Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

3D prints

Gestart door krispy, 08 januari 2021, 20:08:05 PM

raf

#15
Sven een deel van wat gij reeds gemaakt hebt die heb ik ook gemaakt
ik belicht 95 voor de eerste 3 lagen en dan op 12 voor de rest.
de fiets moet je enorm veel ondersteunen en ik heb het beste resultaat met hem recht op te printen
wel je steuntjes ver van de fiets weg schuiven nadat je ze gezet hebt anders is het een ellende om ze weg te halen nadien
Sven hoe lang heb jij die motor gemaakt ?? volgens mijn berekening zou hij 17 mm moeten worden ?

die cafe racer gaat vandaag de print in . print tijd 2 uur 11 minuten
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Super, bedankt voor de tip.
De motor heb ik moeten herschalen en is misschien een beetje groter of kleiner dan deze in realiteit... maar dat maakte mij voor deze niet uit. Ik vond nergens de exact afmetingen, dus heb ik mij gebaseerd op de afmetingen van deze van een truck en de afmetingen van de truck zelf. Ik zal het straks nog eens nameten hoeveel het juist is.
Die belichting ga ik in de week ook eens testen... bij mij stond 'm nu op 80 dacht ik.

En de steuntjes... daar moet ik ook nog mee oefenen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

80 is zeker genoeg ;-)  maar ik doe 6 basislagen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Ik probeer een degelijke uitleg te vinden over het nut van de lagen en de belichtingstijd, maar kom zware tegenstrijdigheden tegen.
Maar extra lagen kan ik ook eens testen. Dus 80 en 12 zou moeten voldoen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

Sven er zijn zoveel factoren die het verkeerd kunnen doen lopen en ik dank daarom dat je geen goede uitleg vind.
Bij mij staat de printer op zolder en daar is het nu 1° dus ik doe voor de eerste 3 lagen 95 seconden .
Dan heb ik zeker een goed aan hechting en soms zit de zooi te vast en moet ik ze er vanaf hameren .
Maar ga ik bv naar 80 zoals Gerolff dan heb ik fail prints dus voorlopig met deze temp blijf ik op 95°

De andere lagen doe ik op 12 ook mede door de koude en als het warmer gaat worden dan ga ik de belichting tijden verlagen en dan zien we dan wel weer wat het word.

Ga je nu andere resin bestellen dan moet je weer morrelen aan de temperaturen

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Roderik

Volgend project. Iemand een foto van de oude aluminum-telefoon? Ik heb er alleen van de blauwe belgacom-versie en die is te recent...

Schermafbeelding 2021-01-24 om 00.14.00 by roderik vanderkelen, on Flickr
Always be modelling!

bellejt


Roderik

Always be modelling!

Roderik

Always be modelling!

svvander

Prachtig maat... volledig zelf getekend?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Erg mooi getekend, Roderik  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

Cafe racer is klaar maar ????  te groot

Hoe het gekomen is geen idee maar ik heb hem sterk moeten verschalen en daar is het verkeerd gelopen denk ik

Die telefoon cel is wel mooi geworden
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modelbaanHO

Toch leuk wanneer je zo'n dingen allemaal zelf kan maken.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Roderik

Citaat van: svvander op 24 januari 2021, 17:33:25 PM
Prachtig maat... volledig zelf getekend?

Zeker! En bedankt voor de positieve reacties. Als jullie verbeteringen zien, laat gerust weten.
1 verbetering die ik in deze versie nog niet had gedaan is om een kleine lip te voorzien waar het 'glas' kan in liggen. Thanks for the tip, Sir!  ;)
Always be modelling!

treinbeginner

Citaat van: Roderik op 24 januari 2021, 15:20:36 PM
De telefoon zelf is aangepast.

Schermafbeelding 2021-01-24 om 15.09.23 by roderik vanderkelen, on Flickr

Hey Roderik,
Ik zie net je telefooncel, knappe telefooncel. Ik ben benieuwd naar je eindresultaat ;)
Ik had gisteren net dezelfde ingeving en heb er gisteren ook een getekend, weliswaar met een moderner telefoontoestel.
Afgelopen nacht de printer aan het werk gezet. En vandaag een likje verf gegeven.



Vriendelijke groeten,
Marc