Auteur Topic: Cornfield Junction  (gelezen 41377 keer)

Offline Gerolf

• Administrator
  • Forumlid
    • Marche-en-Bières
  • Voornaam: Gerolf
Re: Cornfield Junction
« Reactie #285 Gepost op: 23 november 2022, 10:10:21 am »
Mooie evolutie

Bij de spoorwegovergang zijn nu de overweglichten en een tweetal seinen geplaatst. Ook heb ik de lantaarns vastgelijmd. 

Hier zou ik gekozen hebben voor uitneembare, met een stekkersysteem. Die paaltjes zijn kwetsbaar, en bij je verdere werken ...  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Offline RobVille

• Forumlid
  • My Dark Side
  • Voornaam: Rob
« Reactie #286 Gepost op: 24 november 2022, 17:38:35 pm »
Klopt. Zelf heb ik ervoor gekozen om alle technische zaken gerealiseerd te hebben voordat het landschap aangekleed wordt. En inderdaad vaak wat gemold, wordt intussen een expert in het repareren hiervan. Voordeel is wel, dat van alle modules de koven verwijderd kunnen worden en de toegang van beide kanten van de bakken mogelijk is.

De linkerkant van mijn modelbaan is nu klaar, in die zin dat alle verlichting en seinen geplaatst zijn. Alle kabeltjes en decoders zijn aangesloten en kunnen met de Apple aangestuurd worden.

Rob
Cornfield Junction
Bypass Junction

Online mark7758

• Forumlid
    • http://www.belux.lu
  • Voornaam: Mark
« Reactie #287 Gepost op: 24 november 2022, 19:11:37 pm »
Gaaf. Ik heb bijna mijn hele station af. (struiken, bomen, etc) Maar de wisselservo's moet ik nog wel aansluiten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Offline Metpetergaathetbeter

• Forumlid
  • Voornaam: Peter
« Reactie #288 Gepost op: 27 november 2022, 11:10:45 am »
zo te zien mooie vorderingen aan een baan die niet "te overdreven aangekleed" wordt.

Eigenlijk zoals in het echt, fraai door zijn eenvoud. Dat Noordamerikaanse het heeft toch wat !
MSM ab.nr  3002 (maart) abonnee van “OP DE BAAN”(lidnr.2954)1417
Ik had graag gehad dat U las wat ik WEL schreef - U hoeft helemaal niet te lezen wat ik NIET schreef, het bespaart U heel veel moeite !  www.amsac.be
https://www.facebook.com/amsac

Offline RobVille

• Forumlid
  • My Dark Side
  • Voornaam: Rob
« Reactie #289 Gepost op: 27 november 2022, 21:20:49 pm »
Inderdaad, met wat rails, seinen, overweg, lantaarnpalen ... kun je best een realistische modelbaan bouwen. Nog een klein element toegevoegd, een kleine, houten damwand als bescherming voor de landweg.

Ik denk dat na het wheatheren deze houten wal minder opvalt in het landschap.

Rob
Cornfield Junction
Bypass Junction