DECODER; Motor draait, loc beweegt niet

Gestart door Rangeerduivel, 13 november 2020, 13:51:49 PM

bellejt

met een locprogrammer valt er dikwijls nog wel wat te redden

Alberke

Citaat van: bellejt op 13 november 2020, 16:24:24 PM
met een locprogrammer valt er dikwijls nog wel wat te redden
Inderdaad, zoals het resetten van de motorinstellingen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Ondertussen een andere (V3.0) decoder ingeplugd bij wijze van test en eerst niets aan de hand, maar na een paar meter begint de loc te vertragen om uiteindelijk helemaal stil te vallen...
Mogelijk zorgt iets in de aandrijving voor een overbelasting van de decoder... :-\
Ik heb dit allemaal gemeld aan de verkoper en die heeft gevraagd de loc terug te sturen

"Bonsoir. Désolé pour le problème que tu rencontres. Peux-tu me renvoyer la machine qui est évidemment sous garantie, je vais voir ce qui cloche.
Testée avant envoi comme toujours et pas de problème à ce moment là...mais tout peut arriver. Cordialement Herbert
"

Voor de Hollanders ;D;
Hij zal nazien wat er scheelt en in garantie herstellen.
Ik laat jullie binnen x aantal dagen weten hoe het is afgelopen...

;)

Alberke

Motor draait , valt stil na een paar toertjes op de baan. Opengegooid, afgekoppeld, en DC op de motor: draait gelijk een naaimachine.
Terug aangesloten, (decoder) op de baan rondje vooruit, terug achteruit: valt stil >:(
Alles open, nagemeten, motor werkt, terug op de baan... zie boven
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

ik dacht dat de V5 meer amp kan leveren aan de motor en dat je die ook kunt instellen dat hij bij over belasting uit schakelt
schiet me niet dood als het verkeerd is want die decoder heeft zoveel instellingen dat het eigenlijk niet normaal is

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: raf op 13 november 2020, 18:54:10 PM
ik dacht dat de V5 meer amp kan leveren aan de motor en dat je die ook kunt instellen dat hij bij over belasting uit schakelt
schiet me niet dood als het verkeerd is want die decoder heeft zoveel instellingen dat het eigenlijk niet normaal is

gr raf
klopt, maar dan zou die bij afkoeling moeten herstarten denk ik
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 13 november 2020, 19:10:58 PM
Citaat van: raf op 13 november 2020, 18:54:10 PM
ik dacht dat de V5 meer amp kan leveren aan de motor en dat je die ook kunt instellen dat hij bij over belasting uit schakelt
schiet me niet dood als het verkeerd is want die decoder heeft zoveel instellingen dat het eigenlijk niet normaal is

gr raf
klopt, maar dan zou die bij afkoeling moeten herstarten denk ik

Of herstart worden...?

;)

Stieven76

Hebben jullie (Hugo en Rudi) het nu over dezelfde loc of het zelfde type/merk? Ik kan niet meer volgen  ;D

Alberke

Citaat van: Stieven76 op 13 november 2020, 19:40:41 PM
Hebben jullie (Hugo en Rudi) het nu over dezelfde loc of het zelfde type/merk? Ik kan niet meer volgen  ;D
Ik heb het over een andere mysterieuze loc, met zotte kuren. ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

bellejt

mss dan je eigen topic starten ipv dit te kapen :)

Alberke

Citaat van: bellejt op 13 november 2020, 20:54:49 PM
mss dan je eigen topic starten ipv dit te kapen :)
tja, valt onder dezelfde beschrijving hé, en een topic met dezelfde naam zou dan weer verwarring kunnen stichten.
Maar als ik zie hoe er in veel topics totaal naast de kwestie wordt gereageerd, zodat je op de duur ook niet meer weet waar het over ging, dan valt het hier nogal mee.
Maar voor de goede orde zal ik je gelijk geven en mijn piratenschip terug roepen.
Het probleem is intussen trouwens opgelost.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel


Citaat van: Alberke op 14 november 2020, 10:35:27 AM
Citaat van: bellejt op 13 november 2020, 20:54:49 PM
mss dan je eigen topic starten ipv dit te kapen :)
tja, valt onder dezelfde beschrijving hé, en een topic met dezelfde naam zou dan weer verwarring kunnen stichten.
Maar als ik zie hoe er in veel topics totaal naast de kwestie wordt gereageerd, zodat je op de duur ook niet meer weet waar het over ging, dan valt het hier nogal mee.
Maar voor de goede orde zal ik je gelijk geven en mijn piratenschip terug roepen.
Het probleem is intussen trouwens opgelost.

Als topicstarter heb ik hier geen moeite mee...
Het zijn, zoals Hugo zelf zegt, weliswaar een andere loc maar dezelfde verschijnselen.We zijn vergevingsgezind vandaag!  ;D
Trouwens, misschien ligt de oorzaak van het probleem wel bij het toepassen van de 'truc met CV54', wat mij er toe aanzet deze 'truc' niet/nooit meer toe te passen.
En eerlijk gezegd, ik heb dat eerder al dikwijls gedaan, maar er nog nooit enig tastbaar voordeel aan overgehouden! :-\
Ik ga mij in 't vervolg beperken tot CV3, 4, 5 (en soms 6) en een lang adres.
de locs waar ik het vroeger zo deed rijden en funktioneren allen opperbest, en al die gesofistikeerde poespas zorgt enkel maar voor problemen,
Bewijs is dit topic!

;)

OlivierV

De Truuk met cv 54 gebruik ik enkel bij lokpilot 4's, loksound 4's ook geloof ik, bij een 5 heb ik het nog niet geprobeerd want heb hier nog geen 5-jes in huis.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 14 november 2020, 10:51:34 AM

We zijn vergevingsgezind vandaag!  ;D

Het is dan ook de dag van de vriendelijkheid. ;)

En met die CV54 heb ik ook al dikwijls een tegengesteld resultaat gehad.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 14 november 2020, 11:12:26 AM
Citaat van: Rangeerduivel op 14 november 2020, 10:51:34 AM
We zijn vergevingsgezind vandaag!  ;D
Het is dan ook de dag van de vriendelijkheid. ;)

Ik ben alle dagen vriendelijk Hugo, al zou je dat op 't eerste zicht niet zeggen, (heb nogal sture bakkes! ;D ;D

Citaat van: OlivierV op 14 november 2020, 11:05:49 AM
De Truuk met cv 54 gebruik ik enkel bij lokpilot 4's, loksound 4's ook geloof ik, bij een 5 heb ik het nog niet geprobeerd want heb hier nog geen 5-jes in huis.

Als ik niet mis ben hebben de lopi en de loso V4.0 dezelfde insteek, enkel de loso heeft die sound erbij.

;)