Liliput baureihe 78

Gestart door Peter, 06 november 2019, 21:13:52 PM

Peter

Zou graag de Liliput baureihe 78 uit mijn verzameling willen digitaliseren.
Het model is ongeveer 40 jaar oud, maar analoog in perfekte staat
het enige dat ik er ook nog van heb is de gebruiksaanwijzing
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het moet doen, of iemand die het voor mij, mits vergoeding wil doen.
Decoder s heb ik ook

DSCN4689[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

ronald felix

Dag Peter,

De liliput 78 is niet zo moeilijk: schroefje uit de voorste bufferbalk draaien, en je kap gaat eraf, de platine boven de motor bewerken en opsplitsen en decoder bovenop solderen. Goed opletten : de massa ligt aan de "verkeerde" kant.

groetjes

Ronald
Ronald

Peter

Heb er helaas nog niet aan durven beginnen zonder duidelijke foto van welke aanpassingen er aan de platine moeten gebeuren  :-[ :-[ :-[
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB


Klaas Zondervan

Citaat van: Peter op 18 december 2021, 12:46:35 PM
Heb er helaas nog niet aan durven beginnen zonder duidelijke foto van welke aanpassingen er aan de platine moeten gebeuren  :-[ :-[ :-[
Je kunt de zaak ook omkeren: laat zelf een duidelijke foto van de platine zien. Dan is er vast wel iemand die kan aangeven wat je moet aanpassen.

krispy

Ik snap meestal de problemen niet , ge kunt in bijna 100% van die oude loks gewoon de bestaande print verwijderen (omdat daar toch geen logica opzit )en dan nieuwe bedrading naar de decoder leggen , gewoon logisch nadenken en klaar is kees
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Snobby Crash

Kris, was het altijd maar zo simpel... er zijn heel wat locs, voornamelijk rivarossi en roco waarvan er 1 kant van de motor en het kool borsteltje met de massa van de loc, het chassis, is verbonden... dan moet je in het chassis gaan frezen, en de motor isoleren met bvb plasticard... En ik kan het weten, heb er zo al 10 tallen omgebouwd...

Dus ik wil Peter z'n loc wel ombouwen, maar wil eerst zien hoe hij binnen in geconstrueerd is!

Gr Geert

Peter

Even dit oude draadje weer opgevist want, helaas, nog niemand die het model, zelfs tegen vergoeding, wil of kan ombouwen.
Heb de oude foto ook terug opgevist zodat het binnenwerk zichtbaar is.

P1000092 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Helaas nog niemand bereid gevonden om deze lok te digitaliseren en....
zelf durf ik er niet aan beginnen

Liliput 78.134 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter