Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Piko 2020

Gestart door Sicco, 30 december 2019, 11:16:23 AM

SuSke

Mijn 4618 wordt morgen verzonden.  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

nmbssncb

#91
Citaat van: PeterVG op 02 juni 2020, 23:15:08 PM
Volgens de winkelier zijn de modellen aangekomen maar de geluidsdecoders niet?

Als ik het goed voor heb is de uitvoering met geluidsdecoder uitsluitend in 2-rail DCC verkrijgbaar (52785).
In 3-rail uitvoering met o.a. M4/mfx decoder, niet.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Rangeerduivel

Citaat van: nmbssncb op 06 juni 2020, 12:16:53 PM
Citaat van: PeterVG op 02 juni 2020, 23:15:08 PM
Volgens de winkelier zijn de modellen aangekomen maar de geluidsdecoders niet?
Als ik het goed voor heb is de uitvoering met geluidsdecoder uitsluitend in 2-rail DCC verkrijgbaar (52785).
In 3-rail uitvoering met o.a. M4/mfx decoder, niet.

Als dat zo is ben je beter af met een analoog model waar je zelf een geluidsdecoder in steekt...
Een Esu sound is multiprotocol, dus...
Er zit default wel een decoder in de AC, maar een ruil bij aankoop moet toch te doen zijn bij een beetje bereidwillig handelaar...
De sound zal je ook wel vinden op de Esu site mijgedacht..

;)

Alan On Track

Ik heb een analoog model gekocht en ga er zelf een gewone decoder inplaatsen. Ik had het er persoonlijk niet voor over om 100 euro meer te betalen voor het soundmodel, aangezien die optie me op zich niet interesseert.
Modelbouw is een kunst

nmbssncb

Analoge uitvoering uitsluitend in 2-rail.
En € 100,00 voor een ingebouwde geluidsdecoder, met het specifieke "brossel" geluid (neem ik aan?), lijkt mij niet te veel.

Toch merkwaardig dat dit model wordt geproduceerd dat m.i. intern hetzelfde eruit ziet voor 2- en 3-rail, ook niet in 3-rail met geluid uit te brengen.  Aan de andere kant is het model in beperkte oplage voor de NMBS-SNCB modelspoorder, en ik vermoed dat de 2-rail veel meer aftrek vindt dan de 3-rail.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Sicco

Het 'specifieke Brossel geluid' zou voor deze 46 echter ook nogal verkeerd zijn. Nu heeft Piko de Brossel waar wel Brossel geluid in had moeten zitten ook niet voorzien van Brossel geluid.
Waarschijnlijk zit hetzelfde geluid erin als in die eerdere Brossel, wat voor deze 46 dus wel klopt.

Alan On Track

Citaat van: nmbssncb op 06 juni 2020, 18:18:52 PM

En € 100,00 voor een ingebouwde geluidsdecoder, met het specifieke "brossel" geluid (neem ik aan?), lijkt mij niet te veel.


Ik zeg niet dat het geen juiste prijs is, ik heb het er gewoon persoonlijk niet voor over aangezien ik geluid niet belangrijk vind en daarvoor dus geen meerprijs wil betalen  ;). Ik begrijp dat er veel liefhebbers zijn voor modellen met geluid en voor hen zal dit inderdaad een correcte prijs zijn, het is gewoon niet mijn ding en dus ga ik er zelf een decoder inplaatsen. Jammer dat er geen digitale versie zonder geluid wordt uitgebracht, maar zoals je zegt: de markt voor dit model is beperkt en misschien is het voor Piko gewoon financieel niet interessant om teveel verschillende versies uit te brengen?
Modelbouw is een kunst

bellejt

jammer bij piko is dat ze de AC (3 rail ) rijders steeds hun beperkte esu decoder door de strot duwen. Heb persoonlijk nog geen aankondiging van een 3 rail versie gezien.Als ik ooit nog zo een busje van Aalst of de ardennen wil zal ik helaas op anderen aangewezen zijn.Voor een sounddecoder V5 betaal ik amper 89 euro.Is 60 euro meer dan een gewone decoder.

Koen

Gisteren ben ik mijn model gaan halen bij VB. Deze voormiddag heb ik deze laten inrijden. Het is een knap model en rijdt prachtig.
Ik ben anthousiast.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

efl045

Citaat van: nmbssncb op 06 juni 2020, 12:16:53 PM
Als ik het goed voor heb is de uitvoering met geluidsdecoder uitsluitend in 2-rail DCC verkrijgbaar (52785).
In 3-rail uitvoering met o.a. M4/mfx decoder, niet.
Is het niet precies omgekeerd, is de digitale versie, ongeacht DC of AC niet altijd met geluid?
Ik heb dit model net niet besteld omdat ik als 3-rail verzamelaar de meerprijs voor geluid dat mij geen fluit interesseert niet wil betalen.

SuSke

Mijn analoog 2-rail model werd vandaag geleverd. Straks (na het werk) proberen een decoder in te bouwen (als ik de juiste op voorraad heb  ;D) en dan eens testen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

ik hoop dat PIKO later nog een variant met een ander nummer uitbrengt. Ik vind het een heel mooi model, maar ik ga het nog niet kopen. Anders zitten we op de club weer allemaal met hetzelfde stelletje rond te tuffen  ;D
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gaspar

Inderdaad een knap model. Heb er een pluX van esu ingeprikt, maar de afregeling staat nog niet op punt. De topsnelheid is exact, maar de midden snelheden zijn veel te laag. Gerommel met cv6 biedt maar weinig resultaat.  Later nog wat verder prutsen.
 

Decapod

Weet iemand of er ooit nog een wit-blauwe versie gepland wordt?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Alan On Track

Mijn reeks 46 is alvast toegekomen, ik ben in mijn nopjes  ;D

Prachtig model tot en met! Rijdt ook als een droom.
IMG_20200608_175519046 by Alan Jockmans, on Flickr

Iemand een tip voor welke decoder ik hier best insteek?
Modelbouw is een kunst