Hoe dik is het schijfje salami dat de staat extra eraf snijdt na 1 juli 2021?

Gestart door eve, 09 mei 2021, 21:20:25 PM

svvander

Volgens mij moet je geluk hebben en pakken ze er hier en daar een pakje uit... kan bijna niet anders. Ik heb tot nu toe (sinds wanneer het in voege is...juli zeker?), nog niets moeten bijbetalen en toch gekocht bij dealers die niet "op hun lijst" staan (lees shops uit China, HK en nog van die kleinere Russische deelstaatjes).
Maar ik moet wel zeggen: het waren in mijn geval wel heel vaak schroefjes, houdertjes... kleine rommel en in kleinere hoeveelheden. Misschien dat dit ook wel meespeelt? Anyway: Alie, Amazon en andere zijn volop bezig met de bouw van heel grote projecten in België en de buurlanden, waar ze hun stock kunnen opslaan en vandaar uit kunnen verzenden.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Citaat van: Havoc op 05 augustus 2021, 08:25:06 AM
Citaat van: Havoc op 29 juli 2021, 11:51:27 AM
Net een paar stukken ijzer besteld bij nonkel Ali. Die gaan niet in een brief gaan :D Bij de twee shops stond er apart de BTW bij.
Gisteren email van Ali dat mijn pakje in België is. Nu eens kijken hoelang het duurt eer het bij mij is.
Pakje is gisteren aan de deur geleverd. Geen kosten. Relatief klein maar zwaar. Besteld op 28/07, geleverd op 07/08. Sneller dan voorheen. Was iets van 28 euro in totaal. Op de afrekening staat wel de btw aan 21% berekend.

Nu ja, ik snap geen bal van de berekening.

Er is nog een ander pak onderweg van Ali. Daar was in de tracking een lijn "making export declaration". Ben benieuwd maar het ziet er naar uit dat Ali de boel onder controle heeft.

Citaat van: svvander op 07 augustus 2021, 09:35:38 AMMaar ik moet wel zeggen: het waren in mijn geval wel heel vaak schroefjes, houdertjes... kleine rommel en in kleinere hoeveelheden. Misschien dat dit ook wel meespeelt?

Wel de vorige bestelling in het UK waren 3 piepkleine connectoren van enkele euro en daar was wel op te betalen. Ik kan er geen lijn in trekken. Nu ja, heb nooit iets gesnapt van hoe de douane en Bpost werken. Vroeger niet en nu niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

boeken is maar 6% btw
en stop nu eens met inklarings kosten voor een partikulier
alleen boven de 150 euro transport in moet je inklarings kosten betalen


die 15 euro die de post vraagt zijn geen inklarings kosten maar is gewoon omdat de post (zogezegd) de btw doorstort aan vadertje staat en deze dus voorschiet .en dat ze er dus werk mee hebben dit allemaal te moeten berekenen ?????

in duitsland betalen ze maar 6 euro aan duitse post per pakketje

bestel je iets via ebay dan heb je het vlaggen en betaal je en btw en 15 euro voor de post
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Juist een artikkel in de krant gevonden


https://www.hln.be/binnenland/lijst-met-teruggeroepen-producten-wordt-langer-meer-dan-40-voedingsmiddelen-uit-de-rekken-door-pesticide~a823251b/

dit gaat nu over voeding ok weet ik maar aan aldie zeggen van "ik koop niet in het buitenland" ???
hier moet je eens over na denken waar zo alles vandaan komt voor het in de winkel rekken alhier ligt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

stoomlokje

Raf ,
jij sprrekt van BTW door de post voorschieten ?   Niets daarvan , U weet mischien nog dat ik sprak over mijn pakje , dat plots na 6 weken toch op 01/07 verscheen ?
Nu , ik kreeg een brief van de post dat ik dat bedrag van 18,... € moest betalen binnen x - dagen , en als dat gedaan was, dat ze dan , het pakje binnen dat en 10 dagen verder , zouden doorsturen naar de douane.
Zodus ik concludeer  en zie dat dan ook als bewijs ) dat Bpost gewoon dat pakje had achtergehouden , om NA 30/06 die extra kosten te kunnen opeisen.
Saskia

raf

ja dat had ik gelezen maar dat is een ander verhaal en heeft niets te maken met de btw en wat de post vraagt (15 euro)
je had dus een pakketje waar je geen btw op betaald had en bpost heeft het zolang achter gehouden dat ze je de btw en hun 15 euro konden aan rekenen

die 15 euro is voor bpost en die 3 euro is de btw die bpost door stort op de rekening van de fod

ik heb toch reeds genoeg pagina's gedeelt waar het op uitgelegd word hoor


vandaag weer een pakketje van aliexpress zonder dat ik iets moest bij betalen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Martin Welberg

Toch wel een dikke worst als je je echt 4 maand bezig kunt houden met dit thema..

Boemeltrein


raf

ach Martin
als we ons ei maar kwijt kunnen en dan blijft het in andere topic's proper
het is het een of het ander hé

maar het is wel een goeie salami want na 4 maanden is hij nog niet rot

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

janieburton

De 'kosten voor douaneformaliteiten' is een administratieve kost die wordt aangerekend voor:
• het vaststellen van de inhoud en de waarde van het pakje
• het eventueel aanschrijven van de geadresseerde wanneer de inhoud, waarde en gegevens van het pakje niet overeenkomen of onvolledig zijn
• het opmaken van de vereiste douane-aangifte
• opslag- en bewaarkosten voor het innen en doorstorten van de douaneheffingen

Dat is de uitleg voor de 15€, de info komt van de BPost site.

Deze avond een brief in de brievenbus gevonden mbt tot het betalen van de 15€ en 4,71€ BTW

Daar ik geen "smartphone" heb kan ik niet betalen via de app.

Bij mijn vorig pak met boeken daar kon ik de 15€ (geen BTW aangerekend) kon ik betalen via de website en een link van het trackingsnummer nu blijkt dat niet meer te werken daar er op de pagina geen link meer is naar het betaalplatform of de betaalpagina.
 

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Havoc

Citaat van: janieburton op 12 augustus 2021, 23:09:52 PM
Bij mijn vorig pak met boeken daar kon ik de 15€ (geen BTW aangerekend) kon ik betalen via de website en een link van het trackingsnummer nu blijkt dat niet meer te werken daar er op de pagina geen link meer is naar het betaalplatform of de betaalpagina.

Heb je mijn vorige post niet gelezen? Je moet naar de tracking gaan en dan je trackingcode EN postcode invullen. Anders laadt de pagina niet volledig en zie je de link om te betalen niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

gardevil

Gisteren pakje ontvangen van ome Ali. Niets extra kosten.

Afgeleverd door B-Post.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?


Rangeerduivel

Citaat van: Martin Welberg op 13 augustus 2021, 11:35:39 AM
Heb gister pizza salami gehad..

Op deze hier staat ondertussen al een aardig pak schimmel/haar op, tijd dat ie weggegooid wordt! 8) ::)

;)