Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Rijregelaar maken

Gestart door Janssfs, 12 oktober 2006, 21:13:17 PM

Frank_N

#75
citaat:
Opletten, er zijn verscillende soorten. De gewone paste op basis van zinkoxide is niet geleidend (witte tandpasta). Maar er zijn ook pasta's met zilver in, en die zijn wel geleidend.



Dank voor je tip! Die pasta die ik gebruik is wit, en komt uit een soort plastic spuitje wat met moeite te doseren valt [V]
Wat is de kleur van die met zilver?

Maar ik denk toch dat ik de zaak nog even losmaak, en het teveel aan pasta weghaal.

Groet van Frank
Groet van Frank

Havoc

#76
Die met zilver ziet er licht grijs uit.

Er zijn nog wel meer soorten hoor, maar dat zijn de belangrijkste.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Janssfs

#77
Eerste ritten zijn gedaan. Ik had 5 keer het schema ge?nstalleerd. Een is helaas naar de knoppen door het verkeerd aansluiten van polen op de sporen. De LM317 is ge?xplodeerd.
Nu heb ik helaas nog een andere die een constante spanning van +- 14 volt geeft. Deze is niet meer te regelen met de potmeter. Bij de test na het solderen werkte die wel goed. Enig idee waar ik moet gaan zoeken?

Over die die wel die wel functionzeren ben ik opgetogen! De locs rijden vlotter, kunnen de last beter aan en rijden nauwkeurig dan met de andere transfos [:)][:)]

Jan
 

Havoc

#78
citaat:
Een is helaas naar de knoppen door het verkeerd aansluiten van polen op de sporen. De LM317 is ge?xplodeerd.
Nu heb ik helaas nog een andere die een constante spanning van +- 14 volt geeft.


Is dat soms die die in het baanvak naast de ge-explodeerde stond? Als dat het geval is, en de kortsluiting is tussen die beiden gebeurt, dan kan die ook wel eens kapot zijn. Ander ding is de diode eens nakijken. Ook nakijken waar de weerstand aan de uitgang aansluit, als die verbinding weg is dan regelt de potmeter niet meer.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

#79
citaat:
....Die pasta is niet geleidend,wel een beetje giftig dus handen wassen en niet opeten.........


Aja, Wim ik lus dat spul niet he [:D][:o)]
Trouwens met handen wassen gaat het er niet zo gauw af, hoor!
Voeding werkt goed , getest met een hele rij lampen. Ik weet nog niet wat er gebeurd met modeltrein bedrijf, dat laat zich vanzelf wijzen.
Frank
Groet van Frank

Janssfs

#80
Ik heb vandaag alle defecte LM317 vervangen. Alles loopt prima nu.
Hartelijk bedankt voor jullie hulp!!
Jan