Vraag over spoorwegbrug in Kuringen tijdens WO2

Gestart door Bundesbahnfreak, 04 september 2020, 19:30:52 PM

Bundesbahnfreak

Hoi,  een collega van me die zich fel interesseert in de oorlogsgeschiedenis van zijn gemeente  Kuringen tijdens WO2 had een zeer speciale  vraag.  In 1940 zou de spoorwegbrug te Kuringen door het Belgische leger opgeblazen  zijn.  Van het resultaat  hiervan zou een foto bestaan met stoomlok 40 029 op de achtergrond.   Hij is op zoek naar deze foto maar vind hem niet op het net en in allerlei archieven.   Heeft iemand weet van deze foto? Vb in een boek of zo.  Alvast  bedankt mvg Rudy

factageklerk

Citaat van: Bundesbahnfreak op 04 september 2020, 19:30:52 PM
Hoi,  een collega van me die zich fel interesseert in de oorlogsgeschiedenis van zijn gemeente  Kuringen tijdens WO2 had een zeer speciale  vraag.  In 1940 zou de spoorwegbrug te Kuringen door het Belgische leger opgeblazen  zijn.  Van het resultaat  hiervan zou een foto bestaan met stoomlok 40 029 op de achtergrond.   Hij is op zoek naar deze foto maar vind hem niet op het net en in allerlei archieven.   Heeft iemand weet van deze foto? Vb in een boek of zo.  Alvast  bedankt mvg Rudy

Rudy zie pb
 

Bundesbahnfreak

Hoi Joris. Probleem met mailbox.  Zie pb aub.  Bedankt Rudy

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

Hallo Rudy,                                 MMV 05 sep 2020,

Stuur mij eens jouw email gegevens door ivm. met de vraag van uw vriend.

Ik  kan U verder helpen, want in bezit van een foto genomen door mijn ex weerstand grootvader tijdens deze periode.

Met vriendelijke groeten,
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Bundesbahnfreak

Hoi Herman, pm is onderweg. Allesinds bedankt. Groeten Rudy

Bundesbahnfreak

Hallo Herlman en Joris, hebben jullie iets gestuurd?  Toch bedankt.  Mvg Rudy

Bundesbahnfreak