Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Brawa 2020

Gestart door wisselstromer, 16 januari 2020, 21:38:25 PM

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

svvander

Linkje werkt niet bij mij.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Herwig

#3
Kesselwagen Z [P] ,,Tankwagon-Anvers" der SNCB
Betriebs-Nr. 506130 [P]

-----------------

Die twee-assige ketelwagen zogenaamd van 'TW' op een DR-Leichtbau-onderstel Uerdingen   (+/- A° 1942) .      ( ? ) 
't Zou kunnen maar tot nader order twijfel-twijfel ...

( ooit al eens uitgebracht op soortgelijk lichtbouw DR-chassis door Piko   ?  )


Zowel Exact-Train als Brawa brengen nu dus deze  30m3   Uerdinger-Leichtbau  ketelwagens  DR, DB  e.a.  uit ....

(  en Exact-Train ook nog de  Einheits Leichtbau DR-ketelwagen met een ietwat anders lichtbouw chassis ....)





PeterVG

De NMBS Interfrigo wagen is de moeite. Past mooi bij de setjes van LS Models van een tijdje terug.

Herwig

#5
Juist. 
Toch die LS-versie met reeds het blauwe  "Interfrigo" op de flank

Brawa:    Kühlwagen UIC St 1 ,,Interfrigo" der SNCB         
              Betriebs-Nr. 521 040 [P]

Maar is dit het zelfde type koelwagen als die ouwe rakker van Liliput en Dapol en PB   ?   Maar dan met de Brawa-fijnheid .

ACFI

LS

Doet me inderdaad denken aan mijn ouwe Dacker met Stella Artois opschrift.

ACFI

Guy Van Meroye

Brawa heeft al heel lang het UIC type 1 koelwagen in het gamma, voor 2020 dus in een tijdperk III outfit maar geen nieuwe mal.
In principe dezelfde wagen als de Liliputjes, deze zijn evenwel 1,7cm te kort.
De Dapol-kit (ex-Airfix) is correct op schaal 1:87 maar mist fijnheid, zelfs met de aanpassingen van het pb-Messingmodelbouwsetje.
Toch mooi dat Brawa nog aan de Belgische markt denkt.