Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

verwijderd

Gestart door n/a, 27 oktober 2006, 02:05:26 AM

Greg

#60
citaat:
Geplaatst door Anarchy

citaat:
Je hebt weer maar een deel gekopieerd van wat ik zei


Zeg eens, wanneer nog?

Een helderziende te midden dus. Weet ik veel dat M?rklin een shop heeft.





Ai we gaan over woordjes vallen,
Toen ik de reactie schreef was het zeker niet de bedoeling om het woord "weer" zo te gaan bedoelen. Sorry dus als je erover valt.
Waarom dan gebruikt voor je het vraagt?
Gewoon in men zin, maar wel zonder de intentie om het zo letterlijk te bedoelen.
nederlands is echt niet men sterktste vak dus vergeef me zo een flauwe foutjes want mij vallen ze niet op.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

janjozef

#61
Allee de 2railers [:)] lachen al in het vuistje, als marklin zo verder doet zijn we ere binnenkort vanaf [:D], wel prettig als de tegenstander zijn eigen graf graaft [^].

[:I] jan [:I]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

#62
Ondanks het feit dat ik 2-rail aanhanger ben, zou het me toch spijten indien M?rklin van de markt zou verdwijnen. Ik wil en ga me hier niet uitlaten over de goede en slechte dingen van M?., daar is al genoeg over gezeverd, maar, als het verkeerd loopt, is het weer een stuk modelspoor geschiedenis die zou verdwijnen. Velen van ons zijn begonnen met een begindoos (stoomlok br.89, open wagen en wagen met rode kipbak) en nadien overgeschakeld naar 2-R, maar ik heb nog altijd een paar M? loks (omgebouwd naar 2R) Ze zijn jaren oud, de wielen heb nog te hoge flenzen, maar ik doe ze voor geen geld ter wereld weg. (op oude Fleischmann rail (2,7 mm) kunnen ze nog rijden)
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

#63
Marklin blijft wel bestaan hoor. Ik vrees veel meer voor de andere merken.

Marklin startsetje in de Duitse Penny supermarkten. Het betreft de goedkoopste nieuwe stijl stoomlocje dat Marklin heeft met 2 wagens een ovaaltje en een witte trafo. Het is een simpele uitvoering van de vroegere versie nr 3090. Al heeft dit lokje nu een hobbymotor en een lastgeregelde decoder. Ik heb dit lokje los gekocht in de handel verleden jaar. Het is stil en de rijeigenschappen zijn verbluffend goed.

Deze set is vanaf 13-11-06 verkrijgbaar in deze winkels. De prijs is 59,95 euro.

www.pennymarkt.de


Frans HOOYBERGHS

#64
Een liefhebber vroeg aan een AC-rijder en een DC-rijder wat eigenlijk een goede manier was om met treintjes te beginnen. De AC en de DC-rijder gingen met elkaar op de vuist, en sloegen elkaar lekker dood. Die liefhebber heeft nooit een antwoord gekregen. Als het woord M?rklin valt heb ik altijd het gevoel toeschouwer van dit tafereel te zijn. Vermoeiend.

JoVer

#65
citaat:
Geplaatst door janjozef

Allee de 2railers [:)] lachen al in het vuistje, als marklin zo verder doet zijn we ere binnenkort vanaf [:D], wel prettig als de tegenstander zijn eigen graf graaft [^].

[:I] jan [:I]


Loopt, rijdt, zit of staat M?rklin dan in uw weg misschien? En Mehano ook dan want die maken ook 3-rail locs, en LSModels en, ... Sukkelaar, ik krijg bijna compassie met u. Zou je niet beter met de blokskes gaan spelen?

Aan de andere modelspoorders. Sorry: deze keer kon ik dit ventje even niet weerstaan. Van zijn (huidige) 2193 berichten kan hij het in zo'n 2000 niet laten. Deze keer werd het mij even te gortig. Ik vermoed dat een tekort aan grijze massa wel aan de oorzaak zal liggen maar trop is te veel. Nogmaals Sorry. Aan AL de ANDERE modelspoorders wel te verstaan.

tufken

#66
Er staan grote veranderingen op stapel in de modelbouwwereld.

We hebben vorige week met 2 directieleden van 2 grote merken (DC) gesproken en er gaan bepaalde regels opgelegd worden.

Dit voor elke modelverkoper en als je je er niet aan houdt kan je het je wel raden.

Dit zal gelden voor zowel de kleine als de grote zaken.

Kortingen zullen voor iedere winkel gelijk wordenhoe groot of hoe klein ook uw afname is.  

Zo zal iedereen met gelijke middelen kunnen werken er zou ook 1 prijs komen voor alle landen.

Als je je niet aan een bepaalde prijs houdt heb je de kans eruit te gaan.

Er worden 5 regels voor iedereen opgesteld waar je je moet aan gaan houden.

In 2007 zullen we er meer van horen als alles is uitgewerkt
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


rixke rail

#67
Ai ! 't Is weer oorlog tussen het AC- en het DC-kamp ! ([:(!])
Zoek de loopgraven op, jonges !!! ([:0])
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

#68
Ah, ik denk dat Jan gewoon wat tegengas wil geven aan die aanbidders van M?rklin. Aan zijn grijze massa zal wel niets schelen.[;)]

Maar laten we wel wezen, niemand heeft er iets aan als er nog een fabrikant verdwijnt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

#69
citaat:
Geplaatst door janjozef

Allee de 2railers [:)] lachen al in het vuistje, als marklin zo verder doet zijn we ere binnenkort vanaf [:D], wel prettig als de tegenstander zijn eigen graf graaft [^].

[:I] jan [:I]



>>>> Wat een onozele opmerking! Is dat nu echt nodig? Ik ben zelf 2 railer en zie Marklin niet als de tegenstander en zeker niet als de vijand.Dat er grote veranderingen aan de gang zijn in modeltreinenland weten we allemaal maar ik denk niet dat Marklin(als merk) vlug van de markt gaat verdwijnen.

Gerrit

janjozef

#70
oei ik heb blijkbaar weer op een paar zeeeeeer lange tenen gestaan. Eigenlijk niet te verwonderen gezien de gang van zaken. [:D][:D] nu ik kan daar tegen. Anderen blijkbaar niet, de waarheid bedoel ik.

Jan
PS sommigen zullen het niet geloven maar al wat marklin belgisch heeft uitgebracht steekt ook in mijn kast. En dat is mischien meer dan sommige "fervente" marklin aanhangers.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

wisselstromer

#71
kinderen
hou nu toch eens op met die vete
ik denk dat wanneer jullie je berichten nog eens terug lezen dat jullie je schamen
of je nu ac of dc rijdt
what the f*** is toch het verschil
we hebben allemaal dezelfde passie en bouwen allemaal aan onze "droomwereld" en dan maakt het toch niet uit of het ac of dc is

hou er nu toch eens mee op, de modelspoorwereld heeft het al moeilijk genoeg. En als er echt willen vechten doe het dn op de forummeeting en niet op het forum zelf want komen er toch maar frustrties van
enfin dit is wat ik ervan denk
ik heb geen probleem met mensen die dc rijden want ik maak daar geen probleem van


wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

#72
Ik zal't ne keer vertellen h?. 3-rail is k**, maar 2-rail is minstens gelijk aan 3-rail. Dit betekent dus dat 2-rail ook k** is. Voila, nu iedereen braaf zijn en verder gaan spelen. Als jullie braaf zijn, krijgen jullie een snoepje. [:(!]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Klaas Zondervan

#73
citaat:
Geplaatst door wisselstromer

of je nu ac of dc rijdt
what the f*** is toch het verschil

Tsja, als je dat verschil niet ziet, dan hoef je je er ook niet druk over te maken.[:D]

Brunel

#74
citaat:
Geplaatst door tufken

Er staan grote veranderingen op stapel in de modelbouwwereld.

We hebben vorige week met 2 directieleden van 2 grote merken (DC) gesproken en er gaan bepaalde regels opgelegd worden.

Dit voor elke modelverkoper en als je je er niet aan houdt kan je het je wel raden.

Dit zal gelden voor zowel de kleine als de grote zaken.

Kortingen zullen voor iedere winkel gelijk wordenhoe groot of hoe klein ook uw afname is.  

Zo zal iedereen met gelijke middelen kunnen werken er zou ook 1 prijs komen voor alle landen.

Als je je niet aan een bepaalde prijs houdt heb je de kans eruit te gaan.

Er worden 5 regels voor iedereen opgesteld waar je je moet aan gaan houden.

In 2007 zullen we er meer van horen als alles is uitgewerkt




Interessant. Alleen is het al vaker geprobeerd. Ik zie toch een paar problemen.
- Het is in strijd met mededingingsregels. Als dit doorgaat, zullen er gedupeerden zijn en die gedupeerden gaan aan de bel trekken.
- Als iedereen dezelfde korting krijgt, is het geen korting meer. Sommige grote zaken (in Nederland Modeltreinexpress of Totaltrain) genereren in hun eentje een behoorlijk deel van de markt. Wie 200 locs van een type tegelijk bestelt, laat zich echt niet afschepen met dezelfde korting die de kleine handelaren krijgen.
- De fabrikanten zijn ook helemaal niet in een positie om dergelijke dingen te eisen. Ze mogen blij zijn met ieder detailhandelspunt van enige omvang.