Locs? Kwaliteit?

Gestart door Rudy, 01 november 2006, 13:02:25 PM

ysbeer

citaat:
Geplaatst door 13erke

citaat:
Oja negatieve en positieve wisselspanning bestaat niet.


Ja ik wou het niet te moeilijk maken, het is iemand die er nog maar juist mee begonnen is, als je het dan toch correct wil: de middelpuntcontacten liggen in tegenfase met de twee buitenste rails, in digitaal bedrijf is dit een bloksinusfunctie.
als je dan toch je wisselstroomlok op een gelijkstroombaan wilt inzetten zal dit wel beter lukken met een decoder, anders gaat de verlichting knipperen door het constante faseverschil (mee opletten ook indien er leds gebruikt worden, die zijn niet zo goed bestand tegen wisseltroom met een frequentie lager dan 50Hz).



Wat bedoel je.
Een wereld van onbegrip gaat voor mij open.
Een wisselspannings lok op gelijkspanning ik zie geen problemen.
En leds branden uitsluitend op gelijkspannig (dwz nul hertz)
Leds direct op wisselspanning gaan defect(als je pech hebt)
en goed is het in ieder geval niet.

wim ysbeer

Rudy

Jan, het is niet echt dat ik een beginner ben, maar ook niet een expert [:D].
Btw, Jan, is dat elke donderdag? En van hoe laat tot hoe laat?
--------------
We hebben hier thuis op zolder een trambaan gehad met groefrails!!(wat je trambaan noemt. Sporen lagen er en een plaasteren weg, meer niet) en mijn vader was al 20 jaar van plan een grote spoorbaan in de kelder te maken (ook beter voor de plastiek, minder veroudering volgens hem [:)]).
Uiteindelijk heb ik gezegd, oke, ik doe mee en we hebben de baan op zolder afgebroken en beneden een beginnen te bouwen, het geraamte is bijna af. Het is een gedeelde baan. Gelijkgrondse niveau is trein en het 1ste niveau is tram en bus.

Mijn vader heeft nog blikken Marklin sporen, waar we vroeger mee mochten spelen, maar hij verkiest liever het systeem van roco en alle andere merken. Weet begot niet waarom, maar ja... [:D]

Dus wou ik weten waar we het beste mee af waren. Ik koop wat treintjes voor mij en voor zijn kerstmis en wil hem verrassen met een locomotief met geluid! Dus, een ge?nformeerd mens is er 2 waard [;)]

janjozef

Dat is elke donderdag in theorie van 20 tot 23 in praktijk van 19 tot minimum 02 uur kan uitlopen tot ...
Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rudy

citaat:
Geplaatst door janjozef

Dat is elke donderdag in theorie van 20 tot 23 in praktijk van 19 tot minimum 02 uur kan uitlopen tot ...
Jan



Dan zal ik, of zullen wij (mijn vader en ik) eens langs komen. En in de club, zijn daar ook banen te bewonderen ... ?

janjozef

8 stuks in 4 verschillende schalen en in HO gelijk en wisselstroom en een digitale, Kijk gerust eens op onze website.
http://www.mtdtreinenclub.be/

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rudy

ik heb toch al een aantal banen gezien aan de hand van de foto's.
Jullie hebben zelfs met een HO baan in 'Modelspoor Magazine gestaan'.

Het ziet me er indrukwekkend uit en het zal ook zo zijn. [:D]

janjozef

ja en aan die baan gaan we nu serieus beginnen vernieuwen. Elk gekocht huis moet vervangen worden door zelfbouw hoogstens wat kit-bashing zal worden toegestaan. En er komt langs elke kant nog een meterje bij in de lengte dat zal dan 14m lang zijn.

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rudy

Amai, een serieus grote baan.
Die van ons in de kleder heeft een lengte van 7,20 m op 6 meter en dan nog een 5m op 1m.

En dan nog een spiraal om de 2 niveaus met elkaar te verbinden. Ruwbouw is bijna klaar en dan vliegen wer erin om eraan te beginnen!

Tom

@ rudy: ge moogt altijd foto's tonen h?. [:p]
Tom

Rudy

Ik zal er is maken en ze hier op posten.
Ja, dat ben ik ook van plan, maar kan er nu niet aan, staan op andere pc. [:D]

Maar zodra ik er heb, stuur ik ze door.[;)]