Hoe dik is het schijfje salami dat de staat extra eraf snijdt na 1 juli 2021?

Gestart door eve, 09 mei 2021, 21:20:25 PM

janieburton

Heeft ondertussen iemand al een pakje ontvangen van buiten de EU en wat is ervaring en /of conclusie.

Blijkbaar zou er ook een foto van het pakje worden "gelinkt" aan de track en trace code zodat men kan zien wie de afzender is en de staat van het pakje.

Wat als je op basis van de foto het pakje weigert?

Bpost heeft wel ondertussen wel "kosten" gemaakt door mankracht en middelen in te zetten om het pakje te behandelen en je weigert dan het pakje door niet te betalen worden dan de kosten die eigen zijn aan Bpost nog aangeboden of wordt je verplicht om deze nog te betalen.
 

raf

ok efkes uitleg
een van onze leden heeft zo een powerbank besteld
wat nu nieuw is bij aliexpress is dat er btw verrekend word
een kopie van mijn geopende file gaat blijkbaar niet
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/210559118_4408013855917396_9150837772019741577_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=-8FAVs2j11MAX8Gr7as&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=f4547dcbbf9e29e298e6f2b8e10e4c7f&oe=60E9FD8A

proberen het zo te doen

er word dus naargelang welk land het naar toe moet btw aan gerekend in dit geval 21% voor belgië en voor duitsland 19%

dus normaal heeft Bpost nu het na kijken want er is reeds btw betaald en dus kunnen ze niets extra gaan aanrekenen .
aliexpress rekend de btw af naar de fod in de desbetreffende landen .

we wachten vol spanning af wat er gaat komen
met btw is het nog steeds goed koper om aldaar te kopen (sorry handelaars)
de foto hoord niet bij deze uitleg maar het afhandelen blijft gelijk
want 5 stuks voor 20 euro thuis geleverd  en bij Co rad kost er eentje 10,74 en dan nog transport en bij beslist .be kost dezelfde bijna 17 euro en 7,95 transport kosten.
nee dank u wel
we wachten gewoon af en kijken wat er komt en bdw met die 15 euro er bij zijn ze nog steeds goed koper.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.


raf

en die chinezen ook want het blijft inkoop voor hun even duur en ze vangen van ons meer geld .
raar maar waar

en ik ben zowie zo blij want ik ben een vrolijke mens

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SirGresley

Ik heb het al een paar keer aan de hand gehad:

GWR dieselcar W11 van Dapol van veilingshuis in UK. Ongeveer €100 kostprijs.
Bpost met BTW, invoer en BTW invoer: + € 34

Zelfs voor een paar lege en platgeplooide Matchbox doosjes, in een envelloppe, hetzelfde bedrag!

Ik vind het belachelijk als je van particulieren in buiten Europa, van Evilbay of Smoelenboek, koopt dat je daar ook datzelfde op moet betalen!
Alleen als een handelaar er een factuur bijzit, bereikbaar voor de post, die bewijst dat de BTW in land van aankoop is betaald, is er normaal geen probleem.

Zo vroegen ze bij mij voor een factuur maar als je van een particulier buiten EU koopt, kun je toch geen factuur hebben!!!!!  ::)
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

raf

ja bert dat gaat het probleem worden als je van die kanalen koopt .
nog steeds geen update van onze collega met zijn bestelling van bij aly
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Recentste pakket dat binnen gekomen is, was gekocht via een Nederlandse firma, werd verstuurd vanuit China op de bevestigingsmail en op de leveringsnota stond 'Brucargo' als verzendpunt. Afgeleverd zonder extra kosten door B-Post.
De wegen van slimme handelaren zijn soms ondoorgrondelijk.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Heb dat vroeger ook al eens gehad. Iets besteld bij Ali, is doorgestuurd vanop Brucargo. Was klein maar redelijk zwaar. Ik denk dat dit gewoon winkels zijn die groeperen en dan van hieruit versturen. Kan misschien goedkoper zijn van 1 groot pak dan 20 kleintjes te sturen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.


SuSke

Brucargo is ook erkend als expediteur en die kan dus wel alle douane- en btw-formaliteiten voor je regelen (als je daar voor betaald waarschijnlijk). Voor mij was het in orde, ik heb geen cent meer betaald voor een nette aflevering.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Karel A.J.

CiteerBrucargo is ook erkend als expediteur
Aan die zin zijn kosten aan, vrees ik. Brucargo is niet meer of niet minder dan de luchtvrachtterminal op de noordwestelijke hoek van onze nationale luchthaven.
Weliswaar zijn er daar diverse erkende expediteurs gevestigd, waaronder eentje van bpost, als ik me goed herinner.

SuSke

't Is inderdaad een expediteur die op Brucargo de zaak heeft geregeld.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bekie

Pakje van bestelling ongeveer 1,30 euro.
Douane en btw: 3,36 euro
kosten Bpost: 15 euro
maakt 18,36 euro extra kosten.
Even tellen ... enkele duizenden pakjes te verwerken door Bpost x 15 euro: minstens een mooie 15000 euro extra in de pocket.  :-X
 

Dirk

Citaat van: bekie op 09 juli 2021, 18:55:37 PM
Pakje van bestelling ongeveer 1,30 euro.
Douane en btw: 3,36 euro
kosten Bpost: 15 euro
maakt 18,36 euro extra kosten.
Even tellen ... enkele duizenden pakjes te verwerken door Bpost x 15 euro: minsten een mooie 15000 euro extra in de pocket.  :-X

Is me ook al overkomen, de btw, geen probleem; douanekosten, geen probleem, maar toen ik de bpost kosten zag zei ik tegen de loketbediende dat ze vriendelijk bedankt was maar dat ik het niet hoefde, ze mochten het terug sturen of desnoods in hun gat steken, maar dat betaalde ik niet.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100