Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Olaerts 51

Gestart door oebr, 27 juni 2021, 22:50:50 PM

Michael

Ja Ronny en dan ga je vandaag naar de site van Olaerts en is er nog niks te vinden, beetje geduld zal wel komen, is het niet komende week dan de week erna.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ronny-vdv

De folder van reeks 51 zou beschikbaar zijn.
Staat al op FaceBook en zal eerstdaags op de site zichtbaar zijn.
Ben benieuwd, vooral naar de prijs  ;D :-[
Mvg,

ronny-vdv

Jacques D

Citaat van: ronny-vdv op 07 december 2021, 22:50:16 PM
De folder van reeks 51 zou beschikbaar zijn.
Staat al op FaceBook en zal eerstdaags op de site zichtbaar zijn.
Ben benieuwd, vooral naar de prijs  ;D :-[

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1836428309875752&set=pcb.1836428653209051&__cft__
  • =AZXO5KsAuAhBB4TBPd5tvq8SCiIVFN9oxACr9VKo2caK9SoQEyC5eiMgfg9nE48PZo9EWGLaRA5aDDjtbrl6lh2jS44eTEgj8D4SinV9X8KMK8R6-8vvZS6Cx3i2JeBJT9U&__tn__=*bH-R
H0 2-rail en 3-rail + H0m&H0e - Digitaal
Hoofdzakelijk stoomlocs uit alle tijdperken met bijhorende wagens. Nadruk op België, Duitsland en USA + stoomtrams

Gaspar

Prijs ondertussen bekend: vanaf 995€.
Begin maar te sparen mannen. :-\
 

Rangeerduivel

Citaat van: Gaspar op 09 december 2021, 16:39:23 PM
Prijs ondertussen bekend: vanaf 995€.

Ieder zijn goesting,
Ik heb 4 Mehanos die zeer goed rijden en best mogen gezien zijn, dus ik moet er genen van meer dan 1000 euro hebben!

;)

raf

volledig met rudi eens de prijzen zijn niet meer normaal
van het ogenblik dat er een B opstaat vliegen de prijzen omhoog
en ok het zijn mooie modellen maar als die op de baan rond rijd zie je dan nog het verschil ????
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

the_gold

1000€?
LOS er over.

Ik hoop dat VB volgend jaar inzet op deze locs in een betaalbare variant.

Metpetergaathetbeter

ik hoop alvast dat het iemand anders doet, Roco bv want ook zij hebben de prototypes 60 al uitbracht weliswaar iet minder fijn, wellicht betrouwbaarder als ze hetzelfde van de 60 niet herhalen !

the_gold

Citaat van: raf op 10 december 2021, 08:02:45 AM
volledig met rudi eens de prijzen zijn niet meer normaal
van het ogenblik dat er een B opstaat vliegen de prijzen omhoog
en ok het zijn mooie modellen maar als die op de baan rond rijd zie je dan nog het verschil ????
gr raf

Volgens mij is dat geen messing maar goud  ;D

Peter

Ja, gedeeltelijk heb je gelijk. Maar de oplage is natuurlijk ook veel kleiner en dan mag je die prijzen natuurlijk niet vergelijke met die van Duitse en Franse modellen.
Als je bv. de prijzen bekijkt die bv. Piko voor de Zwitserse modellen vraagt vergeleken met de prijs voor Duitse en zelf Belgische en Nederlandse.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jacques D

Citaat van: the_gold op 10 december 2021, 11:13:23 AM
Citaat van: raf op 10 december 2021, 08:02:45 AM
volledig met rudi eens de prijzen zijn niet meer normaal
van het ogenblik dat er een B opstaat vliegen de prijzen omhoog
en ok het zijn mooie modellen maar als die op de baan rond rijd zie je dan nog het verschil ????
gr raf

Volgens mij is dat geen messing maar goud  ;D

Je mag geen appelen met citroenen vergelijken. Messingmodellen zijn per definitie duur en je mag ze dus ook niet zo maar vergelijken met een Roco of een Mehano. Dat niet iedereen het verschil zal zien als de loc over de baan rijdt, klopt ook. De prijs van dit messingmodel lijkt me in overeenstemming van wat andere fabrikanten vragen voor soortgelijke modellen.
H0 2-rail en 3-rail + H0m&H0e - Digitaal
Hoofdzakelijk stoomlocs uit alle tijdperken met bijhorende wagens. Nadruk op België, Duitsland en USA + stoomtrams

rgp

Peter,

Die oplage wordt gemanipuleerd. Als men eerst een hoge prijs zet, creeert men schaarste. Guido is daar een krak in.
Van zijn type 29 heeft hij 25 stuks laten maken met het argument er is geen markt voor. Uiteraard is er geen markt voor meer dan 25 aan 5000 euro het stuk !  In Frankrijk is er markt van bijna 1000 stuks, maar de lok kost in voorintekening maar 600 euro ! En van de afwerking gaan we dan nog niet praten.

Roland

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Peter op 10 december 2021, 12:26:23 PM
voor de Zwitserse modellen vraagt vergeleken met de prijs voor Duitse en zelf Belgische en Nederlandse.
als je dan eens ziet welke meer detaillering een Zwitser krijgt t.o.v. anderen. Was zelf al te zien bij de goedkopere die Zwitsers hadden al voor te beginnen veel fijnere panto's .Trouwens een Zwitser is per definitie nooit een goedkopere loc

Jacques D

Citaat van: rgp op 10 december 2021, 13:11:04 PM
Peter,

Die oplage wordt gemanipuleerd. Als men eerst een hoge prijs zet, creeert men schaarste. Guido is daar een krak in.
Van zijn type 29 heeft hij 25 stuks laten maken met het argument er is geen markt voor. Uiteraard is er geen markt voor meer dan 25 aan 5000 euro het stuk !  In Frankrijk is er markt van bijna 1000 stuks, maar de lok kost in voorintekening maar 600 euro ! En van de afwerking gaan we dan nog niet praten.

Roland

Ik ga niet betwisten dat Guido Olaerts een krak in marketing is, dat zal wel, anders zou hij niet overleven. Maar 5000 € voor het Type 29, waarvan er maar 25 stuks gemaakt zijn, dat is wel voor de versie in schaal 0 en daar worden totaal andere prijzen gehanteerd dan voor H0. Ik heb geen zicht hoe groot de Belgische markt is voor modellen in schaal 0, maar veel zal dat niet voorstellen.

http://treinshopolaerts.be/totype29in0.html

H0 2-rail en 3-rail + H0m&H0e - Digitaal
Hoofdzakelijk stoomlocs uit alle tijdperken met bijhorende wagens. Nadruk op België, Duitsland en USA + stoomtrams

rgp

Jacques,

De markt is niet groot voor die prijsklasse !

Maar er is wel een markt voor een veelvoud aan prijzen van 1500  a 2000 euro !

Ik heb er nu een gekocht, maar aan die hierboven vermelde prijzen had ik er zeker 2 en mss wel 3 gekocht.

Roland