Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Slechte tijd ??

Gestart door Ludwig, 27 september 2006, 11:49:27 AM

Ludwig

Onlangs stapte ik een modelbouwwinkel binnen die marklin en dus ook kibri verdeeld binnen met de vraag of hij mij een viterine kast kon leveren die kibri in zijn gamma heeft  .
Het antwoord was neen want hij beweerde dat hij ze met 25 tegelijk moest aankopen anders leverde ze niet .
Groot was mijn verbazing toen ik in een andere winkel dezelfde vraag stelde en als antwoord kreeg dat dit geen probleem was want die waren zowiezo altijd binnen bij de importeur van Marklin  .
De inporteur van Marklin zou inderdaad die kasten per 25 stuks moeten inkopen maar niet de winkelier.
De levering is mij beloofd ten laatste over 1 maand .
Nu stel ik mij de vraag,is dit nu slechte service,ontwetendheid of onwil??? in ieder geval ...CRISIS IN DE MODELBOUWWERELD ..STRAF HE
En terloops , op het knappe presteren van Mehano en andere kwam de uitspraak :ach dat is toch maar een tijdelijk fenomeen.
Resultaat van dit alles, mijn vertrouwde handelaar waar ik al jeren zij het niet regelmatig koop ,verkoopt niet meer aan mij .
En de winkelier die mij beloofd heeft te kunnen leveren zal er een nieuwe klant bijhebben .
groeten;)
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Tom

Mischien kun je vertelen over welke winkeliers je het hebt.
Tom

janjozef

Dat hoeft niet vind ik Cota weet het en als jij bij die winkeliers komt zul je het ook snel weten.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

citaat:
Geplaatst door janjozef

Dat hoeft niet vind ik Cota weet het en als jij bij die winkeliers komt zul je het ook snel weten.

Jan



Dat zou anders best WEL kunnen , een winkelier die zijn klienten op zulk een wijze behandeld verdiend niet beter.
Waarom is er anders een forum , en zoals steeds wie A zegt moet ook B zeggen.
Naar aanleiding van de woonplaats van Cota kan ik mij wel een beetje voorstellen over welke winkelier het gaat.
Niets houd je tegen Cota.

Spoorse groetjes
locorail

Peter

Ik begrijp die winkeliers niet (of juist wel)
Het enige dat hun NIETS kost om aan meer klanten te geraken, en bestaande klanten te houden is SERVICE.
Zelfs naar een winkel met een goede service, waar het iets duurder is, blijf je gaan, omdat je weet dat "als ik iets speciaal vraag", de winkelier zijn best zal doen.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

ik denk dat ik het ook wel weet, toch zeker de slechte.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

Ik vind dat je in zoeen ergelijk geval van misleiding of volledig gebrek aan kennis best de winkel mag noemen.

Ik zal dat in ieder geval altijd doen
Dat is zeker in het belang van de goede winkels,die daar dan in ieder geval niet mee verward worden.
En de betreffde winkel leert er misschien(heel misschien ) iets van

wim ysbeer

Ludwig

Tja, ik weet het hoor,maar het is zo dat ik altijd tevreden ben geweest bij deze winkel dus geef ik hem maar het voordeel van de twijfel.(hij zal het wel niet geweten hebben zeker ??)
Ik ga in ieder geval vanaf nu naar chalumano [:D]..daar graak ik dus blijkbaar wel gesteld.
groeten
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

JoVer

citaat:
Geplaatst door cota
Nu stel ik mij de vraag,is dit nu slechte service,ontwetendheid of onwil??? in ieder geval ...CRISIS IN DE MODELBOUWWERELD ..STRAF HE
En terloops , op het knappe presteren van Mehano en andere kwam de uitspraak :ach dat is toch maar een tijdelijk fenomeen.
Resultaat van dit alles, mijn vertrouwde handelaar waar ik al jeren zij het niet regelmatig koop ,verkoopt niet meer aan mij .
En de winkelier die mij beloofd heeft te kunnen leveren zal er een nieuwe klant bijhebben .
groeten[;)]


Veralgemenen is uiteraard nooit goed. Daarbij zal je altijd mensen tegen komen die de klok wel hebben gehoord (soms ergens in de verte) maar bij God niet weten waar de klepel hangt. Als ze zich al afvragen of er een klepel is.

Zulke handelaars helpen uiteraard mee om de crisis aan te zwengelen: als je zelden iets kan leveren, als je bij goed materiaal als handelaar (door de koper veelal beschouwd als kenner [B)]) vooraf al zegt dat het maar even zal duren... ja, dan jaag je potenti?le kopers de daver op het lijf en dan blijven ze vanzelf wel weg.

Maar: nogmaals: niet veralgemenen. Nooit goed.

Havoc

Zo'n klojos ken ik ook, en niet alleen voor treinen:
- invoerders die niet eens weten wat ze verkopen en de afmetingen vragen van het product waar ik naar informeer als ik ze het catalogus type geef. (Really Useful Box)
- winkeliers die bij hoog en bij laag beweren dat het al jaren niet meer gemaakt wordt. Tot als ze hun catalogus opendoen en het staat op de eerste pagina en het dan na 6 maand nog niet kunnen leveren. (Shure)
- fabrikanten die vragen om hun datasheet door te sturen om te weten waar het over gaat (Philips)

En toch blijven die zaken doen... Verdienen willen ze allemaal wel, maar er ook maar de minste moeite voor doen is te veel gevraagd.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

Nu je moet bij die slechte winkelier eens achter een marklin beginset vragen, dan lach je je een breuk, Hij heeft dat dan liggen maar probeert je steevast een fleischmann aan te smeren. Echt wel om te gillen, zeker als de bewuste klant dan buiten gaat en niets gekocht heeft. zelf gezien

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Jan,
Heb het een tijdje geleden nog tegen Gerolf verteld:
In een grote Antwerpse zaak vroeg een echtpaar met zoontje van ong.10 jaar een begindoos van Piko, omdat die toch vrij goedkoop was
(ik dacht 95 euro??) voor hun zoontje omdat hij (en papa ook aan het gezicht te zien) met treinen wou beginnen.
De verkoper liet de doos zien SAMEN met een begindoos van M?rklin (dig), waar bij hij een stortvloed van woorden over die mensen uitschudde, waaruit bleek dat die van Piko speelgoed (brol) was in vergelijking met de M?rklin doos van 449 ?? euro.
Uit de woorden die ik per ongeluk kon opvangen tussen man en vrouw, maakte ik op dat dit laatste ver boven hun budget ging. Waarna ze zonder iets te kopen ontgoocheld de winkel verlieten.
Weer een kans gemist om iemand 1.een goedkope begindoos te verkopen,
2. de kans te laten liggen om een nieuw klant te hebben die waarschijnlijk in de toekomst nog dingen zou bijkopen.
Wat voor stommelingen staan hier toch treinen te verkopen. (verdomme)
en dan maar klagen over dat de jeugd niet wil
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Ja peter ik ken dat probleem ook.
De deskundigheid van de verkopers gaat vaak niet verder dan dat men het nummer kan opzoeken,als je dat hebt.
De winkels waar ik voor het eerst kom test ik meestal door mij als onwetende voor te doen.
De onzin die je dan over je heen krijgt is om te huilen(of te lachen)
Voor mij is dat niet zo erg,ik weet toch wel wat ik wil,maar voor echte leken is dit een ramp.
De gemiddelde treinverkoper en zeker zijn personeel kan ook vis,groente of bloemen verkopen daar weet hij waarschijnlijk even veel van.
Overigens geld dit bovestaande ook voor div.computer en elctronica winkels.

wim ysbeer

Tom

citaat:
Geplaatst door Peter

Jan,
Heb het een tijdje geleden nog tegen Gerolf verteld:
In een grote Antwerpse zaak vroeg een echtpaar met zoontje van ong.10 jaar een begindoos van Piko, omdat die toch vrij goedkoop was
(ik dacht 95 euro??) voor hun zoontje omdat hij (en papa ook aan het gezicht te zien) met treinen wou beginnen.
De verkoper liet de doos zien SAMEN met een begindoos van M?rklin (dig), waar bij hij een stortvloed van woorden over die mensen uitschudde, waaruit bleek dat die van Piko speelgoed (brol) was in vergelijking met de M?rklin doos van 449 ?? euro.
Uit de woorden die ik per ongeluk kon opvangen tussen man en vrouw, maakte ik op dat dit laatste ver boven hun budget ging. Waarna ze zonder iets te kopen ontgoocheld de winkel verlieten.
Weer een kans gemist om iemand 1.een goedkope begindoos te verkopen,
2. de kans te laten liggen om een nieuw klant te hebben die waarschijnlijk in de toekomst nog dingen zou bijkopen.
Wat voor stommelingen staan hier toch treinen te verkopen. (verdomme)
en dan maar klagen over dat de jeugd niet wil


laat me raden.
Toevalig niet verschooten?
Tom

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter