Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Antwerpen Noord Vorming (FNND)

Gestart door evan, 30 mei 2021, 09:45:09 AM

evan

Een plek die me steeds geboeid heeft, is Antwerpen Noord vorming.  Er is altijd wat te zien en ik kwam er vaak omwille van m'n vorige job. 
Voor veel liefhebbers is het een terrein waar ze niet snel zullen komen en zich best kunnen afvragen wat er allemaal te zien is.

Wel tot m'n grote verbazing heeft de Google camera wagen bijna elk weggetje in kaart gebracht voor" streetview".  Dus neem het Oranje mannetje, plaats het op één van de wegen en wandel gerust rond zou ik zeggen  8)

Overzicht:

https://www.google.com/maps/@51.2898615,4.3885027,2265m/data=!3m1!1e3


In de bundel bij de locomotieven staan, behoorlijk wat interessante machines...

https://www.google.com/maps/@51.2898615,4.3885027,3a,15y,84.91h,89.6t/data=!3m7!1e1!3m5!1srOySS-yBiXXvbdWBZJuSiQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DrOySS-yBiXXvbdWBZJuSiQ%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D175.54225%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192




Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Alberke

Knap!
Wie en waarvoor bedankt die rode loc?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Karel A.J.

@Evan: als die buurt u zozeer intrigeert, overweeg dan eens om een rondvlucht te boeken op het vliegveldje van Hoevenen, vlakbij. Ik heb daar leren vliegen en kan niet tellen hoe vaak ik over al die sporen ben overgevlogen.

mardig23

Voor zover ik dat weet is dat openbaar terrein, en kan je daar langs de smalle weg met de auto gewoon over en doorrijden.
Ik ben er ooit en keer weggejaagd met mijn fietske. Dat vonden ze niet zo een goed idee.
Ik heb er vroeger veel foto's genomen, en mocht al wel eens een stukje meerijden aldaar. ;D

Dat is lang geleden, ik weet niet of ze nu nog even enthousiast zijn... ;)
Mvg Karl

Stieven76

oh, daar zijn wij gisteren enkele keren laag over gevlogen. had ik dat geweten had ik er wat foto's van genomen.
Ik heb een paar foto's vanuit mijn filmpje van onlangs kunnen halen. Normaal heb ik nog ergens een filmpje waar het nog veel beter zichtbaar op is, maar dat zou ik moeten opzoeken.







Als we volgende keer nog eens langs die kant opstijgen (hangt van de windrichting af) dan zal ik eens proberen om foto's te nemen. Gisteren zijn we er redelijk laag over gevlogen en kon je goed zien welke wagons ed er stonden. De foto's hierboven zijn van onderweg naar beneden :)

Geert

"onderweg naar beneden",

Ik blijf veilig bij mijn modelspoorhobby...

Geert


Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Dirky

Citaat van: Karel A.J. op 30 mei 2021, 16:02:41 PM
@Evan: als die buurt u zozeer intrigeert, overweeg dan eens om een rondvlucht te boeken op het vliegveldje van Hoevenen, vlakbij. Ik heb daar leren vliegen en kan niet tellen hoe vaak ik over al die sporen ben overgevlogen.

EBHN; Ik heb er ooit mijn PPL praktijkexamen afgelegd en moet zeggen dat ik toen geen oog had voor sporen.... :-) 

evan

#7
Citaat van: mardig23 op 30 mei 2021, 23:20:27 PM
Voor zover ik dat weet is dat openbaar terrein, en kan je daar langs de smalle weg met de auto gewoon over en doorrijden..


Aan iedere ingang staat, "Verboden toegang voor onbevoegden"  dat wil bij mijn weten niet zeggen "openbaar terrein" 



Ik ken het daar omwille van professionele reden uit m'n broekzak, maar voor iemand die er nog niet geweest is, is die streetview best leutig.  En een luchtfoto is leuk, maar de streetview functie geeft echt best wat details weer voor mensen die inspiratie zoeken.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mardig23

Hoi Evan,

Ik heb die werkelijk waar nooit zien staan, niet langs de Smalle weg, en ook niet langs ingang 3.

https://www.google.com/maps/@51.297279,4.352571,3a,75y,43.63h,79.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1BfB63iHKnmfRg05Qe_3uA!2e0!7i16384!8i8192

Als je nu langs de Havenweg de smallestraal inrijdt, en dan links voor de ingang van Lineas naar de Fortjes, tot waar zou je dan nog mogen?
Mvg Karl

SuSke

#9
Bij de ingang 3 is er aan het snelheidsbord een onderbord gemonteerd met die bewust tekst.

Alleen is dat dan weer juridisch zeer bedenkelijk omdat er eigenlijk een "verboden toegang" bord
(bord C3 - Verboden toegang voor alle bestuurders in beide richtingen )
met een onderbord dat toegang geeft aan vergunningshouders zou moeten staan.

cfr: verkeersreglement art. 9.2
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mardig23

Inderdaad,

Dat had ik zelfs niet gezien, omdat deze opstelling enkel als uitzondering toepasbaar is op de snelheidsbeperking als uitzondering.
Daar ben ik al verschillende keren voorbijgereden, is me nooit opgevallen :o

Zoals het er nu staat heeft dat geen enkele juridische waarde, maar kom, het staat er wel!

Aan de andere kan staat er op dat uitzonderingsbord "sluikverkeer verboden" ::)


Mvg Karl

Karel A.J.

Citaat van: Dirky op 31 mei 2021, 16:09:56 PM
Citaat van: Karel A.J. op 30 mei 2021, 16:02:41 PM
@Evan: als die buurt u zozeer intrigeert, overweeg dan eens om een rondvlucht te boeken op het vliegveldje van Hoevenen, vlakbij. Ik heb daar leren vliegen en kan niet tellen hoe vaak ik over al die sporen ben overgevlogen.

EBHN; Ik heb er ooit mijn PPL praktijkexamen afgelegd en moet zeggen dat ik toen geen oog had voor sporen.... :-)

Grijns ;) ULM-vliegen is dan ook veel minder stressy dan PPL ;) Maar toegegeven, ook ik heb er nooit een HLE13 uit een HLD77 onderscheiden.

svvander

Citaat van: mardig23 op 01 juni 2021, 14:39:30 PM
Inderdaad,

Dat had ik zelfs niet gezien, omdat deze opstelling enkel als uitzondering toepasbaar is op de snelheidsbeperking als uitzondering.
Daar ben ik al verschillende keren voorbijgereden, is me nooit opgevallen :o

Zoals het er nu staat heeft dat geen enkele juridische waarde, maar kom, het staat er wel!

Aan de andere kan staat er op dat uitzonderingsbord "sluikverkeer verboden" ::)

Had er nu gestaan: "Uitzonderlijk plaatselijk verkeer" en ze houden u tegen, dan kunt ge nog zeggen: "Ik ben plaatselijk en heel uitzonderlijk"  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be