, auf Flickr

PA180004 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Niemand blijkbaar.
En het is in feite een prachtig model eens het helemaal klaar is
spijtig
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

In minder dan 24 uur besluit je dat er niemand kan helpen  ::)
Vakantieperiode, bijlange niet iedereen kijkt dagelijks op ons forum, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#3
Sorry, blijkbaar ga ik te vlug  :o

Als vergoeding alvast mijn eerste foto van toen ik aan de bouw begon.

P3020003-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

DFS

Mooi model inderdaad,

Helaas kan ik je niet verder helpen...

SirGresley

Vraag eens via Hobby 2000 in Luik.
Een zekere Phillipe maakte of verbouwde stomers.
Hij heeft in der tijd een 98 en diesel 59 voor mij omgebouwd en herschilderd.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Peter

#6
Dit is het model van Fleischmann dat ik gebruikte als onderstel met zeer weinig aanpassingen.

PB250001 by Peter Verlooy, auf Flickr

Het bijgewerkte chassis

PC170002 by Peter Verlooy, auf Flickr
En met uitzondering van de verf en decals alles bij elkaar gelegd

DSCN0348-3 by Peter Verlooy, auf Flickr

En het kant en klare model op mijn klein stukje Belgisch op mijn oude baan

PC160002 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

rixke rail

Prachtig Peter, blij dat ik er ooit één van jou gekocht heb. Zoals in het echt, robuuste lok ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

SirGresley

Werden deze locs niet als opduwloc gebruikt in Luik?
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Michiel

#9
Inderdaad, type 99 alsook 98 (ex KPEV T16) werden als opdruklocs gebruikt in Luik Guillemins.

https://youtu.be/gv3NOpftUB4?t=1810
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

Deze loks werden ook vele jaren ingezet in de Antwerpse haven en waren dus dikwijls te Antwerpen-Dam thuis
Met vriendelijke groeten
Peter

modèlisme

peter,
De mallen werden opgekocht door een Franse firma die de Franse versie van het type 990 gaat of reeds uitgebracht heeft.
Groetjes,
Paul.
 

Jacques D

H0 2-rail en 3-rail + H0m&H0e - Digitaal
Hoofdzakelijk stoomlocs uit alle tijdperken met bijhorende wagens. Nadruk op België, Duitsland en USA + stoomtrams

loco

Welkom op het forum, en dat direct met een knaller. Bedankt voor de info. Ik ben benieuwd of ze hun plannen ook gaan uitvoeren en of er ook gegadigden zullen gevonden worden voor de NMBS-uitvoeringen.
Ter info. Mijn ervaring is dat de laatste modellen van Model Loco (DJH) kwalitatief veel beter zijn dat de oudere modellen. De gietstukken zijn veel beter afgewerkt en passen beter waardoor de montage ook veel soepeler verloopt. Dat geldt zeker voor het type 7, 57 en 36. Minder voor het type 10 en oudere modellen (16, 40, 41, ... ) waarbij ook het type 99. Maar het type 99 is gelukkig wel eenvoudig qua constructie. Het is tevens één van mijn lievelingsmodellen.
Een ander probleem bij de nieuw aangekondigde modellen is de aandrijving. Men zal wel een degelijke oplossing bedenken, maar de vroegere tandwielkast in combinatie met de portescap motor is bijna onovertrefbaar. Dat probleem heb je uiteraard niet met de 99 waarvoor AMF een nieuw chassis wil ontwikkelen.