Betaaldiensten van eBay

Gestart door janieburton, 09 juli 2021, 12:06:26 PM

Michael

Even de knuppel in het hoenderhok, maar wie tegenwoordig denk dat privacy nog een ding is, die geloofd nog in sprookjes, wie heeft er nooit online wat besteld? De belasting dienst, af en toe zo lek als een mandje, heeft al onze gegevens, en dan ga je je druk maken of ebay een rekening nummer van je mag noteren?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

 
Citeer
Even de knuppel in het hoenderhok

;D ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

 

Ronald

Klopt :) Maar wordt gewoon nog steeds door Ebay gebruikt: In 2015 PayPal was spun off into an independent company, but it continued to be used by eBay.

Stedahult

Citaat van: SuSke op 06 oktober 2021, 09:22:31 AM
Citaat van: janieburton op 05 oktober 2021, 23:33:20 PM
...
De betaaldienst van Ebay heeft niets te maken met Paypal.
...
maar zelf begrijp ik het nut niet waarom Ebay dat vraagt buiten het eventueel buiten spel zetten van Paypal.

Ik dacht zelfs dat Paypal en eBay van dezelfde eigenaar zijn, dus waarom de ene buiten spel zetten ten voordele van de andere?

Lezen jullie überhaupt de emails van Ebay waar
de nieuwe werkwijze en regels instaan. Nee hé.
Dan had je geweten dat dit door Brussel beslist
is en niet door Ebay. Daarbij lijkt het mij heel
normaal dat je een rekeningnummer opgeeft op
het moment dat je verkoper bent. Wil je dat niet,
heb je niks meer te zoeken als verkoper. Ik heb
het ook gedaan, en daarmee heb ik voldaan aan
de vraag. Wanneer je een account bij een webshop
maakt word er ook om je gegevens gevraagd. En
die geef je dan, anders geen levering...
Mvh. Steef

Havoc

Citaat van: Stedahult op 07 oktober 2021, 16:48:33 PM
Lezen jullie überhaupt de emails van Ebay waar
de nieuwe werkwijze en regels instaan. Nee hé.
Dan had je geweten dat dit door Brussel beslist
is en niet door Ebay. Daarbij lijkt het mij heel
normaal dat je een rekeningnummer opgeeft op
het moment dat je verkoper bent. Wil je dat niet,
heb je niks meer te zoeken als verkoper. Ik heb
het ook gedaan, en daarmee heb ik voldaan aan
de vraag. Wanneer je een account bij een webshop
maakt word er ook om je gegevens gevraagd. En
die geef je dan, anders geen levering...
- je mag geen gegevens vragen die niet relevant zijn voor de transactie. Dus als ik verkoop via Ebay, maar het geld gaat niet via Ebay omdat ik de koper een overschrijving laat maken, dan heeft Ebay geen nood aan mijn rekeningnummer
- ik begrijp niet waarom je op webshops een account moet maken. Dat ik mijn gegevens geef om de transactie en de levering te doen is normaal. Maar dat kan perfect zonder account.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

gekendevent

als je verkoopt via Ebay ben je hun een percentage schuldig op je verkoop.Zeker een reden van hun om een rekeningnummer te vragen voor de eventuele incasso.
oud gekende telefoon

adrievans

Citaat van: Havoc op 08 oktober 2021, 09:04:43 AM
Citaat van: Stedahult link=topic=32150.
/quote]
- je mag geen gegevens vragen die niet relevant zijn voor de transactie. Dus als ik verkoop via Ebay, maar het geld gaat niet via Ebay omdat ik de koper een overschrijving laat maken, dan heeft Ebay geen nood aan mijn rekeningnummer
- ik begrijp niet waarom je op webshops een account moet maken. Dat ik mijn gegevens geef om de transactie en de levering te doen is normaal. Maar dat kan perfect zonder account.




Ik lees nergens in dit topic dat als je kiest voor paypal je koperbescherming maar ook verkopersbedcherming geeft,het is dus een tussendienst met voordeel voor beide partijen.
Voor Janie, gebruik paypal en ga door met verkopen , gebruik het niet en stop met spoken zoeken die er nagenoeg niet zijn.
Er zijn nu 2 pagina's die geen oplossing bieden daar de keuze persoonlijk is.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

janieburton

Citaat van: adrievans op 08 oktober 2021, 11:59:22 AM
Citaat van: Havoc op 08 oktober 2021, 09:04:43 AM
Citaat van: Stedahult link=topic=32150.
/quote]
- je mag geen gegevens vragen die niet relevant zijn voor de transactie. Dus als ik verkoop via Ebay, maar het geld gaat niet via Ebay omdat ik de koper een overschrijving laat maken, dan heeft Ebay geen nood aan mijn rekeningnummer
- ik begrijp niet waarom je op webshops een account moet maken. Dat ik mijn gegevens geef om de transactie en de levering te doen is normaal. Maar dat kan perfect zonder account.

Ik lees nergens in dit topic dat als je kiest voor paypal je koperbescherming maar ook verkopersbedcherming geeft,het is dus een tussendienst met voordeel voor beide partijen.
Voor Janie, gebruik paypal en ga door met verkopen , gebruik het niet en stop met spoken zoeken die er nagenoeg niet zijn.
Er zijn nu 2 pagina's die geen oplossing bieden daar de keuze persoonlijk is.

Ik heb een Paypal account die gelinkt is aan mijn Ebay account, maar omdat geen bankrekening heb opgegeven aan Ebay kan ik niet meer verkopen.

Adrie, we mogen toch nog bepaalde zaken bespreken of aanklagen in de babbelhoek of niet?

En dat er na 2 pagina's geen oplossing is dat is waar maar er zijn nog draadjes in dit forum met meer pagina's waar ook geen oplossing uit de bus is gekomen ;) ;)
 

adrievans

#24

Ik heb een Paypal account die gelinkt is aan mijn Ebay account, maar omdat geen bankrekening heb opgegeven aan Ebay kan ik niet meer verkopen.

trek je conclusie



Adrie, we mogen toch nog bepaalde zaken bespreken of aanklagen in de babbelhoek of niet?

van mij mag je alles bespreken als het een toegevoegde waarde heeft

En dat er na 2 pagina's geen oplossing is dat is waar maar er zijn nog draadjes in dit forum met meer pagina's waar ook geen oplossing uit de bus is gekomen ;) ;)

heb je helemaal gelijk in ,ik negeer dus ook zoveel mogelijk van die draadjes

Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

janieburton

Citaat van: adrievans op 08 oktober 2021, 14:50:56 PM

van mij mag je alles bespreken als het een toegevoegde waarde heeft

[/quote]

Ik denk dat de moderators van dit forum zullen bepalen of het een toegevoegde waarde heeft of niet. En als ik in de fout ga dan zullen de moderators me daar wel over aanschrijven.

Citaat van: adrievans op 08 oktober 2021, 14:50:56 PM

En dat er na 2 pagina's geen oplossing is dat is waar maar er zijn nog draadjes in dit forum met meer pagina's waar ook geen oplossing uit de bus is gekomen ;) ;)

heb je helemaal gelijk in ,ik negeer dus ook zoveel mogelijk van die draadjes

[/quote]

Als je zo veel mogelijk van die draadjes negeer, waarom heb je dit draadje niet genegeerd?  ;)  ::)

Als ik een draadje lees en heb er geen interesse in dan reageer ik daar niet op.

En ik heb mijn conclusie getrokken en zal daar iets aan doen maar het neemt niet weg dat ik toch nog iets mag aan te klagen of niet.
 

adrievans

Uiteraard mag jij klagen,een ander dus ook.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.