Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

C-rails inwerken

Gestart door svvander, 05 januari 2020, 18:43:45 PM

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Snobby Crash

Mooi gedaan!!!

Ik zou er op regelmatige basis enkele hoge grassen aan toevoegen, om het geheel af te werken.
Maar dat zal uiteraard wel gebeuren bij een volgende versie...

Geert

perk

ik vind het er makkelijker uitzien dan echt gedaan.

onlangs ook geprobeerd, maar het grind kwam te hoog tussen de puko's en het geheel was een knoeiboel.   
na aantal keren proberen heb ik nu fijner grind voor tussen de rails en groffer voor ernaast.   Dit lukt beter, maar toch nog een heel lang werkje om dit netjes te doen.   Ik snap niet hoe hij dat zo snel kan.

Patrick

Jurgen

Citaat van: perk op 07 januari 2020, 10:03:12 AM
Ik snap niet hoe hij dat zo snel kan.

Patrick



Videomontage?

Het ziet er inderdaad wel altijd simpel uit in die filmpjes.


Misschien is het wel een idee voor MSM om zo'n instructievideo's te maken en online te zetten? Eventueel enkel beschikbaar voor de abonnee's? Dan dient die login toch ook eindelijk voor iets.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Stieven76

Ik heb wel al gezien op andere video's dat ze de ruimte tussen 2 sporen wel wat opvullen (met een strook pu plaat of iets dergelijks..) zodat er minder balast moet gestrooid worden. Scheelt dan wel een pak balast denk ik.

Vb: https://youtu.be/rUyQdglpy44?t=184

svvander

Citaat van: Jurgen op 07 januari 2020, 10:17:03 AM
Misschien is het wel een idee voor MSM om zo'n instructievideo's te maken en online te zetten? Eventueel enkel beschikbaar voor de abonnee's? Dan dient die login toch ook eindelijk voor iets.  ;D

+1
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

Citaat van: Stieven76 op 07 januari 2020, 10:48:52 AM
Ik heb wel al gezien op andere video's dat ze de ruimte tussen 2 sporen wel wat opvullen (met een strook pu plaat of iets dergelijks..) zodat er minder balast moet gestrooid worden. Scheelt dan wel een pak balast denk ik.

Vb: https://youtu.be/rUyQdglpy44?t=184

Wordt heel vaak gebruikt om op te vullen. Niet enkel PU. Ik heb banen gezien waar ze "papier-mache" gebruken rond de sporen. Alleen stel ik mij dan wel vragen bij ver verwijderen van deze "rommel" bij aanpassingen of verkoop.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Papier-maché wordt gemaakt met behangerslijm en dat is wateroplosbaar, dus te verwijderen op een eenvoudige of minder eenvoudige manier.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Jurgen op 07 januari 2020, 10:17:03 AM
Citaat van: perk op 07 januari 2020, 10:03:12 AM
Ik snap niet hoe hij dat zo snel kan.

Patrick
Videomontage?

Mij valt het op dat hier blijkbaar iets vergeten wordt, of in dit geval niet wordt getoond, nl het bestuiven van de steenslag met water met een beetje Agepon (oid daar Agepon een merknaam is) er in alvorens er halfverdunde lijm op aan te brengen.
Het verdrijft de oppervlaktespanning en maakt de doorstroming of capillariteit veel beter en ik heb geleerd uit ervaring dat je dan nog niet half zoveel lijm nodig hebt als in dat filmpje wordt gebruikt...
Maar ja, 't zijn Italianen hé en die durven nogal eens overdrijven! ;D

;)

Frank_N

#9
Zolang je echte steenslag gebruikt (gemalen leisteen bv) gaat het inlijmen met sterk verdunde latexlijm goed, zonder eerst de boel te  bevochtigen met een plantenspuit. Vraag me niet hoe dat komt..... Stond in een handleiding.

Groet van Frank

Klaas Zondervan

Echte steenslag is veel zwaarder dan b.v. plastic korrels en blijft daardoor beter liggen. Plastic korrels drijven weg.
Overigens werk ik altijd met steenslag en bevochtig toch eerst, met een drupje afwasmiddel in het water. En ook een drupje in de verdunde lijm.