Lange treinen door België

Gestart door Driesel, 11 oktober 2020, 13:30:58 PM

Michiel

Heel mooie verzameling!  8)  Voor mij blijven de twee echte Beneluxtreinen de blauwe versies: hondekop en trek-duwstel.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel

Ja Karl, die 25.5 is er, alsook de bijpassende rijtuigen. Maar de Plan W-lookalikes van Fleischmann steken te veel af bij de I4-rijtuigen van LS Models: deze samenstelling is dus niet mooi presenteerbaar. Daar moet dus een oplossing voor worden gezocht, en dat zal dus wellicht een eigen constructie worden (3D of plasticard).

Van mijn RailPool-TRAXXen heb ik geen zin om er een 28-nummer op te zetten; die kregen net een kleine update met een decal en worden ingezet in het goederenverkeer op mijn baan.

Een sandwich is inderdaad nog eens een uitdaging: eens zien hoe twee locs zich gedragen met rijtuigen ertussen.

Driesel

Zo, de BLS Vectron heeft een update gekregen:

mardig23

Mvg Karl

T13 rules

voila, mee met zijn tijd! Goe bezig!
 

Driesel

Een filmpje over de inzet van hoge snelheidstreinen op de baan. Er zit één stel tussen die niet op een baan naar Belgisch voorbeeld past...

https://youtu.be/bg70ElB3jCY

Veel kijkplezier!

Alan On Track

Leuk filmpje. Ik vind lange hogesnelheidstreinen in N altijd een bijzondere eigen charme hebben  :)   
Modelbouw is een kunst

Boemeltrein

Das het leuke aan N, je kan op een kleinere ruimte toch mooie lange treinen laten rijden en flauwere bochten aanleggen :)

ERVIN

Helemaal mijn ding. Die gekoppelde Thalys is bangelijk!!

Driesel

Nog eens bezig geweest met een wat oudere samenstelling


Driesel

Nog enkele beeldjes:

Treinschakeling TRAXXen van DB Cargo Belgium



DLC PB18 met de MSC-schuttle



En een oude creatie vanonder het stof gehaald


Alan On Track

Die laatste zouden velen wel op hun baan willen. In H0 of in N...
Modelbouw is een kunst

Jappy

Citaat van: Alan On Track op 14 oktober 2021, 18:59:15 PM
Die laatste zouden velen wel op hun baan willen. In H0 of in N...

Zoals ik! Mooi stel!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Driesel

@ Alan en Jasper: Met een beetje knutselwerk kom je er wel hoor. Dit model heb ik in 2005 gemaakt op basis van Lima Corail-rijtuigen. Voor het middelste rijtuig is de ombouw redelijk eenvoudig, de kopbakken vergen wat meer aanpassing. Jullie werkjes volgende op dit forum moeten jullie dit zeker ook kunnen.

Aanleiding voor mijn ombouw was toen het artikel in MSM 26 (uit 2003): daar werd de bouw van een AM96 in H0 beschreven aan de hand van Heris I11-rijtuigen. Dus voor de H0-spoorders is er een betere basis beschikbaar.

Citaat van: 59erke op 15 oktober 2021, 07:39:30 AM

Dit type is al een tijdje verkrijgbaar op shapeways https://www.shapeways.com/product/5DTLFMM6K/nmbs-sncb-am-96-bx

Koen, dit model is jammergenoeg te smal waardoor er geen aandrijving in te krijgen is.