scenery in Britse stijl: Waar te koop?

Gestart door catweazle, 04 oktober 2006, 09:09:41 AM

catweazle

Mijn baan gaat opgebouwd worden in de periode II met als stijl de britisch railways uit die periode.
Ik ben op zoek naar leveranciers van scenery die in die stijl leveren. Heeft iemand ideeen en namen of websites?

Peter

De meeste Engelse winkels hebben een zeer goede naam in het verzenden.
Kijk eens bij "Google" onder "modelrailroad".
Ook op de meeste beurzen hier bij ons vind je wel de een of andere verkoper die Engelse dingen bij heeft.
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

mail eens naar paul bellon
pbmessing
die heeft wel altijd iets engels mee op de beurzen

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Klaas Zondervan

Hoi catweazle (alias Edwin),

kijk eens bij GM&S in Haarlem, http://www.gmens.nl/
Staan in Nederland op alle grote beurzen.

Tom

Of ga gewoon eens naar een beurs in England, Chatham bijvoorbeeld.
Tom

guy holbrecht

Wellicht kan je je licht eens opsteken in Birmingham. Daar gaat op 2 en 3 december a.s. ??n van de grootste tentoonstellingen in Engeland door. Wij gaan er alvast met enkele leden van onze club een kijkje nemen.

Groeten,
Guy

catweazle

Ik heb eigenlijk al gevonden wat ik zocht. De firma Hornby levert al dat spul. www.hornby.com

Nu alleen eens kijken wie mij dat kan leveren.

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

diesels

www.ehattons.com heeft veel van diverse fabrikanten.

Overigens: British Rail tijdperk II, dat kan toch helemaal niet?? BR is ontstaan in 1948...

catweazle

Diesels,

Je hebt gelijk hoor maar ik ben nog beginner in dat vlak. Het gaat mij om de sfeer uit die tijd en niet om de exacte details. Het wordt al moeilijk genoeg denk ik..[:D]

janjozef

Enkele britse boekjes als de railway modeller kan ook helpen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

DelticPower

Veel engels spul bij de spoorzoeker in Borkel, net over de grens bij valkenswaard.
//www.de-spoorzoeker.nl Staat ook as zaterdag op de beurs in Houten.(nl)

Groeten Jan.

Guy Van Meroye

British Railways is maar ontstaan in 1946, na fusie van de zogenaamde "big four", de Southern, Great Western, LMS en LNER, die op hun beurt fusie-maatschappijen waren van kleinere spoormaatschappijen.
Periode II - Groot Brittanni? is in model wel mogelijk, maar je dient dan wel ??n van de grote vier als voorbeeld uit te kiezen. Hornby levert hier een aantal locomotieven in kleuren van de pr?-grouping maatschappijen. Maar ook Bachmann heeft een mooi Brits gamma.
Je kan Engels materiaal vrij voordeling aankopen per postorder. E?n van de interessantste winkels is Hattons uit Liverpool, met vele aanbiedingen en afprijzingen (www.hattons.co.uk). Voor vele toebehoren kan je terecht bij Mainly Trains (www.mainly trains.co.uk). Beide handelaars zijn zeer correct.
Veel succes
Guy
 

Frank_N

Heb je al eens gekeken op de website van van The Pendon Museum [?] http://www.pendonmuseum.com/index.jsp

Met spoorgroetjes, Frank
Groet van Frank