Terminus

Gestart door RUNE, 24 juni 2021, 20:10:11 PM

RUNE

BOLLENSTAMPER
Heb mij wat verder verdiept in de werking en uitzicht van de bollenstamper en enkele veranderingen/verbeteringen aangebracht aan het oorspronkelijke model van het plan.
ipv de stelarm te bevestigen tussen de 2 steunen heb ik hem nu aangebracht aan de buitenzijde van de steunen en tussen de steun een verbinding waarin de as beweegt . (dit sluit beter aan bij de werkelijkheid).
De bevestiging tussen de stelarm en de wissel heb ik ipv een gewone draad zoals bij het eerste model vervangen door een draad waaraan ik een U-stukje heb gesoldeerd, deze kan dan via een klein asje bevestigd worden aan de stelarm (dit oogt ook weer veel beter en lijkt tevens beter op het echt model.
Wat betreft de slinger blijft alles bij het oude.
Hier alvast een plannetje van de verbetering en een filmpje van de uitwerking (op foto klikken voor filmpje)

Knipsel45 by rudi nelissen, on Flickr

VID_20220315_130225 by rudi nelissen, on Flickr

Gerolf

Mooie variant. Ik vraag me wel af of de beide modellen in het echt bestonden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

dat ding werkt wel serieus mooi zeg!

RUNE

Citaat van: Gerolf op 16 maart 2022, 10:32:45 AM
Mooie variant. Ik vraag me wel af of de beide modellen in het echt bestonden.

Variant 2 komt voor 90% overeen met het echte model (op Google vindt je hiervan talrijke voorbeelden) Peter Van Gestel zal er ook wel foto's van hebben  :)
Model 1 was gebaseerd op het setje van Artitec maar dan omgebouwd naar bollenstamper.

Model 2 staat nu in de verf, ben nu tevreden en kan met produceren beginnen.

IMG_20220315_152716 by rudi nelissen, on Flickr

vyncky

Variant 2 is inderdaad correcter voor de Belgische sporen ;)

Mooi werk Rudi !


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

RUNE

Al een tijdje niets meer laten horen, maar als de lente in het land is gaat er een beetje van aandacht naar tuinwerkzaamheden en breng ik wat meer tijd door op mijn boot.
Wat betreft de baan heb ik wat verder gewerkt aan dingen die niet zo zichtbaar zijn, maar zeker o zo nodig.  Tortoise-motoren aangebracht onder de baan voor de wissels en gezorgd voor polarisatie van de wissels.  Met enkele loks proefgereden en alles werkt nu perfect.  Verder ook nog op enkele plaatsen kleine neomydium-magneten in de baan ingewerkt om te ontkoppelen met de kadee's.
Dus dat kan ik ook al weer doorstrepen op de to-do lijst.  :D
Ook nog wat bezig geweest om de verzameling einde-loopbaan locs uit te breiden.

IMG_20220530_160033 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20220530_155912 by rudi nelissen, on Flickr

Een serie HLR91 zitten ook nog in de wachtrij.

20220528_115909 (002) by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20220530_155834 by rudi nelissen, on Flickr

De oude Roco (type 62) ombouw en geweathered naar 6226 verder afgewerkt; nieuwe motor, ledverlichting, sound-decoder en de derde lamp aangebracht op de kop

IMG_20220530_160408 by rudi nelissen, on Flickr

Nu eerst nog die HLR91-ers afwerken en dan verder met het zichtbare gedeelte van de baan.

Floris

U is weer erg lekker bezig zeg!

Stedahult

Dat ziet er heerlijk uit, ik ben fan!
Mvh. Steef

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *


ACFI

Prachtige modelbouw maar toch ook een beetje depri onderwerp.

ACFI

Dirky

Citaat van: ACFI op 30 mei 2022, 22:47:23 PM
Prachtige modelbouw maar toch ook een beetje depri onderwerp.

ACFI

Idd, net zoals in 't echte leven...

DFS

Knap serietje slooploc's

Stieven76

Knap hoe je die 91'ers maakt. Heb je daar geen handleiding van  ;D

Alberke

somber maar knap!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D