Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Roco multimaus of trix mobile station

Gestart door amest, 16 oktober 2006, 12:57:45 PM

amest

Een van de weken is het de bedoeling dat ik de trein die ik net heb gekocht ook kan laten rijden:D.

Ik (zal) rijden in schaal N en zoek een klein toestel om enkel de treinen digitaal te besturen.
Ik heb nu geen nood aan automatisatie omdat me dit de eerste jaren gewoon niet haalbaar lijkt.
Ik zal een baantje hebben van 110x325cm.

Zelf had ik volgende voor- en nadelen al op een rijtje gezet
ROCO:
los goedkoper, maar in startset niet te verkrijgen in schaal N
mogelijkheid om toch wissels en seinen digitaal te schakelen (alhoewel niet echt nodig)
heeft voorkeur wegens goedkoper en meer mogelijkheden
TRIX
los duurder maar wel startsets te verkrijgen
enkel treinen te besturen

Aangezien ik dit weekend een en ander vooral tweedehands heb gekocht is een startset wat minder interessant geworden.

Wat zijn zo jullie meningen?

Arvid
groeten,

Arvid

INFO

Dan is de Roco Multi mouse de beste en betere keus. Dit is een compleet systeem. Het Trix Mobile station is verre van compleet.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Het Trix mobile station is een digitale rijregelaar, meer niet.
Maar het heeft wel een Nederlandse handleiding dat kan je over de Multimaus van Roco niet zeggen.

INFO

De Nederlandse handleiding staat op de Roco Site in woord en beeld, bij het simulatie programma. Dus niet zeuren Davy, en de juiste informatie geven. De Mouse zelf is er ook in een Nederlands talige uitvoering.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

argilla

de locmaus kan je je taal kiezen. Heeft zelfs in de MSM gestaan !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

INFO

citaat:
Geplaatst door argilla

de locmaus kan je je taal kiezen. Heeft zelfs in de MSM gestaan !



Ik lees voor dat soort informatie datgene wat de producent er over te vertellen heeft, dus zo kort als mogelijk bij de bron. De zogenaamde vakbladen vertellen ons niet altijd het juiste verhaal.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Kijk ook eens op deze link weer een 40 tal antwoorden en het feit dat er geen Nederlandse handleiding bijzit.
http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=1641.0
Ook hier is dit al tig keer aan de orde geweest.

INFO

De simulator is er in het Nederlands, dit is een handboek in woord en beeld.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Roderik

Als we moeten rekening houden met het al dan niet aanwezig zijn van een Nederlandstalige handleiding, dan zouden heel wat modelbouwartikelen in de rekken blijven liggen.
Als een tijdje aan het werk bent met de MultiMaus krijg je al heel wat voeling met het systeem. En als je even op Ebay zoekt kom je een exemplaat tegen met transfo voor een mooie prijs. (De mijne kostte maar 45 euro !!!)
Always be modelling!

n/a

Voor een apparaat dat bedoeld is voor kinderen van 12 jaar en ouder lijkt het mij zeer zinvol dat er een Nederlandse beschrijving is dan wel zo vlug mogelijk komt.
[xx(][:D]

Greg

een nederlands handleiding is zeer handig zodat je niet altijd moet terugvallen op pc of zelf afgedrukt exemplaar.
Maar of het een onoverkomelijk probleem is? neen meer dan een minpuntJE is het niet.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

amest

citaat:
Geplaatst door Roderik

Als we moeten rekening houden met het al dan niet aanwezig zijn van een Nederlandstalige handleiding, dan zouden heel wat modelbouwartikelen in de rekken blijven liggen.
Als een tijdje aan het werk bent met de MultiMaus krijg je al heel wat voeling met het systeem. En als je even op Ebay zoekt kom je een exemplaat tegen met transfo voor een mooie prijs. (De mijne kostte maar 45 euro !!!)



De 'nieuwe' multimaus? Dat is niet veel. Zal er eens rondneuzen
Je bedoelt toch echt niet de 'oude' locmaus
groeten,

Arvid

amest

allemaal bedankt voor de antwoorden.

Die al dan niet Nederlandstalige handleiding raakt me niet echt. een Engelstalige handleiding is altijd wel te vinden en dat begrijp ik meer dan genoeg. Nederlands is leuk maar hoeft niet voor mij.

Arvid
groeten,

Arvid

tonycabus

Wel opletten: in principe is de MultiMaus niet voorzien voor N-spoor, de spanning ligt rond de 18 Volt, en da's te veel voor de meeste N-spoor-decoders. Ik heb wel zin om eens een MM te proberen met een 12V-trafo (in de hoop dat het uitgangssignaal van de versterker dan ook nog symmetrisch is!) en laat het jullie weten.
Trouwens, de meeste H0-loks rijden prima op 'N-spanning'(IB en TC).
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

INFO

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Wel opletten: in principe is de MultiMaus niet voorzien voor N-spoor, de spanning ligt rond de 18 Volt, en da's te veel voor de meeste N-spoor-decoders.



Tony,

Hoe kom je daar toch bij?? Bekijk de specificatie maar eens goed van de decoders voor N-spoor.

Alleen de waarheid ligt in het midden.