Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Noord-Zuid Brussel

Gestart door SirGresley, 05 maart 2021, 08:52:53 AM

SirGresley

Waarom is er eigenlijk nooit een Oost-West treinverbinding gemaakt in Brussel?
Dan moeten er niet zoveel treinen door die flessenhals van de Noord-Zuid verbinding.

Als ge vanuit het oosten naar West- en Oost Vlaanderen wilt reizen, moeten de treinen eigenlijk een omweg maken.
Van Schaarbeek naar "beneden" en dan in Vorst terug naar het Westen.

En... die treinen stoppen 3x op een afstand van nog geen 5 kilometer!? ::)

Met de Metro zijn ook deze 3 stations verbonden.
En het nieuwe treinnet rond Brussel (ik ben de naam vergeten) waar ze al zolang over praten zou dit ook kunnen verhelpen.
Zo moeten niet alle "doorgaande" treinen niet langs de Noord-Zuid.


Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

darick69

Goederentreinen komende van het Oosten (Aken) die naar het Westen (Zeebrugge) rijden doen dit wel ;   via bocht in Leuven naar Mechelen en blijven zo weg van de Noord Zuid verbinding.  (vroeger ook de T treinen  vanuit Limburg naar de kust )

ik vraag me veel meer af dan enkel de Noord Zuid problematiek...

Nu  in 2021 van Hasselt naar Maastricht   (Belgisch Limburg naar  Nederlands Limburg)  via Luik is ook niet logisch  te voet gaat sneller...

of Turnhout Tilburg ,  Neerpelt Eindhoven ,  Dinant  Parijs,   De Panne Calais,....  enz   enz enz   lang leve de auto in ons eengemaakt Europa !!!  met dank aan al onze beleidsmakers die het openbaar vervoer niet de middelen geven die het verdient.
 

SirGresley

Dat is ook juist zo met het Spartacusproject van Hasselt naar Maastricht.

Eén persoon, dikke burgemeester van Hasselt, wilt het traject veranderen. Omdat de tram door een woonwijk komt, waar vroeger een kolenspoor lag en nu een breed fietspad op die beding loopt.

Vroeger kon in 20 min van Hasselt in Maastricht geraken (met de trein), probeer dit eens met een snelbus of gewone auto. Ik heb 5 jaar in Maastricht gewerkt, 15km rijden. Raad een hoelang ik daarover deed?? Van minstens een halfuur tot drie kwartier. En dezelfde afstand van Valkenburg, en niet langs de autosnelweg, naar Maastricht deed ik in 15 min!!

De politiekers van Limburg doen niet genoeg voor hun eigen provincie, alleen hun postje telt.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama