Ervaring D&H decoder

Gestart door ERVIN, 09 november 2019, 19:07:49 PM

ERVIN

De laatste tijd heb ik een paar ESU decoders opgeblazen , zomaar , spontaan , zonder dat ik er iets aan had gedaan , trein was aan het rijden en plots niets meer , oorzaak is nog steeds niet gevonden , maar omdat ik een beetje het vertrouwen in deze decoders ben verloren ( V4.0 DCC) ben ik eens vreemd gegaan.

Ik heb nu twee loks , beide van Piko , beide Traxxen , voorzien van een  Doehler & Haass decoder ( D&H) , programmeren is kinderspel , geen eindeloze CV's , geen uren dat je instellingen moet veranderen , na 10 minuten was de klus geklaard , mijn ervaring met deze decoder , die ondertussen al enkele maanden in één van de loks zit , is dat de loks nu veel soepeler en zachter rijden. Als er nu nog ESU decoders sneuvelen dan worden deze zeker vervangen door een D&H.

Zijn er hier nog collega's die deze decoders gebruiken en wat zijn jullie ervaringen?

Onderstaande lok heeft gisteren zijn D&H decoder gekregen.

Piko ECR Back in business by Erwin Janssens, on Flickr

Ronald

Geen ervaring, maar met een Esu ben ik ook binnen 10 minuten klaar ;)

svvander

Ik had er nog nooit van gehoord... maar los daarvan: ik ben stikjaloers ok de foto van je baan. Prachtig.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Geert

Ja mooie baan, wel spijtig dat de zolojie, naast station, plaats heeft moeten maken voor industrie  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

59erke

Ik heb hier enkele loks rijden met d&h decoders, en tot nu toe geen negatieve commentaar.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Jef

Citaat van: Geert op 09 november 2019, 20:24:11 PM
wel spijtig dat de zolojie, naast station, plaats heeft moeten maken voor industrie  ;)

;D ;D ;D Vind ik ook! Maar zouden er wel stokstaartjes, gordeldiertjes, enz. bestaan in H0?  ;D ;D ;D
Tuut zei de trein en de statie vertok.

mardig23

Ik heb, als ESU-fan, net een demo gekregen en ik heb dezelfde loc met een ESU en met een D&H horen en zien rijden, en het verschil is opmerkelijk!

De Loc met D&H was overduidelijk een stuk stiller dan met de ESU en had een zeer rustige loop.👍
Mvg Karl

nmbssncb

nmbs < Willy > sncb
===============

bellejt

mss dat de motoraanstuurfrequentie anders is bij standaard D&H.Bij esu staat die normaal op 40 khz en wat dikwijls helpt om de lok zachter te laten rijden is deze op 20 khz te zetten.
Bij de V5 kan je deze nu zelfs traploos regelen

Ludwig

En de prijzen ?
In België verkrijgbaar ?
Ik zou er ook wel eentje willen uitproberen, bedankt voor de tip.  ;)
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

eve

https://doehler-haass.de/cms/pages/produkte/fahrzeugdecoder/dh22a.php

Verkrijgbaar in België : even uw normale leverancier(s) vragen...

Mvg, Erik

nmbssncb

Citaat van: bellejt op 03 oktober 2020, 12:22:49 PM
mss dat de motoraanstuurfrequentie anders is bij standaard D&H.Bij esu staat die normaal op 40 khz en wat dikwijls helpt om de lok zachter te laten rijden is deze op 20 khz te zetten.
Bij de V5 kan je deze nu zelfs traploos regelen

"...Einstellbare Motorfrequenz (niederfrequent, 16 kHz, 32 kHz)..."

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

T13 rules

#12
D&H werkt voor de aansturing van de motor met een apart stukje elektronica is mij verteld. Je kan inderdaad de aanstuur-frequentie aanpassen, zoals bij elke andere fabrikant, maar het "stiller, rustiger" rijden is effectief afkomstig van hun hardware. Zelf hebben wij( Dries en ikzelf) ook proefondervindelijk ondervonden dat de D&H zeeeeeeeer deugdelijke decoders zijn, zowel voor N als voor HO! Voor de N-baan "Gremberg" hebben wij, na schande en schaamte en veel rook,  alle loks op D&H gezet( de panto-functie speelde ook een grote rol, dit was de enige decoder die stand hield...). Op enkele van onze HO loks hebben wij ook de test gedaan; Piko's en Roco's en deze zijn zeer goed bevonden.
Misschien is dit een beetje misplaatst, maar we moeten durven verder kijken dan onze neus lang is en eens durven andere merken, die niet zo'n goede marketing strategie aanhouden, ook eens uitproberen en de kans geven...
 

eve

k kan dat enkel beamen. D&H maakt zeer goede decoders die erg taai zijn.

Bij ESU Lokpilot 5 kun je in #CV9 een getal van 10 tot 50 invullen (default 40). Dit getal x  10 geeft de aftastfrequentie in kHz. Zo goed als traploos dus.
Maar uit ervaring weten we dat dit het geluidsprobleem niet oplost.

Mvg, Erik.

bellejt

dikwijls is lawaai ook te wijten aan slechte smering.Een puntje siliconenvet op de juiste plaats doet wonderen.Neem dit aan van een marklin rijder die de olie door dit vervangen heeft en een enorme geluidwinst heeft vastgesteld.Bijkomend voordeel is dat dit ook niet hard wordt als de lok een tijd stil staat (opgeborgen)