Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Corona

Gestart door ronny-vdv, 12 maart 2020, 18:15:23 PM

svvander

Het begint ondertussen een beetje "normaler" te worden. Niet abnormaal: al de mensen die de voorbije dagen massaal hebben gehamsterd, die komen niet meer langs.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

ondertss is er een inhaalbeweging geweest wat betreft het normaliseren van het bestellen en bijbestellen.Veelal komt het er op aan op het juiste moment de winkel te betreden en dat kan van winkel tot winkel toch wat schelen.Soms kun je ofwel net te vroeg komen of net te laat komen dus de factor het geluk op het het juiste moment te komen speelt hierin mee

Metpetergaathetbeter

hoewel ik denk dat die hamsteraars niet volledig zullen stoppen en vermoedelijk effen aan zullen bijkopen om aan hun strategische stock niet teveel te moeten zitten.......

svvander

Blijkbaar zijn er toch toeleveranciers die moeite hebben om aan de vraag te blijven voldoen (ook wegen ziekte en opschorting werkuren omwille van...). Al is het nog heel beperkt.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Dirkh

Eigenlijk zijn de vaste producten vlot te verkrijgen, voornamelijk blikvoer, pasta en bloem zijn uitverkocht.
Het viel me wel op dat verse producten vollop voorradig zijn maar alles van diepvries maaltijden en blik is uitverkocht.
Geen probleem voor mij ik kook altijd met verse groeten en vlees of vis.

Havoc

Citaat van: Dirkh op 16 maart 2020, 18:16:07 PMGeen probleem voor mij ik kook altijd met verse groeten en vlees of vis.

Nu je het zegt, niemand heeft spruiten gehamsterd :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirkh

Die staan zelfs nog in de tuin, moet ik niet voor naar de winkel.
Maar elke dag spruiten? Dag ga ik wc papier moeten gaan hamsteren  ;)

Floris

Citaat van: Havoc op 16 maart 2020, 18:53:19 PM
Citaat van: Dirkh op 16 maart 2020, 18:16:07 PMGeen probleem voor mij ik kook altijd met verse groeten en vlees of vis.

Nu je het zegt, niemand heeft spruiten gehamsterd :D
ik wel. Zag dat ze er zaterdag samen met andijvie en boerenkool zo'n beetje als enige groente nog waren dus meteen voor een paar dagen ingeslagen, zo maar es de laatste opmaken  8)

Havoc

Citaat van: Floris op 16 maart 2020, 19:16:22 PMik wel. Zag dat ze er zaterdag samen met andijvie en boerenkool zo'n beetje als enige groente nog waren dus meteen voor een paar dagen ingeslagen, zo maar es de laatste opmaken  8)

Mmmmhhhh. Andijvie en boerenkool met spek...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

ja, vooralsnog is t leven zo slecht niet hier. 8)

PietB

Kreeg zo net een email van Hattons, dat zij zich aan het voorbereiden zijn op een lockdown van Engeland,
https://www.hattons.co.uk/newsdetail.aspx?id=758
Goed om te weten als je wat bij ze wilt bestellen.

grt Piet.

steamdriven

Dankjewel Piet. Nog net op tijd een pakketje Code 75 en een paar wissels voor mijn baan besteld.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

raf

juist bericht gehad dat de navy day's op de marine basis in zeebruggen zijn geannuleerd
en dat was pas in Juli gepland

dus ik denk dat vele overheids instellingen zich aan het voorbereiden zijn tot een zeer lange lock down
zei het met minder strenge regel maar alsnog ;horeca zaken zullen als laatste open gaan maar ik denk dat de verenigingen een zelfde lot beschoren zijn
ja wij troepen op de club ook nogal samen hé

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

Een annulering hoeft niet te wijzen op een langdurige lockdown. Sommige evenementen vragen een maandenlange voorbereidingstijd. Ik kan me voorstellen dat ze voor een evenement dat in juli doorgaat nu al moet starten met voorbereiden. En als dat niet kan, dan moeten ze het gebeuren wel afblazen. Zelfs al zou in juli alles weer open zijn.

SuSke

Vandaag ook gelezen in de krant dat Brussels Airlines zijn vliegstop zal verlengen tot 15 mei 2020.
Tot dan dus ook niet meer naar Zweden vliegen... krijg je projecten maar gedraaid van op afstand terwijl je eigenlijk best ter plekke bent om zaken op te meten, planne op te zoeken en organisatie in te schatten. Vergaderen via skype gaat wel, maar mensen motiveren en controleren is een pak moeilijker.
Ook de aannemers zitten ginder met problemen omdat de meeste uit Polen of Duitsland komen; 1 week quarantaine bij het binnenkomen in Zweden en 2 weken quarantaine bij het terug gaan naar het thuisland. 3 weken niet werken voor misschien een job van 3 tot 4 weken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.