Märklin NMBS Type 1

Gestart door eve, 01 oktober 2020, 07:50:42 AM


Jappy

Oh wauw. Brengt Marklin nu echt een type 1 uit? Indrukwekkend! Is dit de eerste keer dat een van de grote bekende fabrikanten een écht Belgische stomer uitbrengt en geen herschilderde Pruis?


Hopelijk kom er ook een tweerail versie van...  ;D
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Guy Van Meroye

#2
Het type 1 is het verrassingsmodel 2020 van Märklin, inderdaad voor de eerste keer in het bestaan van de firma een echt Belgische stoomloc.
De 1.030 komt zowel als Märklin, maar ook als Trix-versie, cat. 25480.
Levering is voorzien december 2020, tijdig bestellen is de boodschap want de oplage is beperkt
Meer hierover in volgend nummer Modelspoormagazine 207
Grs
Guy
 

Peter

Dat Märklin de type 1 in H0 gaat maken zal voor velen, ondanks de wat hogere prijzen de laatste jaren, een goede zaak zijn.
Het spijtige is dat Märklin nog altijd vasthoud aan zijn koppelingen waardoor de modellen hun buffers allemaal bijna 1 mm te hoog staan, iets wat volgens mij op een, toch wel slanke lok, meer zal opvallen dan op andere. Spijtig maar ik denk dat de meesten niet zo nauw zullen kijken, om dit model te kopen.
Het verschil zal pas duidelijk zijn als je  dat model naast bv. een Olaerts type 1 of 12 zal plaatsen.
En nu maar afwachten hoe de konkurentie (bv. Piko) zal reageren, die de laatste tijd ook al redelijk wat Belgische modellen op de markt brachten.
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Citaat van: Guy Van Meroye op 01 oktober 2020, 09:31:39 AM
Het type 1 is het verrassingsmodel 2020 van Märklin, inderdaad voor de eerste keer in het bestaan van de firma een echt Belgische stoomloc.
De 1.003 komt zowel als Märklin, maar ook als Trix-versie, cat. 25480.
Levering is voorzien december 2020, tijdig bestellen is de boodschap want de oplage is beperkt
Meer hierover in volgend nummer Modelspoormagazine 207
Grs
Guy

Niet 1.030?

evan

Ik heb hem net besteld voor het "baantje"   ;D 8)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mardig23

Ben je de "bijhorende" rijtuigen niet vergeten?

Marklin 43546 ;)
Mvg Karl

Sicco

43544 bedoel je?
En anders brengt Märklin vast graag nog een derde set tpIII M2's uit, in plaats van ooit eens gewone groene M2's tp IV te maken......  ;D

mardig23

Mvg Karl

Sicco

Vreemd dat geen enkele ander die set kent onder dat nummer, en 43544 op heel veel plekken wel gelinkt wordt aan dezelfde set.....

Rangeerduivel

Citaat van: mardig23 op 01 oktober 2020, 13:55:44 PM
Nope, 43546 ??? ;D

https://www.reynaulds.com/products/Marklin/43546.aspx

Al eens naar de prijs gekeken?
't zijn wel dollars maar...ik denk dat het chassis vol goudklompjes zit ipv vol lood! ::)

;)

Brossel

Citaat van: Sicco op 01 oktober 2020, 13:49:07 PM
43544 bedoel je?
En anders brengt Märklin vast graag nog een derde set tpIII M2's uit, in plaats van ooit eens gewone groene M2's tp IV te maken......  ;D

Beetje opletten Sicco!  ;)

Marklin heeft al drie sets groene M2 in tijdperk III uitgebracht.
Set 43530 in 2001 met 4 rijtuigen, de set 43538 in 2006 met 3 rijtuigen en dan in 2014 die set 43544 met weer 4 rijtuigen.

En blijkbaar in 2020 nog een set 43546...

Dus tja, waarom dan nog een groene set in tijdperk IV uitvoering??

Schreef hij cynisch...
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Sicco

Ik hou al die groene tijdperk III sets niet meer bij maar dat ze zelfs een vierde set van hetzelfde zouden maken had ik zelfs van dat bedrijf niet verwacht, na alle smeekbedes om VOOR HET EERST eens gewone groene M2's met computernummer te maken

Brossel

Citaat van: Sicco op 01 oktober 2020, 14:03:35 PM
Waar zie jij dan dat Marklin een 43546 uitgebracht heeft dit jaar?

Op die site van Reynolds staat 'this is a 2020 new item'...
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

mardig23

En vooral de prijs weer hé mannen:

Marklin 43544 was 189€
Marklin 43546 zal 330€ gaan zijn, als de dollar niet crasht ondertussen ::)
Mvg Karl