Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Type 58 van PB Messing

Gestart door Alberke, 02 april 2021, 09:58:22 AM

Alberke

Zo, de decals zitten er op. Even verward omdat ze ondersteboven op het papier zitten, de kant die je ziet komt tegen de locomotief dus.
Een dagje drogen en morgen de vernis er op.
En dan de decoder...en misschien licht..
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Nog even wachten op de bestelde decoder, alhoewel het ding prima rijdt op de originele.
Mijn ervaring met deze kit is zeker positief, ook van de steun van PB-messing zelf.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Een paar afwijkingen; ik heb het powerpack in zijn geheel onder de schouw gestopt; het aanwezige gewichtje vervangen door een moertje.
Op de plaats van de originele decoder een printje gezet om verbindingen te maken met de koplamp.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Nu nog aan het overwegen om de Fleischmann kortkoppeling te gebruiken, volgens de stukken die ik hier heb liggen zou die kunnen passen
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

vyncky

Een mooi model geworden Hugo!
Proficiat!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

doomslu

Citaat van: vyncky op 19 april 2021, 18:03:31 PM
Een mooi model geworden Hugo!
Proficiat!

Yannick
Vind ik ook!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

De absolute beginner


DFS

Mooie machine ! Hoe heb je dat biesje geschilderd?

Alberke

Citaat van: DFS op 19 april 2021, 19:36:13 PM
Mooie machine ! Hoe heb je dat biesje geschilderd?
Dat zijn decals
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

guy holbrecht

Dat ziet er zeer geslaagd uit.

modèlisme

Hugo,
Prachtig resultaat en bedankt voor de mooie publiciteit.
Door Corona zijn er geen beurzen meer en trouwens ga ik stoppen met de beurzen door mijn ouderdom. Dus alle verkoop langs internet is zeer welkom om boven water te blijven. Bedankt Hugo.
Hopelijk veel succes met je laatste aankoop ( 1 ste  klasse ombouw viertje ). Misschien ook een mooi artikel erover Hugo?
Groetjes,
Paul.
 

Alberke

Citaat van: modèlisme op 20 april 2021, 10:28:20 AM
Hugo,
Prachtig resultaat en bedankt voor de mooie publiciteit.
Door Corona zijn er geen beurzen meer en trouwens ga ik stoppen met de beurzen door mijn ouderdom. Dus alle verkoop langs internet is zeer welkom om boven water te blijven. Bedankt Hugo.
Hopelijk veel succes met je laatste aankoop ( 1 ste  klasse ombouw viertje ). Misschien ook een mooi artikel erover Hugo?
Groetjes,
Paul.
Dankjewel voor de lof. Ik ben blij dat PB Messing bestaat, anders moest ik me bezig houden met ballast en gras strooien, en daar heb ik een grondige hekel aan :D. Nu kan je tenminste aan een aantal iconische locomotieven geraken, zonder te moeten wachten tot een fabrikant ze uitbrengt. Het zelfbouw element zal voor sommigen een hinderpaal zijn, maar dat heeft mij nooit tegengehouden. Als ik denk aan de eerste keer dat ik de zaag zette in een loc van 3000 frank!
Alle lof aan jou Paul, en doe nog lang verder!
En als ik nu mijn paswoord terugvind voor de website kan ik nog wat rondneuzen. ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

just4fun