OK, ik heb blijkbaar op mensen hun tenen getrapt, dat was niet de bedoeling, dus deze rectificatie:
Mijn insteek is bedoeld om dit een beetje te relativeren. Of ik denigrerend ben over de hobby? Een hobby is zo duur als je zelf wil, iedereen doet wel eens een miskoop, Niemand wordt verplicht om een loc te kopen van 500€ of meer. Ik vind ook dat als je zo'n prijs betaald voor een treintje, vishengel, postzegel, sigarenbandje, bowlingbal of wat dan ook dat je mag verwachten dat je degelijk spul geleverd krijgt. In dit geval gaat het om een loc, een model, een model dat zo mooi is dat velen de investering wilden doen. Nu blijkt dat er een productie fout is ontstaan, tandwieltjes en/of cardan bolletjes. Jammer, en de verdeler/fabrikant heeft een oplossing aangeboden. Helaas moet de klant porto kosten betalen, en dat schiet in enkelen hun verkeerde keelgat, en dat al 24 pagina's lang, en het escaleert. begonnen met meldingen, en eindigend met protest acties op beurzen, en dat is hilarisch. Ik zie echt een cartoon voor mij waar voor een beursstand een piket wprdt opgericht met brandende paletten en thermossen koffie, wollen puntmutsen en fluo hesjes, en dat voor 15€. OK, waarschijnlijk zijn er mensen die geen 15€ kunnen missen, maar ik denk dat die niet hier op dit forum rond dwalen, wel 500€ voor een loc maar geen 15€ voor porto kosten??? Dat kan ik me met mijn pensioen van 1363€ toch nog wel missen. (gelukkig is mijn huis afbetaald).
Point is, doe lijk Hapkin, ofwel betaal je de porto kosten ofwel zet je de loc(s) in de kast en kijk je er naar. Uiteindelijk heeft VBV zijn nek uitgestoken met het uitbrengen van Belgisch materiaal, en dat in toch wel prijzenswaardig.
Indien niet akkoord met mijn stelling, alle respect, mss ben ik naïef, maar rancune is niet gezond,
mvg
Dirk