Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Voor boer en tuinder

Gestart door Peter, 30 september 2006, 20:20:36 PM

Peter

Zoals beloofd een tijdje geleden, een foto van mijn moestuintje
me dat prachtig setje van Busch en wat princesse-en snijbonen struikjes uit wat groen afval van boom-bouwsets van Heki

IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/P9300234-2.jpg/IMG

Met vriendelijke groeten
Peter

tufken

Hoeveel kosten de bloemkolen  [;)]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Gerolf

citaat:
Geplaatst door tufken
Hoeveel kosten de bloemkolen  [;)]
... en de boerin ... ? [:I]

Nee, serieus: dit is weer wat inspiratie voor dat kleine hoekje op de baan [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Patrick, de groenten kosten 6,95 euro voor heel de set (36 planten)
Voor het monteren kan je kiezen: een grote fles Valium, of even bij mij komen zien. Heel de set monteer je op een half uurtje.

Gerolf, als je van zware gevallen houd: de boerin komt uit een Heeeeeel oude set met ongeschilderde figuren.Niet lachen h?, maar volgens het etiket koste die set toen 96 Belgische frankskes, voor 100 figuurtjes. De nieuwere sets kosten nu 21,95 euro (de goedkoopste)
Met vriendelijke groeten
Peter

mini-bs

Peter,

met welke verf schilder jij die ventjes ? Of gebruik je de klassieke enamel met ev; een grondlaagje ? Heb hier wat (roze) Noch ventjes proberen te schilderen en dat is geen grandioos succes.

Randall
 

Peter

Hallo Randall,
Ik gebruik het meest Humbrol verf, en enkele Model-Master kleuren.
Van MM gebruik ik bv. huidskleur en wit
Wel ALTIJD !!! matte kleuren gebruiken. Zelfs een plastieken regenjas op schaal 1/87 is mat. Dit is ook de grote reden dat ik geen Gel stiften e.d. gebruik.
De reden van bovengenoemde merken is eenvoudig. Deze twee hebben heel fijne kleur-pigmenten waardoor je een heel dunne laag kan schilderen.
Revell, Tamiya, enz. hebben dit niet. Let wel, dat zijn ook goede verven, maar niet voor het schilderen van figuurtjes op 1/87. Het "vak" heb ik geleerd door figurines te schilderen op schaal 1/35. Dit wordt meestal met olieverf gedaan, die dus niet geschikt is voor ons doel, maar de gebruikte technieken blijven wel hetzelfde.
Wat je ook moet hebben zijn goede penselen. Om te beginnen zou ik van de volgende nummers er een paar in huis halen, nl, nrs. 2 - 1 - 0 - 00 - 000. Bij Verschooten hebben ze een goede kwaliteit van penselen maar het is wel een dure winkel. Ik heb de mijne jaren geleden gekocht bij Tomker in de Verbondstraat hier in Antwerpen. De winkel is heel gekend voor zijn grote keuze aan figurines, en benodigheden om ze af te werken.
Mits goed onderhoud gaan penselen vele jaren mee. Mijn oudste zijn misschien al 10 tot 15 jaar in gebruik.
Met vriendelijke groeten
Peter

Greg

Zien er lekkere groenten uit Peter [:D]
Mooi en leuk idee [:)]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Peter

Hallo Randall,
Ik gebruik het meest Humbrol verf, en enkele Model-Master kleuren.
Van MM gebruik ik bv. huidskleur en wit
Wel ALTIJD !!! matte kleuren gebruiken.
>>>?? Als de verf niet 100% mat is overspuit je de hele zaak toch gewoon? Je bent toch wel met m??r dan ??n figuurtje bezig


Zelfs een plastieken regenjas op schaal 1/87 is mat. Dit is ook de grote reden dat ik geen Gel stiften e.d. gebruik.
De reden van bovengenoemde merken is eenvoudig. Deze twee hebben heel fijne kleur-pigmenten waardoor je een heel dunne laag kan schilderen.
Revell, Tamiya, enz. hebben dit niet. Let wel, dat zijn ook goede verven, maar niet voor het schilderen van figuurtjes op 1/87. Het "vak" heb ik geleerd door figurines te schilderen op schaal 1/35. Dit wordt meestal met olieverf gedaan, die dus niet geschikt is voor ons doel, maar de gebruikte technieken blijven wel hetzelfde.
>>>Olieverf droogt h??l traag en het is dus mogelijk om het resultaat van het schiderwerk nog te veranderen na het eigenlijke schilderen.De gebruikte technieken verschillen dus in alles van die met enamel of acrylverf.Behalve dat er ook penselen gebruikt worden.

Wat je ook moet hebben zijn goede penselen. Om te beginnen zou ik van de volgende nummers er een paar in huis halen, nl, nrs. 2 - 1 - 0 - 00 - 000. Bij Verschooten hebben ze een goede kwaliteit van penselen maar het is wel een dure winkel. Ik heb de mijne jaren geleden gekocht bij Tomker in de Verbondstraat hier in Antwerpen. De winkel is heel gekend voor zijn grote keuze aan figurines, en benodigheden om ze af te werken.
Mits goed onderhoud gaan penselen vele jaren mee. Mijn oudste zijn misschien al 10 tot 15 jaar in gebruik.




>>> Ik begin met de figuurtjes te SPUITEN in vleeskleur.Als dit dan droog is ga ik verder met ??n bepaalde kleur(uitsluitend acrylverf) bv beige en schilder dan een figuurtje zijn broek ,bij een ander een rokje,bij weer een ander de jas enz.Zo ga je verder tot je alle beschikbare kleuren gehad hebt ?n al je figuurtjes geschilderd zijn.
Meestal zijn dat er een 20 tal want anders gaat dat snel vervelen.

Gerrit

janjozef

Ik schilder ze eerst in zwart dan komen de kleuren veel echter over

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

citaat:
Geplaatst door janjozef
Ik schilder ze eerst in zwart dan komen de kleuren veel echter over
Het klinkt raar, maar het zou inderdaad een bijzonder effect geven. Bij de "Warhammer" figuurtjes wordt dit in ieder geval aanbevolen. Ik ga het bij mijn volgende figuurtjes in ieder geval proberen.
De vorige heb ik, zoals Gerrit, eerst gespoten in huidskleur.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jean-luc

Hallo vrienden,

De laatste figuurtjes die ik "behandelde" werden na het drogen in een badje van alkohol met enkele druppels chinese inkt gedoopt. Daarna lichtjes afdeppen met een keukenpapiertje of papieren zakdoekje en rustig laten drogen. Dit geeft een verweerd effect en verbergt de plastic schijn van die dingetjes.

Groeten, Jean-Luc

Havoc

citaat:
k begin met de figuurtjes te SPUITEN in vleeskleur.Als dit dan droog is ga ik verder met ??n bepaalde kleur(uitsluitend acrylverf) bv beige en schilder dan een figuurtje zijn broek ,bij een ander een rokje,bij weer een ander de jas enz.


Geen ondergoed op jouw modelbaan? [}:)]
Met vakantie voor onbepaalde duur.