Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Piko 2020

Gestart door Sicco, 30 december 2019, 11:16:23 AM

Metpetergaathetbeter

verRassen gaan ze wel doen,maar die andere uitwerking mogen ze achterwege laten  :-\ ;)

GDE

Iemand al info opgevangen over de 46 ? Die zou volgens piko gepland staan voor volgende maand maar verdere info is tot op heden nog altijd niet meegedeeld. Geen nummer , geen foto van welke 46 het exact zal worden .. niks . Best wel eigenaardig. Als we mogen afgaan op de tekening zal die sowieso rood/geel worden .  Zelfs de rood/ gele versies hadden verschillende versies en dan denk ik vooral aan deze met of zonder zwarte / witte belijning .

Sicco

Dat is inderdaad blijkbaar het grootste geheim ter wereld. En ondertussen wordt er dus wel min of meer van je gevraagd het model vooruit te bestellen....

PeterVG

Ik wacht intussen nog braaf op mijn 553.29. En jullie zitten al vol ongeduld op de reeks 46 te wachten. Corona heren, geduld. Mijn brosseltje zit vast bij de Franse invoerder voor België. Als die weer gaat werken komt er mogelijk weer nieuws van Piko en ook wellicht van de reeks 46.

Sicco

O hij hoeft ook niet perse op tijd/snel te komen, maar ik vind het wel vreemd dat niemand kan vertellen welke versie het nou wordt  :D

stevend

ik heb vernomen dat piko niet levert den tijde van corona .
Heb ook een bagage wagen besteld die normaal al was uitgebracht , maar
wacht er ook nog altijd op ( maar een maand of 2 he geen jaren ).

AFB

Citaat van: PeterVG op 29 april 2020, 18:08:19 PM
Ik wacht intussen nog braaf op mijn 553.29.

Het is het wachten meer dan waard Peter. Het is een fantastisch ding.

Ik wacht nog op het nummer van de 46 voor dat deze uitgegeven gaat worden. Het zal voor mij een museaal nummer moeten zijn omdat ik in de jaren negentig aan het hobbyen ben.

Vriendelijke groeten,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

GDE

#52
Ondanks de Covid-19 problemen zijn ze er wel in geslaagd om de 553 uit te leveren op de voorziene datum . Natuurlijk is het wel mogelijk dat niet alle winkeliers bevoorraad werden of dat de invoerder problemen ondervind . Toch had ik wel gehoopt dat over de 46 al wat meer nieuws kon vernomen worden . Zeker als vooraf bestellen een must is .


GDE

Het gerucht doet de ronde dat het om de 4604 gaat en onderweg is om uitgeleverd te worden  . Verder nog geen info

Koen

Normaal zou deze in mei uitgeleverd worden maar ik ga er vanuit dat ook deze uitlevering vertraging zal oplopen door het Corona virus.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

Voor Belgie wordt PIKO ingevoerd door het Franse T2M en dat bedrijf lag tot en met vorige week stiL  Ik weet niet of ze nu weer opgestart zijn ???

Deze hobby en geduld gaan hand in hand door alles heen :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

bekie

Zeker één iemand heeft hem al ontvangen. Misschien moet hij hem wel nog verweren en pimpen, nietwaar Christophe?
 

PeterVG

4604 lijkt me een vreemde keuze. Toch als men voor de geelrode kleurstelling kiest. 4604 staat nu als clublokaal in de weide  Nabij Ath aan een klein vliegveldje. Een keuze voor een museumstel had dan meer voor de hand gelegen. Eentje van Maldegem bevoorbeeld om de kerk in het midden te houden.

Sicco

Nou ja het is de versie met de oude ruiten, dus dan had als museumstel alleen de 4616 gekund en die rijdt al vele jaren niet meer (en zal ook nooit meer rijden...)
Wat ik wel jammer vind is dat de 4604 er een is die al snel de nieuwe ruiten kreeg, een nummer die langer de oude ruiten had was langer inzetbaar geweest

PeterVG

Als ik het goed heb is het de 4618 in geelrode kleur met oude ruitjes die Piko brengt. Net op facebook een foto zien verschijnen. De grote broer is nu in bezit van TSP en al lang in dienst in 2kleurengroen.