Hoe dik is het schijfje salami dat de staat extra eraf snijdt na 1 juli 2021?

Gestart door eve, 09 mei 2021, 21:20:25 PM

raf

hahaha
Peter of van die zwarte blok sausies met pepertjes in (sorry kweet de naam nie meer)
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Zo'n gerookte ringworst heb ik al lang niet meer gezien in de winkel. Met stoemp.....

Voor wie het nog niet wist, Bpost is een staatsbedrijf, dus als zij ook een schijfje snijden, dan is dat ook de staat die er nog iets afsnijdt. QED.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Citaat van: ramdani op 21 mei 2021, 16:57:38 PM
als je geen belastingen of btw wil betalen, dan verhuis je bvb naar Indonesië .Voor je pensioen moet je zelf zorgen, als je ziek bent moet je de volle mep op voor hand betalen of je komt niet verder dan de ingang.De lonen zijn 1/10 van hier en niet alles kost 1/10, bvb een auto kost duurder dan hier.
Indonesië heeft trouwens de invoer van sommige producten uit China verboden wegens oneerlijke concurrentie;

mvg,
Michel

Ik heb nooit gezegd dat ik geen belastingen wil betalen of btw, wat ik wil zeggen is dat die btw heffing op goederen tot 22€ die van buiten de EU komen niet de put in de begroting, die nu door de corona crisis is gecreëerd, zal dempen.

Ik klaag zeker niet want we hebben het goed in België, zeker op gebied van geneeskunde en aanverwante zorg; maar mijn pensioen dat ik zal ontvangen zal zeker niet om over naar huis te schrijven zijn

Voor mij is de salami nu volledig op, en mag de topic gesloten worden 
 

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PietB

Citaat van: Peter op 21 mei 2021, 18:19:05 PM
moet dat nu persé salami zijn
Ja maar de tactiek wordt in het spraakgebruik salami tactiek genoemd, iederekeer een dun plakje.
Ik vind die andere vleeswaren ook veel lekkerder Peter.

grt Piet.

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Je kan ook de kaasschaaf bovenhalen.
Moet je wel opletten voor de gaten.   ;D


Misschien dat een van de moderatoren dit draadje en zijn oorsprong beter in een nieuw rubriekje "zeverpot" zetten zo ergens in de caracomben van het forum.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

1885

Citaat van: Havoc op 21 mei 2021, 17:52:09 PM
Beetje triestig dat er hier zijn die nog altijd niet door hebben dat het NIET gaat over de BTW of eventuele invoerrechten. Voor de hardleersen onder jullie die problemen hebben met begrijpend lezen:

HET GAAT OVER DE TARIEVEN VAN BPOST DIE ZE HANTEREN VOOR HUN DIENSTEN MAAR DIE ZE NIET PUBLICEREN EN NIET IN OVEREENSTEMMING ZIJN MET DE MARKT.

Dus nogmaals, niet over btw, niet over sociale zekerheid, niet over pensioenen, niet over de prijs van ziekenhjuizen, niet over de prijs van auto's... En ook niet over de prijs van salami, rosette, bologne,...

Inderdaad... Is een EU-maatregel om discriminatie tussen de EU-handelaren (waar je wél BTW op aankopen onder de 22 EUR betaalt) en de niet EU-handelaren (waar je dus vrijstelling kreeg) op te heffen en enkel en alleen op vlak van BTW, niet invoerrechten. Dus het gaat over 21% (max) op 22 EUR...

Alle andere zaken gaat hem over de administratieve kosten van het koerierbedrijf in kwestie... (vrije markt van koerier/postbedrijven?)

Martin Welberg

Ik heb er zo'n hekel aan als mensen hun stem verheffen om gelijk te krijgen..

CiteerVoor de hardleersen onder jullie die problemen hebben met begrijpend lezen

Zou voor sommigen ook niet slecht zijn om les te krijgen in begrijpend schrijven.. ;)

Havoc

Citaat van: Martin Welberg op 22 mei 2021, 14:59:24 PM
Ik heb er zo'n hekel aan als mensen hun stem verheffen om gelijk te krijgen..

CiteerVoor de hardleersen onder jullie die problemen hebben met begrijpend lezen

Zou voor sommigen ook niet slecht zijn om les te krijgen in begrijpend schrijven.. ;)

Oei, te moeilijk voor het noorden?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Martin Welberg

Nee, het Noorden snapt het geval rancune en zuurpruimerij prima..

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D


Gerolf

Citaat van: SuSke op 22 mei 2021, 10:51:59 AMMisschien dat een van de moderatoren dit draadje en zijn oorsprong beter in een nieuw rubriekje "zeverpot" zetten zo ergens in de caracomben van het forum.

Het was me niet opgevallen dat dit niet in de babbelhoek staat. Bij deze ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Decapod

Citaat van: SuSke op 22 mei 2021, 10:51:59 AM
Misschien dat een van de moderatoren dit draadje en zijn oorsprong beter in een nieuw rubriekje "zeverpot" zetten zo ergens in de caracomben van het forum.

Mooie woordspeling, Frans  ;) . Ik neem alvast een pilsje bij de zak popcorn.  ;D
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.