Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

natuurwetten van zwaartekracht

Gestart door Metpetergaathetbeter, 30 september 2019, 09:28:03 AM


Klaas Zondervan

Typisch geval van te veel hooi op de vork.

Metpetergaathetbeter

het stond als het ware in de sterren geschreven dat dit niet ging goed aflopen ;)

Klaas Zondervan

Doet me denken aan een hijsongeval in Alphen aan den Rijn, 4 jaar geleden. Daar kon je ook zien aankomen dat het fout ging.
https://youtu.be/k2Da6FoWh3k
Gelukkig geen menselijke slachtoffers, alleen een hond is omgekomen. En veel schade aan huizen.

Metpetergaathetbeter

hoef ik niet te bekijken, ik weet waarover je het hebt ;D ;)


raf

idioten ergens een rijbewijs in de woestijn gehaald of wat

hadden ze nu eerst de masten laten achterover hellen dan had het misschien gekund
maar zoals nu was het recht op een katastroof af stevenen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Iemand die een beetje ervaring heeft in die dingen weet dat ijzer op ijzer bijna hetzelfde is als klompen op ijs!
Lijken net Amerikanen, die voorzien ook nooit iets op voorhand en kennen enkel oei....als 't gebeurd is!

Zoals Raf zegt; boom naar achteren, dat scheelt 1) het reduceert het (te hijsen) gewicht
                                                                       2) de last schuift dan de goeie kant op

;)

PietB

Drukte om niks, toch?
De opdracht was haal die rails van de wagon.
Nou dat is gelukt(bijna).

raf

whoaaaaaaaaaaa ja maar ik denk dat ze wel doe wagon op de rails hadden willen laten staan

en heu vroeger op foerd daar stonden de karossen ook op skits en die werden ook opgepakt met een heftruck .
en daar moesten dus de boom wat naar achter laten hellen en dan pas heffen .en dat was ook ijzer op ijzer daar zie ik dus geen probleem in .net zoals al de korven en plateau's die we moesten stapelen het was allemaal ijzer wat de klok sloeg

pas de laatste jaren waren er kunststof bakken
maar dat veranderd niets aan de manier van heffen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

Citaat van: Rangeerduivel op 30 september 2019, 12:19:35 PM

Lijken net Amerikanen, die voorzien ook nooit iets op voorhand en kennen enkel oei....als 't gebeurd is!


;)

Het zijn ook Amerikanen.  BNSF staat op de wagens:  Burlington Northern Santa Fe
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

Je ziet daar verschillende dingen fout gaan. Om te beginnen is de last te zwaar. Als de spoorstaven gestapeld waren met om de paar lagen een laag houten balken er tussen, dan hadden ze in delen kunnen lossen. Verder is het heel tricky om zoiets met 3 heftrucks te doen. Als het niet absoluut synchroon gaat raakt de last ongelijk verdeeld en raakt een van de trucks overbelast. Tenslotte staan de heftrucks niet op een vlakke ondergrond. Als ze achteruit rijden duiken ze voorover en dan glijdt de last van de lepels.

J. Moors

#11
Lukt ook met een locomotief :https://www.youtube.com/watch?v=OvyIrsZ7Zhs

En deze, als je iets te sterk een tankwagen leegzuigt.....: https://www.youtube.com/watch?v=Zz95_VvTxZM

BR-59

Gelukkig ben ik niet de enige, die Amerikanen een gebrek aan wijsheid vind te hebben. ;D

Michiel

En vele volksstammen vinden de Belg dan weer dom.  ;D

Confontaties met Aards gravitatiewetten kom je overal tegen, vrees ik.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

tunnelmotor2000

Dat het fout ging aflopen zie je zo. Waarom heffen ze die zwik niet gewoon en laten dan de trein er onder uit rijden. Waarschijnlijk onvoldoende betaald om eens na te denken alvorens te handelen.