Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM ACTIE 2022

Gestart door doomslu, 04 augustus 2021, 15:26:51 PM

the_gold

#165
*Spoiler Alert*
https://youtu.be/5cUtoKcfE2k













Bevestiging van de antennes - zitten los dus verlijmen als je deze niet kwijt wil.




ronny-vdv

Bizar die gaten waar de ruitenwissers voorheen zaten  :o
Mvg,

ronny-vdv

bumper

Zojuist aangekomen.
Uitgepakt en aan eerste controle onderworpen. Op het eerste zicht alles prima in orde.
Prachtige loc en mooi afgewerkt naar mijn gevoel.
Nu geen tijd meer, straks alles grondig nazien.

Groeten.
Ludo.
 

ceuleer

#168
Citaat van: ronny-vdv op 22 december 2022, 10:53:28 AM
Bizar die gaten waar de ruitenwissers voorheen zaten  :o

De echte loc heeft op die plaats precies nog een stuk van de originele ruitenwissers, maar die zijn dan wit gekleurd ipv zilver.
Nu in het zilver vallen ze wel enorm op.
Maar de gaten waar de relingen en handvaten op de voorkant inzitten, dat vind ik maar een klodderboel.
Maar als ik dan detailfoto's van andere B-Models modellen van de 55 reeks bekijk, is dit altijd zo geweest.
Dus in het wit zal het wel sneller opvallen.

the_gold

#169
Citaat van: ceuleer op 22 december 2022, 12:18:56 PM
Citaat van: ronny-vdv op 22 december 2022, 10:53:28 AM
Bizar die gaten waar de ruitenwissers voorheen zaten  :o

De echte loc heeft op die plaats precies nog een stuk van de originele ruitenwissers, maar die zijn dan wit gekleurd ipv zilver.
Nu in het zilver vallen ze wel enorm op.
Maar de gaten waar de relingen en handvaten op de voorkant inzitten, dat vind ik maar een klodderboel.
Maar als ik dan detailfoto's van andere B-Models modellen van de 55 reeks bekijk, is dit altijd zo geweest.
Dus in het wit zal het wel sneller opvallen.

Bij alle andere locs met ruitenwissers boven zijn de gaten dichtgemaakt of niet aanwezig.

Wat jij bedoelt zijn de sproeistukken denk ik. De originele ruitenwissers zaten in de hoeken. (Waar je de gaten ziet bij de 5508)

ceuleer

Dat zal het zijn, op foto's van de groene 5508 staan de ruitenwissers dus onder de hoek van de ruit.

the_gold

Citaat van: ceuleer op 22 december 2022, 13:31:17 PM
Dat zal hhttps://forum.modelspoormagazine.be/Smileys/default/smiley.gifet zijn, op foto's van de groene 5508 staan de ruitenwissers dus onder de hoek van de ruit.

Van een groene 55 heb ik geen weet. Hier staan ze bv. op de originele plaats.
Ik vermoed dat er een kap gebruikt is voor deze 5508 met voorzieningen voor ruitenwissers onder, net zoals op het proto-model.
Bij alle andere modellen met ruitenwissers boven zijn deze gaten dichtgemaakt (zoals in het echt)


BomPaPol

De TUC Rail MSM 5508 valt in de bus.
Ik vind nergens een aanduiding van het type digitale decoder dat er in zou moeten voor het geval ik er eentje zou willen inbouwen. Ik heb hem dus nog niet opengedraaid om dit te bekijken.
Iemand een idee?
Dank voor uw inzichten...
Geniet van dit kerstcadeau, eindejaarsfeesten en zet het nieuwe jaar met het juiste elan in.
Groetjes
BomPaPol

doomslu

Hier ook netjes afgeleverd door Bpost.

En al meteen even op de baan voor een kiekje...

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

the_gold

Knap Doomslu! Toch een mooie toevoeging in de 55 collectie.

SuSke

Citaat van: BomPaPol op 22 december 2022, 14:49:30 PM
...
Ik vind nergens een aanduiding van het type digitale decoder dat er in zou moeten voor het geval ik er eentje zou willen inbouwen. Ik heb hem dus nog niet opengedraaid om dit te bekijken. ...

Er zit toch een blaadje bij waar alles op staat.
Op de handleiding zijde: "model voorzien van een decoder plug, 21 pins"
Op de kant met de decoder functies wordt melding gemaakt van:
- voor de digitale versie: "ESU lokpilot 5 M4/Mfx - Railcom+"
- voor de digitale sound versie: "Speciaal geprogrammeerde decoder !!! ESU Locsound 5 M4/Mfx - Railcom+  31 funties"

En dat de sound decoder anders geprogrammeerd is dan de gewone digitale blijkt uit de functie uitgangen die compleet anders liggen.
Waarom ????
Hou de basis functies nu toch eens gewoon gelijk voor alle versies. Dat maakt het leven alleen gemakkelijker om te rijden.
Wordt weer een leuk projectje om alles om te programmeren naar een 'meer normale' setting
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

BomPaPol

Dag 'Suske'

Zoals zo vaak gebeurt als je veel te enthousiast bent, heb ik weer te snel willen zijn en over deze regel heen gelezen. Dank voor je terechtwijzing en alle bijkomende info.
Ik zeg het vaker...!
Ik beloof beterschap maar geef daar geen garantie op...!
Groetjes
BomPaPol

WVA

Mooi model, ik zit vol spanning te wachten op mijn bestelling(en) Eentje voor mezelf en eentje om cadeau te doen aan mijn vader.

ronny-vdv

Mooi model, maar buiten mijn tijdperk.
Ik ben enkel tijdperk 4 à 5-rijder.  ;)

Hopelijk denken ze in de toekomst eens aan anderen die geen tijdperk VI verzamelen  :D
Mvg,

ronny-vdv

Jurgen

Citaat van: ronny-vdv op 26 december 2022, 21:15:31 PM
Mooi model, maar buiten mijn tijdperk.
Ik ben enkel tijdperk 4 à 5-rijder.  ;)

Hopelijk denken ze in de toekomst eens aan anderen die geen tijdperk VI verzamelen  :D

Hoezo? Van de reeks 22 en 23 zijn toch al modellen verschenen voor deze tijdperken? En van de reeks 55 zijn ook al versies voor dat tijdperk verschenen.
Er is zelfs al een tweedelig stel geweest dat puur TP IV was, het TBL-stel.

Laat ze maar rustig doen met hun TP VI, dan kan ik tenminste sparen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.