Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

LS Models 2020

Gestart door Gert1, 29 januari 2020, 18:27:54 PM

Sicco

Citaat van: svvander op 25 augustus 2020, 17:02:22 PM
Misschien moet ik mijn woorden terugnemen... fantasiemodel was niet het juiste woord. Mijn excuses.  :)

haha maakt niet uit, ik denk dat er niemand beledigd was hoor  ;D

@Jos: inderdaad, dat was de laatste inzet in België voor zover ik me weet te herinneren

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Jurgen

Kunnen jullie de productielijst van LS eigenlijk nog raadplegen?

Bij mij is al maanden gewoon een lege pagina te zien. In verschillende browsers, op 2 verschillende pc's...  :-\
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Er is geen geldige productielijst

De oude productielijst is al lang offline
Voor het 'nieuwe' LS Models (post MG) is er gene productielijst, gene catalogus, gewoon regelmatige aankondigingen van wat er binnenkort verschijnt

svvander

Heel veel Frans materiaal is mij wel al opgevallen. Is de Franse markt dan zo interessant?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Sicco

Ik richt me liever op het heugelijke feit dat er eindelijk weer wat Belgisch is aangekondigd  :D

Rangeerduivel

Citaat van: svvander op 03 september 2020, 21:21:20 PM
Heel veel Frans materiaal is mij wel al opgevallen. Is de Franse markt dan zo interessant?

Zeker veel intressanter omdat de Franse markt veel meer potentiele klanten bevat.. ::)

;)

rgp

Rudy,

Zoals je zegt: de Franse markt kan veel meer potentiële klanten.
Alleen heeft die Franse klant een veel kleiner budget; men mag niet vergeten dat de Franse werknemer ongeveer 80% verdient van wat een Belgische verdient !
En als je dan nog Franse fora afschuimt, dan zie je dat ze niet massaal bereid zijn om bv 60 euro te betalen voor een rijtuig. (dat is de reden van het succes van Piko)

En ook in 0 is dat het geval: vergelijk de 140C van Chrezo met de 29 van Olaerts >:(

Roland

Jurgen

Citaat van: Sicco op 03 september 2020, 19:58:08 PM
Er is geen geldige productielijst

De oude productielijst is al lang offline
Voor het 'nieuwe' LS Models (post MG) is er gene productielijst, gene catalogus, gewoon regelmatige aankondigingen van wat er binnenkort verschijnt

Beetje jammer wel, want zo'n lijst van wat al verschenen is, was wel handig. Zo kon je makkelijk een artikelnummer en omschrijving opzoeken om later op zoek te gaan naar dat ene gezochte model.

Er bestaan wel sites waar je een overzicht kan vinden, maar die zijn niet altijd up to date.

Ach, ik hou de pdf's wel bij.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gert1

Moeten we uit het off line halen van die pagina's opmaken dat al die modellen die LS Models in het verleden had aangekondigd nu van de baan zijn?

Ik noem bijvoorbeeld catalogusnummer 44104, WR, blauw, gele band, opschrift "Adagio Voiture Restaurant". Die heb ik besteld bij een bekende winkel in Nederland en ik kan in hun bestelsysteem zien dat ik dat deed op 17 maart 2008. Dat is dus vandaag op de kop af twaalf-en-een-half jaar geleden! Niet bepaald een feestje, dat ik al zo lang heb moeten wachten. Maar betekent dat off line halen van nagenoeg alles wat ooit was aangekondigd dat we ernaar kunnen fluiten?

mvg,
Gert

Sicco

Sja er is er natuurlijk maar een die daar het antwoord op weet, of zelfs die niet. Niemand die weet of de oude lijst nog al leidraad gebruikt gaat worden en dikke kans dat ze bij LSM ook helemaal niet zo bezig zijn met die oude lijst. Ik vermoed dat het per geval bekeken wordt: hoeveel vraag is ernaar, hebben we nog mallen, hoeveel voorwerk is er gedaan, etc. We hebben al meerdere modellen van de oude lijst zien komen, soms exact zoals ooit aangekondigd en soms, door voortschrijdend inzicht, niet helemaal hetzelfde. Er zullen ook modellen zijn waar ze, meer dan tien jaar later, nu geen interesse meer in hebben al dan niet doordat een ander ermee gekomen is. Vermoedelijk kijkt men tegenwoordig veel korte-termijnerig, met de kanttekening dat het indertijd gedane voorwerk - of het nou ideeën zijn of al hele mallen - wel van invloed is.
Ben het verder eens dat het, gezien iedereen op de oude lijst kon inschrijven/bestellen aardig zou zijn geweest als ze er iets transparanter over zouden zijn geweest uit klantgerichtheid. Mara misschien gaan ze ervan uit dat iedere klant al heeft geconcludeerd dat de bestellingen uit de 'oude tijd' niet meer valide zijn. Zo heb ik in elk geval wel geredeneerd. Ik zou zeggen hou gewoon goed in de gaten wat ze aankondigen en als ze aankondigen wat je wil zou ik niet vertrouwen op je oude bestelling, maar ene nieuwe plaatsen, om niet achter het net te vissen.

Gert1

Ja, dat is wel een goede tip. Hopelijk kan ik dan ooit nog eens mijn oer-City Night Line compleet maken.

mvg,
Gert

the_gold

Dromen mag en is nog steeds toegelaten

M5...M4....AM96
Het beloofde ...

https://images.app.goo.gl/ns6sYsP14kBowPXJ6

Thommy

Citaat van: the_gold op 21 november 2020, 11:53:48 AM
Dromen mag en is nog steeds toegelaten

M5...M4....AM96
Het beloofde ...

https://images.app.goo.gl/ns6sYsP14kBowPXJ6

En dat is 1 van de redens dat ik LSM verfoei. Had een set new looks M4 van Lima. Verkocht want er gingen nieuwere uit kopen van LSM. En naar hun standaards toen al veel beter dan de Lima modellen van halfweg jaren 80. Gelukkig dat ik m'n bordeaux nooit verkocht heb
Greetz

Thommy

SuSke

Les snel geleerd. Ik verkoop mijn oude spullen niet meer voor het nieuwe kan besteld worden, en dan nog alleen als ik er echt vanaf wil.
En zeg nu zelf, als je die "oude" lima's naast de meer moderne rijtuigen zet, zijn die echt zo slecht niet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.