vondst

Gestart door Alberke, 23 april 2020, 12:56:45 PM

Alberke

Wat ge allemaal terugvindt als ge begint te rommelen; deel 26  ;D

tao by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Frank_N

Groet van Frank

Herwig

#2
type  201
reeks/serie   59

Maar dit heeft verder niks te maken met de vondst  A°1963 van Albertus-Hugo

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 23 april 2020, 20:50:32 PM
type  201
reeks/serie   59

Maar dit heeft verder niks te maken met de vondst  A°1963 van Albertus-Hugo

A° 1962, de wensen waren voor 63! ;D ;D ;D
Just is just!  ::)

;)

Herwig

#4
aan Rangeerdinges,
en Hugo,
Leg trouwens maar eens uit waarom dat stel  Paasklokken-van-Rome  daar van onderen hangt te hangen, samengaand met die nieuwjaarswensen voor 't jaar '63.   Dat engeltje, dat is onderweg van of naar de kerstspar, dat is logisch, maar die klokken ?

Ik vind die  "Tao-band"  een rare afkorting.   Doet aan van alles denken, behalve aan  ...  trams .

SteamMike

Sorry Herwig maar die klokjes passen wel degelijk in de kerstsfeer.
Ik weet niet of Jingle Bells je nog iets zegt. Hopelijk doet het een belletje rinkelen.

En wat die T A O betreft. Tramwegen Antwerpen en Omgeving

Michel
 

doomslu

Toch wel vreemd dat op de cover van een blad, uitgegeven in maart (er staat "tweede en derde trimester 1962", dus april tot september) al een nieuwjaarswens staat...  ::)

Los daarvan, waarover gaat de inhoud?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

tja Luc, er zijn organisaties die hun blaadjes uitgeven op het einde van een periode om verslag te maken over de voorbije periode. En dan zijn de wensen wel degelijk gepast want het volgende exemplaar valt pas in de bus op het einde van het 1ste kwartaal, dus 3 maanden na nieuwjaar.

't Is maar hoe je dingen bekijkt en  interpreteert.  "6" en "9" zijn ook hetzelfde, gewoon in functie van de kant van de tafel waaraan je staat.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alberke

T.A.O. was de afkorting van Tramwegen van Antwerpen en Omstreken, later de MIVA.
Het was het personeelsblad(je), dus onderwerpen als huwelijken, geboorten, pensioen en overlijdens.
Ook artikels over het eigen en buitenlandse bedrijven. Er was zelfs een correspondent uit de USA.
tram2000b by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: doomslu op 24 april 2020, 09:09:02 AM
Toch wel vreemd dat op de cover van een blad, uitgegeven in maart (er staat "tweede en derde trimester 1962", dus april tot september) al een nieuwjaarswens staat...  ::)

Los daarvan, waarover gaat de inhoud?
Van dit exemplaar is de inhoud o.a.  (ik heb er ook van 1956)
Verslag van een feest gedecoreerden en gepensioneerden, met de complete toespraak en foto's.
De verkeersproblemen in de stad
De investeringen
Geboorten, huwelijken enz.
De nieuwe kraanwagen, met foto's!
Over de sportverenigingen
Comité VGV
Een artikel over de  "Electrobus" , jawel, reeds in 1963, proefbus gebouwd dor ACEC.   
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Nog interessante artikels:
1955 by Hugo Albert, on Flickr

En ook niets nieuws onder de zon:

gyrobus by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig

#11
aan Hugo en allen,

Nu was 'k toch efkens m'n Antwerpse kluts kwijt.   Niet door die jingle bells (oorspronkelijk van die balvormige Amerikaanse ho-ho-ho-belletjes) maar door het bestemmingsbord van die PCC:   Hoboken-Suikerrui .   Dat wist 'k niet meer, dat er ooit tramsporen lagen in de kinderkopkes van de Suikerrui en dus ook in de Oude Korenmarkt (aan de Grote Markt en de Hoogstraat, voor de niet-kenners)
Ware dat dan de laatste dagen, weken, maanden tot aan de Suikerrui voor tramlijn 2  ?   Vanaf 1963 zou het, naar verluidt, de Groenplaats worden.
Door mijn toenmalige slaapkamer reed er ook een, andere,  tram. Maar dat was aan de jankende boog van de Wolstraat-Koepoortstraat.

Die PCC nr. 2000, dat is toch dat, nu rode,  bewaard exemplaar ?  Of niet ?

Niet weggooien, die tijdsgebonden T.A.O.-lectuur.

https://www.stripinfo.be/reeks/strip/15030_Largo_Winch_15   _De_drie_ogen_van_de_bewakers_van_de_Tao
    gewoon ter info met dank aan "stripinfo"  ]

Havoc

#12
Citaat van: Herwig op 24 april 2020, 11:58:07 AM
Die PCC nr. 2000, dat is toch dat, nu rode,  bewaard exemplaar ?  Of niet ?

In 2008 toch:



En links ervan staat de enige bewaarde gyrobus (donker rood met grijs dak) te hoogte van de man met kind op de foto. Als ik eens verder zoek zal ik die ook wel op foto hebben. De linkse bus vooraan is de gyrobus, daarachter een ordiniare trolleybus.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Er is ook een beige die reclame maakt voor het trammuseum:
En weet ge nog wat die blauwe ruit betekende?

muzeumtram by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Verschil is wel dat de 2000 een museumtram is en de 7001 een tram die in exploitatie rondrijdt. In Gent zijn er ook nog 2 in originele MIVA kleuren.

Vermits ik niet van Antwerpen ben heb ik geen idee, maar ik gok dat het wil zeggen dat er geen controleur is en je achteraan geen kaartje kan kopen: eenmansbediening.

Op de brusselse pcc's was er achteraan een "bureautje" naast de deur. Een verhoogje met een zitje en een tabletje ervoor. Daar kon een receveur zitten die ook kaartjes verkocht. Toen ik naar school ging stonden die dingen nog in de tram maar waren niet meer in gebruik. Later zijn die weg genomen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.