Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Nieuwe start, nieuw plan

Gestart door marimon, 18 november 2020, 18:55:44 PM

marimon

Omdat ik er niet uit geraak (beperking), had graag jullie info waar er hier al dan niet een keerlus zit. Indien mogelijk ook aanduiden waar ik de isolatie aan de rails moet plaatsen. Ik rij DCC met lokmaus2.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

bellejt

moeilijk zichtbaar maar volgens mij heb je helemaal geen keerlus in het baanplan

Dirkh

ik zie er direct 2
een in de groene lus rechts en eentje in de zwarte lus rechts.

voor de groene lus aan het begin en einde een isolatie en een keerlus module gebruiken.

de zwarte is moeilijker en hangt af van de lengte van de treinen.

bellejt

de sporen komen toch niet tesamen in die lussen ? Ze liggen op dubbel spoor

SuSke

Er zit een overloopwissel net voorbij de bocht en dat is de dooddoener voor die zwarte lus.

Als de treinen altijd in dezelfde richting in de lus komen is het op te lossen met een isolatie voor de wissels en een enkele keerlus (zoals bij de groene lus).

Bij dubbelrichtingsverkeer zou je in elk spoor een keerlus kunnen leggen (3 stuks), maar ik durf niet zeggen of heet noodzakelijk is en of je er met 1 module vanaf komt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

marimon

#5
de treinen rijden steeds in dezelfde richting. Echter bij het driesporig station (de drie gele sporen) wordt er op het onderste spoor in beide richting gereden.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

marimon



Misschien is deze foto duidelijker  :)
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Michiel

Er is een keerlussituatie met de groene lus EN de paarse lus (met de 3 opstelsporen). Je hebt dus 2 keerlusmodules nodig: 1 voor de goene lus, en 1 die je plaatst net voor of na de paarse lus, in het gele spoor tussen het paarse deel en en de eerste wissel. Treinen mogen nooit langer zijn de de lengte van de sectie van de keerlusmodue.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marimon

Bedankt heren voor de oplossing.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner