Namen noemen

Gestart door tonycabus, 01 november 2006, 01:38:42 AM

teessee

Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik ook een aantal maanden terug dertien jaar ben geweest. Goed de instructies lezen bleek echter uitkomst te bieden, nu toch terug in '73 geboren
Tom

RDH000

snap niet echt wat bedoeld word met handtekening
[:I]
(denk dat het voor de rest goed is van mij...?)
 

Gerolf

Je handtekening verschijnt, als je dat wil, onder elk bericht, gescheiden door een lijntje.
Je maakt die aan via je profiel (Profile, staat rechtsboven op je venster tussen "Home" en "Register")
Rechtsonder is er een vakje waar je de handtekening kan intikken. Zorg er a.u.b wel voor om die niet te overladen met te grote foto's en zo...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cord

Citaat van: bartie op 02 november 2006, 08:18:53 AM
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een winkelier die een mening wil uiten dit niet altijd graag met zijn echte naam doet omdat zijn mening altijd als die van de winkel zal gelezen worden.Hij kan dan zijn ongezouten mening moeilijk kan geven uit schrik om klanten kwijt te spelen.
Als iemand bijvoorbeeld winkelier is, dan kan hij/zij duidelijk aangeven dat hij/zij op persoonlijke titel spreekt. Misschien wat zwart/wit, maar ik vind dat als je kritiek wilt geven, je dan ook de ballen moet hebben om dat onder je eigen naam te doen. En ik denk ook dat als je onder je eigen échte naam werkt, je wel twee keer gaat nalezen voordat je iets stoms gaat posten... ook een soort zelfbescherming dus.  :)
En niet geheel terzijde: mijn naam is Wim Corduwener
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Hans Reints

#79
Zo ik ben weer terug. Niet als Sobat Kras, maar onder mijn eigen naam.
Dit forum is net een lopend buffet. Je neemt wat je lekker vind en de rest laat je liggen.

argilla

ik vind het altijd lollig zulke discussies. Want sommige mensen die ijveren voor privacy ( en dat mag waarom niet) vergeten dat als je buiten de deur gaat en je maakt al een rit of met de fiets van 1 of 2  km je al minstens 1 camera ben gepasseerd waar je ook bent platteland of stad.
Wel amusant zulke discussies........ ;)



Ik vergelijk dat altijd met de singles op een datingsite. Als er een etentje is er er foto's genomen worden achteraf vragen om die foto's te verwijderen  ( privacy weet je wel) maar wel op hun profiel pagina in volle glorie met 2,3,4<of meerder foto's staan te pronken. Ook amusant hoor .
Dit geheel terzijde dan  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

Wel, die camera daar verdwijn je ook in een gigantische pot. Eigenlijk ook zo goed als anoniem. Want moesten die zo efficiënt zijn dan hadden ze die ontsnapte gevangenen zo kunnen volgen. Wat die foto's op facebook en andere sites aangaat. Dat heb je zelf wel in de hand. Ik heb dus geen facebook of dergelijke.

Op forums vind ik de obsessie met "echte namen" overdreven. Tenslotte kan je nog invullen wat je wil. Denk dat ik een 10-tal leden ooit wel eens in levende lijve tegengekomen ben. Als die me hun naam dan vertellen dan weet ik het ook wel en kan ik nog een gezicht erop plakken. (en als ik die dan 2 jaar lang niet meer zie ben ik die ook vergeten) Al de rest? Eerlijk gezegd zolang ik die niet tegenkom en een hand kan schudden is hun naam van geen belang.

En namen zijn ook zo relatief. Op het werk is een van mijn taken de aanvraag van toegang tot een website regelen. Hiervoor moeten de aanvragers hun werk-email opgeven en die gebruikt je officiële naam. Sommigen daarvan ken ik ook persoonlijk, maar als je dan ziet hoe je die elke dag aanspreekt en wat hun echte voornaam is.... Er zijn er die "logisch" zijn, Constant/Stan of Jozef/Jef dat gaat nog. Maar anderen gaan toch wel een stuk verder.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

Citaat van: Havoc op 21 december 2019, 10:43:46 AM
Wel, die camera daar verdwijn je ook in een gigantische pot. Eigenlijk ook zo goed als anoniem. Want moesten die zo efficiënt zijn dan hadden ze die ontsnapte gevangenen zo kunnen volgen. Wat die foto's op facebook en andere sites aangaat. Dat heb je zelf wel in de hand. Ik heb dus geen facebook of dergelijke.

Op forums vind ik de obsessie met "echte namen" overdreven. Tenslotte kan je nog invullen wat je wil. Denk dat ik een 10-tal leden ooit wel eens in levende lijve tegengekomen ben. Als die me hun naam dan vertellen dan weet ik het ook wel en kan ik nog een gezicht erop plakken. (en als ik die dan 2 jaar lang niet meer zie ben ik die ook vergeten) Al de rest? Eerlijk gezegd zolang ik die niet tegenkom en een hand kan schudden is hun naam van geen belang.

En namen zijn ook zo relatief. Op het werk is een van mijn taken de aanvraag van toegang tot een website regelen. Hiervoor moeten de aanvragers hun werk-email opgeven en die gebruikt je officiële naam. Sommigen daarvan ken ik ook persoonlijk, maar als je dan ziet hoe je die elke dag aanspreekt en wat hun echte voornaam is.... Er zijn er die "logisch" zijn, Constant/Stan of Jozef/Jef dat gaat nog. Maar anderen gaan toch wel een stuk verder.


daar heb je het weer "logisch" ...tja wat voor U logisch is , is dat voor een ander ook zo ??? En als namen voor U zo relatief zijn , wat doe jij dan met een pro justitia in uw bus ? och het is maar een relatieve naam die op de omslag staat WTFC ??
Daarom is dit een eindeloze discussie ...maar soit . ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Klaas Zondervan

Citaat van: Havoc op 21 december 2019, 10:43:46 AM
Op forums vind ik de obsessie met "echte namen" overdreven. Tenslotte kan je nog invullen wat je wil.
Ik ben toch een poosje actief geweest op een Engelstalig forum. Daar was de regel dat je onder je echte naam werkte. Helemaal niks mis mee. En degenen die dat niet willen blijven vanzelf weg.

Havoc

Citaat van: argilla op 21 december 2019, 11:41:36 AMEn als namen voor U zo relatief zijn , wat doe jij dan met een pro justitia in uw bus ? och het is maar een relatieve naam die op de omslag staat WTFC ??

Aan mijn postbode te zien zijn namen van nul en geen betekenis. Krijg post voor zowat heel de straat in mijn bus.

Citaat van: Klaas Zondervan op 21 december 2019, 12:04:00 PMIk ben toch een poosje actief geweest op een Engelstalig forum. Daar was de regel dat je onder je echte naam werkte. Helemaal niks mis mee. En degenen die dat niet willen blijven vanzelf weg.

Eigenaardig, mijn ervaring is dat het net op nederlandstalige forums zo is. Nog op geen enkel engelstalig mee gemaakt. En van het 10-tal forums waar ik actief (van de 20 of zo waar ik ingeschreven ben) ben is er 1 nederlandstalig en 1 franstalig waar ze over die namen zich druk maken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Ik vraag me vooral af waarom dit draadje weer opgerakeld wordt?

De laatste reactie was er één uit 2017...

Ieder zijn plezier denk ik dan maar.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

svvander

Er is de laatste jaren heel veel te doen over GDPR (General Data Protection Regulation) of m.a.w. de bescherming van persoonlijke gegevens. Dit gaat in mijn job zelf al zo ver, dat ik in acceptatie-omgeving (testomgeving), moet werken met geanonimiseerde gegevens... heel leuk als je moet testen op klant Jan Janssens en dat die nu ineens 32515_abi_152 heet. Bijkomend geeft dit enorme problemen met data-selectie en verwerking van overdracht met externe systemen.

Persoonlijk vind ik dit heel vergaand. Ik heb er alle begrip voor dat mensen niet te koop lopen met hun data en dat ze dit kunnen aangeven bij ondertekenen van een contract of ze al dan niet deze data willen vrijgeven. Maar onlangs hoorde ik mijn schoonvader zeggen: "Ik heb nu een media-tv. Ik sluit dienen niet aan op het net zenne: ah nee he, want dan kan iedereen zien wat ge aan het doen zijt...".
Denken wij nu echt dat ze dit anders niet zouden kunnen. Bijkomende grap: hij had als smartphone ne Huawei (of hoe ge het ook schrijft), die constant met 4G verbonden was... wou het juist lukken dat het die fabrikant was, die beschuldigd werd van spionage via hun toestellen.
En daar maar posten op FB waar je wanneer zit  ;D

En dan zwijg ik nog over alle telefoontjes die ik overdag in alle talen krijg, van allerlei firma's die voorstellen hebben voor dit en dat... Vergeet niet dat bedrijven onderling databases mogen uitwisselen, zonder jou op de hoogte te stellen... alhoewel dat dit ook niet lang meer zal blijven duren.

Nee, voor mij hoeft het niet. Wat ik wel zou voorstellen voor bijvoorbeeld fora: laat de mensen registreren met hun echte naam (en dan kunnen ze nog foefelen, ge maakt mij niets wijs) en indien gewenst kunnen ze deze vrijgeven op fora.

Ik ga jullie nu laten, ik moet nog snel op FB posten dat ik 3 weken niet thuis ben en dat mijn sleutel onder de mat ligt. Aan de aandelen kunnen ze niet aan, zitten in een kluis... ik ben slim geweest: de code is nu omgekeerd (was vroeger de geboortedatum van mijn tante!)  :o ::)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

#87
Citaat van: svvander op 21 december 2019, 13:44:00 PM
Ik ga jullie nu laten, ik moet nog snel op FB posten dat ik 3 weken niet thuis ben en dat mijn sleutel onder de mat ligt. Aan de aandelen kunnen ze niet aan, zitten in een kluis... ik ben slim geweest: de code is nu omgekeerd (was vroeger de geboortedatum van mijn tante!)  :o ::)

Ge moet daar niet mee lachen, in de buurt van mijn geboortehuis was iemand die een briefje aan de deur kleefde met de tekst " Germaine, de sleutel ligt onder de bloembak op de tablet van het wc-raampje"

btw; Rangeerduivel is wel mijn echte naam hé... ::) :)
De foto daarentegen.... :-*

;)

Havoc

Citaat van: svvander op 21 december 2019, 13:44:00 PMBijkomende grap: hij had als smartphone ne Huawei (of hoe ge het ook schrijft), die constant met 4G verbonden was... wou het juist lukken dat het die fabrikant was, die beschuldigd werd van spionage via hun toestellen.

Grappig dat mensen dit altijd boven blijven brengen. Bij Huawei heeft de britse intelligentiedienst niets gevonden. Bij Cisco is het wel bewezen dat er spionage software op stond/staat. Maar daar hoor je niemand naar kraaien.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Het ging mij niet om het merk... gewoon over het feit dat een smartphone zowieso of eender welk apparaat met internetverbinding (of zelf zonder) gegevens kan doorspelen aan derden, zonder dat je er weet van hebt.

Sterker: ga nooit vreemd met een Fitbit of gelijkaardig... je kan je ganse handel en wandel hier perfect op volgen!
https://www.hln.be/bizar/amerikaanse-verslaggeefster-ontdekt-overspel-via-fitbit-hij-was-zich-in-het-zweet-aan-het-werken-om-4-uur-s-nachts~adc6d0f13/
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be