Wil de echte Fl

Gestart door Steven86, 03 november 2006, 23:25:41 PM

Steven86

Een vraagje voor de Roco kenners.

Voordat Roco in vereffening ging was er de alombekende Roco Fl?sterschleifer. Die was inderdaad zeer stil. Te herkennen aan een gebogen stukje metaal met plastic kapsel erboven.
Na de vereffening bij Roco, werd gezegd dat Mr. Magdefrau het patent hield op de Fl?sterschleifer... Bijgevolg verscheen op een aantal modellen de 'nieuwe Fl?sterschleifer'. Enkel een gebogen stukje metaal, zonder het plastic kapsel erboven. Ietsje minder stil maar toch nog stil maar wel sneller aan slijtage onderhevig.

Deze week dan, op een nieuwe Roco lok... opnieuw de Roco Fl?sterschleifer van voor de vereffening! Gecombineerd met het oude logo dacht ik eerste dat het een oude Roco loc was. Fout dus, want het artikelnummer was nieuw.
Volgens de winkelier is de Fl?sterschleifer van voor de vereffening nu weer terug. En de zogenaamde nieuwe van na de vereffening was eigenlijk de oude, eerste generatie Roco Fl?sterschleifer, die ze eigenlijk als overgangsmaatregel na de vereffening maar gauw op de nieuwe modellen hebben gemonteerd... Nu zou er dus een regeling zijn.
Enfin, een verhaal zoals in een gangsterfilm.

Kan iemand dat verhaal bevestigen? Ik vind er tot hiertoe weinig info over...


Steven

Rochevalien

Wat is in vredesnaam een "Fl?sterschleifer"? ik heb al meer dan 25 jaar Roco treinen en heb daar nog nooit van gehoord[?] Zal wel een sleper zijn voor op het 3 rail-systeem zeker?

Gerrit

Steven86

Inderdaad. Staat gewoon beschreven in de catalogus overigens.

Havoc

Rochevalien, je hebt nog geluk dat ze het zo'n korte naam gegeven hebben. Het had ook iets in de trend van Gansleise?nterzugestromabnemer kunnen geweest zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Tom

citaat:
Geplaatst door Havoc

Rochevalien, je hebt nog geluk dat ze het zo'n korte naam gegeven hebben. Het had ook iets in de trend van Gansleise?nterzugestromabnemer kunnen geweest zijn.

Die is mischien langer maar daar ging ik nog iets uit afgeleid hebben zoals spooronderlocstoomafnemer en dan ging ik geweten hebben dat het om de sleper gong voor wisselstroom. [;)]
Tom

Rochevalien

Nou moe,volgens mij gaat deze hele draad (weeral )om niets! Zouden ze bij Roco (de oude ?n de nieuwe) die slepers niet gewoon bij Marklin aankopen? En die besteden dat misschien nog eens uit aan een onderaannemer.Als je een sleper vindt die past voor een 2 rail lok zal het al wel lang goed zijn zeker?En dat die dingen m??r lawaai maken op M rails dan op K of C rails zal ook wel geen discussiepunt zijn zeker?

Gerrit

Steven86

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Nou moe,volgens mij gaat deze hele draad (weeral )om niets!

De antwoorden op mijn vraag tot dusver gaan inderdaad over niets.

Mijn vraag gaat over het verschil tussen deze slepers:


De rode loc (bovenaan) bevat de sleper van voor de vereffening en doorstart van Roco.
De middenste loc bevat de sleper van na de doorstart van Roco.
De onderste loc bevat de sleper zoals die nu wordt uitgeleverd.

Is er iemand die een verklaring heeft voor deze verschillen. Kan het verhaal van die winkelier bevestigd worden?

tufken

citaat:
Geplaatst door Steven86

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Nou moe,volgens mij gaat deze hele draad (weeral )om niets!

De antwoorden op mijn vraag tot dusver gaan inderdaad over niets.

Mijn vraag gaat over het verschil tussen deze slepers:


De rode loc (bovenaan) bevat de sleper van voor de vereffening en doorstart van Roco.
De middenste loc bevat de sleper van na de doorstart van Roco.
De onderste loc bevat de sleper zoals die nu wordt uitgeleverd.

Is er iemand die een verklaring heeft voor deze verschillen. Kan het verhaal van die winkelier bevestigd worden?



Hallo Steven,

Die onderste loc, welke cat. nummer heeft die daaraan kan ik zien wanneer die gemaakt is
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Steven86

citaat:
Geplaatst door tufken

Hallo Steven,

Die onderste loc, welke cat. nummer heeft die daaraan kan ik zien wanneer die gemaakt is




Hallo tufken,

De onderste is catalogusnummer 69527, is volgens mij in 2006 gemaakt als een gelimiteerde serie enkel voor Zwitserland (waar ik hem gevonden heb).
Op de online catalogus van Roco (Oostenrijk) is dat nummer niet te vinden, maar wel bij Roco Zwitserland: http://www.roco-schweiz.ch/roco/?PGS=14&PG=14

Groeten,

Steven

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Havoc

Rochevalien, je hebt nog geluk dat ze het zo'n korte naam gegeven hebben. Het had ook iets in de trend van Gansleise?nterzugestromabnemer kunnen geweest zijn.



Of de "Machtkeinl?rmunterdenlokschlepper" !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door Havoc

Rochevalien, je hebt nog geluk dat ze het zo'n korte naam gegeven hebben. Het had ook iets in de trend van Gansleise?nterzugestromabnemer kunnen geweest zijn.



Of de "Machtkeinl?rmunterdenlokschlepper" !



>>> Wat ben ik blij dat ik 2 rail doe! je zal maar in Duitsland of Oostenrijk bij een winkelier staan om dit te vragen![;)][:D]


Gerrit

Steven86

[:D] Ik heb daar nochtans geen problemen mee. Die sleper is gewoon voorgemonteerd aan de lok als je hem koopt. Zo eenvoudig kan dat.
Trouwens, als dat jullie criterium is, dan moet ik blij zijn dat ik 3 rail rijdt [;)] Stel je voor dat ik op elke eenvoudige vraag zo uit mijn nek begin te kletsen. Als dat het resultaat is van 25 jaar ervaring Roco op 2 rail dan pas ik [;)] Man, man wat een miserie [:D]

Overigens, n.a.v. een vraag van Nico over het openen van een Roco BR 64 moet ik vaststellen dat er nog een nieuw type sleper is. Dat zijn dan 3 types in 14 maand tijd. Kijk maar op de foto in volgende bespreking:
http://www.dreileiter-magazin.de/tools/0506_BR_64_Roco-Minitest.pdf

Rochevalien

M******isten hebben lange tenen dat is bekend en dat is hier al dikwijls gebleken maar er mag toch al eens gelachen worden ?

Gerrit

Steven86

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

M******isten hebben lange tenen dat is bekend en dat is hier al dikwijls gebleken maar er mag toch al eens gelachen worden ?

Gerrit


Waar zie jij die lange tenen Rochevalien?  Ik lach alleen maar [:)] Natuurlijk mag je lachen. En ik mag ook lachen. Of ken je de uitdrukking "man, man wat een miserie" niet? [;)]

Blausee-Mitholz

Deze zomer in CH een Rail-Top stuurstandwagen van de SBB aangeschaft. Onder dat model zit gewoon de oude Roco fluistersleper. Is toch van Rail-Top een model van 2006.



De sleper werd volgens mij na de Roco periekelen gewoon geproduceerd.

Verslag is op het M?rklinforum te vinden. http://forum.marklinforum.nl/index.php?topic=843.0

Mvg, Johan.