Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Reeks 75 - Vanbiervliet

Gestart door ERVIN, 02 mei 2021, 18:18:46 PM

ERVIN

Ik wist helemaal niet dat er een Reeks 75 ging uitkomen bij Vanbiervliet , maar bij deze.... hij is verkrijgbaar.  ;)

http://hetspoor.com/

Metpetergaathetbeter

die stond al aangekondigd in de folder van 2020 dus een iet wat late verrassing  :)

SuSke

Die zal ook op een containerboot in het Suez-kanaal gezeten hebben zeker.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

#3
is die ondertss vrijgegeven want de Egyptenaren hadden die aan de ketting gelegd om aan hun verloren centen te geraken, werd als waarborg als het ware gehouden. misschien z(a/i)tten wel meer modelspoorzaken op dat schip  ;)

mardig23

Nope, Ligt er nog steeds, en dat gaat nog even duren denk ik.

Ze vragen 900000000 dollar, maar daar koop je 6 van die bootjes voor!
De japanners willen de eigenaars van de vracht laten meebetalen, maar ook daar zullen de meest gewoon nieuw spul laten maken.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:5630138/zoom:10
Mvg Karl

SuSke

Wat wel verwonderlijk is, is dat de 7505 niet aangegeven is op de site van VBV - Digitalshop.be.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PeterVG

Voorbeeldfoto's voor hen die de modelloc willen superen en verweren:





De ophangpunten van de draaistellen ontbreken op het model. Hierdoor ontsierd een koperen plaatje van de stroomafname de draaistellen. Dit kan verborgen worden door het ophangpunt in 3D techniek te printen en aan de kast te kleven. Voelt zich iemand geroepen?

rixke rail

#7
Ook de groene 6502 is aangekomen.


hld 6502 002 by Eric  Baert, on Flickr

hld 6502 001 by Eric  Baert, on Flickr

Mooi model, moet wel nog aangepast worden :

IMG_7323 by Eric  Baert, on Flickr

Met onderdelen van de roco proto 60

180317 017 by Eric  Baert, on Flickr

Zo dus

180317 016 by Eric  Baert, on Flickr

180317 015 by Eric  Baert, on Flickr


Ben de naam van dit onderdeel effe kwij:-[, zit ook de reeks 60
Citaat van: PeterVG op 03 mei 2021, 16:29:36 PM

De ophangpunten van de draaistellen ontbreken op het model. Hierdoor ontsierd een koperen plaatje van de stroomafname de draaistellen. Dit kan verborgen worden door het ophangpunt in 3D techniek te printen en aan de kast te kleven. Voelt zich iemand geroepen?
Peter was mij net voor ...  ;D

Waagt er iemand zich aan de vulopening voor de brandstoftank ?  :-X

Modelspoorse groeten,
Eric

Edit : extra foto's en kommentaar toegevoegd ...
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

bollen neus



Waagt er iemand zich aan de vulopening voor de brandstoftank ?  :-X

Modelspoorse groeten,
Eric

Edit : extra foto's en kommentaar toegevoegd ...
[/quote]

In een vorig leven toen er hier nog B materiaal werd gepimpt is dat wel al eens gemaakt, enne zonder 3D ze mannen.
Den Eric.

PeterVG

Het ophangpunt ziet er iets anders uit bij de reeks 75 tegenover dit van de reeks 60.
Maar het is inderdaad al wel heel wat beter.



doomslu

Citaat van: SuSke op 03 mei 2021, 14:23:19 PM
Wat wel verwonderlijk is, is dat de 7505 niet aangegeven is op de site van VBV - Digitalshop.be.
De reeks 75 is helaas al uitverkocht...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

belgianrailways

 

modelbaanHO

De reeks 75 is al een tijdje door VB uitgebracht. Het eerste model was de 7503.
Ik heb die van mij gekocht in juni 2019.


Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be