Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Piko 2020

Gestart door Sicco, 30 december 2019, 11:16:23 AM

Gaspar

Bij mij dezelfde decoder, na wat zoeken dit gevonden:
F0: licht V/A    F1: L A uit    F3: rangeer   F4: directe reg.   F5: int verl.   F6: verl. cab1    F7: verl. cab2
Zoals vroeger al gezegd is de topsnelheid exact; maar ik krijg de tussensnelheid niet goed afgesteld. Lok schijn niet te reageren op cv6.
Grn
 

SuSke

#121
Guy, de functies heb ik inderdaad kunnen terug vinden, maar de mapping klopt van geen meter.

Zo krijg ik maar aan 1 kant rood licht, geschakeld met F1 en het veranderd niet met de rijrichting.
Met F3 kan ik dubbel wit laten werken, dan wel de rode lichten uitzetten, terwijl ik dat eigenlijk automatisch zou willen hebben gebeuren.
F4, F5, F6 en F7 zijn geen probleem, hoewel het misschien ook wel leuk kan zijn dat F6 en F7 uitgeschakeld worden van zodra je begint te rijden.
wordt een beetje zoeken om dat klaar te krijgen.

Op mijn rollen bank draait het hij goed. Vanavond even op de club testen, daar kan het zij mooi inlopen op een lang parcours.
Ik gebruik altijd de snelheidscurve in plaats van de instelling met 3 cv's. We zullen zien hoe het ze bolt.


Edit: Na terechte opmerking over genderdiscriminatie is het motorwagentje netjes onzijdig geworden. Nu maar hopen dat andere minderheidsgroepen willen dat we "die" van maken  ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 11 juni 2020, 11:27:33 AM
Op mijn rollen bank draait hij goed. Vanavond even op de club testen, daar kan zij mooi inlopen op een lang parcours.

Een motorwagentje met genderproblemen Franske? ;D ;D
Kan ook het MWtje worden... ;D

;)

Herwig

#123
aan Rudi, de taalduivel die placht te rangeren,
Bijna, want:    het  MR,   het MotorRijtuig                                                                                                                                     [ ::) ]

SuSke

#124
voila, de disciminerende taalduivelis de kop ingedrukt ;)


Is er iemand die me kan zeggen welke kleuren het interieur eigenlijk van het motorwagentje eigenlijk had. Kwestie van de monotoon grijze binnenkant gelijk maar een kleurtje en wat passagiers te geven en een bestuurder ook natuurlijk.

Edit: ondertussen 2 foto's gevonden op Wikipedia (allebei van Jean-Pol GRANDMONT)





Hier kunnen we mee verder.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Oei Oei Frans, volstaat het niet meer om de buitenkant van je modellen onder handen te nemen (weatheren) en ga je de binnenkant nu ook aanpakken  ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Alan On Track

Aangezien de binnenkant verlicht is lijkt het me wel gerechtvaardigd om daar wat extra kleur aan te brengen  ;) Ik ga dat waarschijnlijk ook doen.
Modelbouw is een kunst

SuSke

Citaat van: modelbaanHO op 11 juni 2020, 18:04:27 PM
Oei Oei Frans, volstaat het niet meer om de buitenkant van je modellen onder handen te nemen (weatheren) en ga je de binnenkant nu ook aanpakken  ?

Ja, want er is standaard binnenverlichtring ingebouwd en alles staat in een eentonig onduidelijke kleur grijs.
Dus de ideale  moment om dat gelijk te doen. 't Is echt geen plezier om die kap open te krijgen want er zit wat heel fijn spul onder de kast en natuurlijk net in de weg om de rand van de kast vast te nemen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

T13 rules

Citaat van: edemul op 09 juni 2020, 00:05:51 AM
Het is een mooi model, maar ik ben niet tevreden over de rijeigenschappen.
Ik bezit een groene 553.29. Bij de minste helling staat hij te patineren.
Het model heeft geen anti slipbandjes, en is mijn inziens te licht.
Ik zoek hiervoor een oplossing.
ik heb dit opgelost met "bullfrog snot" , een vloeibare specie die je op je asjes aanbrengt en zeer goede resultaten geeft als tractiebandjes.
mijn 4618 moet vanuit mijn schaduwstation een flinke 2,8% overbruggen. voordien stond hij inderdaad te patineren, nu doet hij lustig zijn rondjes.
er zijn verschillende youtube filmpjes hierover te vinden op het wereldwijde web.
sterk spul!
 

loco

Gelijk heb je door het interieur aan te pakken. Zou je dan tegelijk ook geen originele figuurtjes plaatsen? Want zo'n verlicht rijtuig zonder passagiers is toch ook geen zicht. Je zou dan direct het licht kunnen uitdoen.

edemul

Bullfrog snot, nog nooit van gehoord. Is dit in België ergens te verkrijgen?
Alvast bedankt voor de inlichting.

nmbssncb

http://www.bullfrogsnot.com/

Vaker te vinden op modelspoorbeurzen dan in winkels (maar navraag en bestellen kan altijd).


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Alan On Track

Ik heb het interieur van mijn 46 gisteren uiteindelijk toch een kleurtje gegeven. Het is uiteindelijk wel de moeite, zeker met de binnenverlichting. Het schilderen was niet eenvoudig omdat al mijn penselen blijkbaar naar de fluppers zijn, maar het resultaat is aanvaardbaar en oogt mooi langs de buitenkant.

IMG_20200814_180612576 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20200814_181343684 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20200814_181556464 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20200814_181609378 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

loco

Proficiat. Heel mooi gedaan. Een echte meerwaarde. Bovendien heb je ook de moeite genomen om er enkele (2) figuurtjes in te plaatsen.
Als je penselen toch naar de fluppen zijn, waarom koop je er dan geen nieuwe en degelijke? Je hebt al zoveel betaald voor een schitterend model dan kunnen enkele goeie penselen toch geen extra kost betekenen. Maar nogmaals, proficiat. Het resultaat mag gezien worden. Iedereen zou dit moeten doen.

Rangeerduivel

Citaat van: loco op 14 augustus 2020, 18:35:32 PM
Als je penselen toch naar de fluppen zijn, waarom koop je er dan geen nieuwe en degelijke?

Mijn penselen koop ik in de Action bij het (kunst)schildergerief.
Ze zijn van zeer goede kwaliteit en als je er ééntje vergeet uit te wassen is dat ook geen drama, ze kosten quasi niks!

;)