Aan iedereen die meegewerkt heeft.
Mijn baan is niet zo erg groot. Mijn schaduwstation is inderdaad nog opgebouwd uit M rails (is niet zichtbaar).
De rest van mijn baan bestaat uit K rails. Het schema waar de problemen mee zijn begonnen, heb ik al vele jaren terug gevonden op het internet. Dit was toen het enige wat ik heb gevonden voor 3 rail wisselstroom. Het idee was toen om dit te gebruiken voor de sturing van mijn baan. De rails ben ik beginnen te leggen in functie daarvan met de nodige onderbrekingen van de midden geleider en voedingsdraden voor de geïsoleerde secties. Dat is nu zo en ga ik niet meer veranderen. Het was dus niet de bedoeling van treinen te detecteren, maar om de sturing van mijn baan te verwezenlijken. Daar kan natuurlijk veel over gezegd worden, maar ik wil het zo werkende krijgen. En of dat nu ideaal is, of via Parijs naar Rome gaan, bij wijze van spreken, dat doet er voor mij niet toe, het enige wat ik wil is het werkende krijgen.
Bijvoorbeeld, zo een spanningsloos contact gebruik ik voor de ingang van een arduino om na het voorbijrijden van een sein dit op rood te zetten. Nu kun je hierover ook een opsomming beginnen maken van andere systemen die beter zijn, of eenvoudiger, of enz enz, maar een krak in het programmeren ben ik ook niet, het enige wat ik wel weet is dat ik het op deze eenvoudige manier voor mekaar krijg. Ik heb het zelf onder controle, ik kan het zelf maken en moet van niemand afhangen, het forum buiten beschouwing gelaten natuurlijk, als er iets stuk gaat of niet werkt naar behoren.
Ik hoop dat jullie mijn visie begrijpen en het dan ook logisch vinden dat ik op een aantal voorstellen niet kan ingaan.
Toch nogmaals dank aan eenieder.
Groeten.
Ludo.