Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

ecos controller via smart foon

Gestart door raf, 28 september 2019, 12:46:13 PM

ACFI

Hey Kurt,

de gegevens van je persoonlijk WIFI netwerk staan normaliter op een sticker onderaan de modem. Je persoonlijk netwerk heeft een naam telenet-ab98c (dus telenet- gevolgd door een aantal cijfers en letters).

Op je GSM moet je dit netwerk kiezen en niet TelenetWiFree.

Als je gsm nog nooit eerder verbonden was met je persoonlijk netwerk, dan kan je dat best een eerste keer doen dichtbij je modem. En niet op zolder. Kwestie van niet teveel storingen te hebben zoals dikke betonvloeren en zo.

ACFI.

2012

Citaat van: ACFI op 02 mei 2020, 16:14:05 PM
Hey Kurt,

de gegevens van je persoonlijk WIFI netwerk staan normaliter op een sticker onderaan de modem. Je persoonlijk netwerk heeft een naam telenet-ab98c (dus telenet- gevolgd door een aantal cijfers en letters).

Op je GSM moet je dit netwerk kiezen en niet TelenetWiFree.

Als je gsm nog nooit eerder verbonden was met je persoonlijk netwerk, dan kan je dat best een eerste keer doen dichtbij je modem. En niet op zolder. Kwestie van niet teveel storingen te hebben zoals dikke betonvloeren en zo.

ACFI.

Hoi,

De naam die de wifi uitzend zie ik staan op mijn gsm en ikselecteerde die al, maar er komt geen verbindi g, na x tijd komt melding dat niet verbinden is wegens geen ip adres, ik zit dan naast die acces point, veel dichter kan al niet 😉
Er is geën internet op die acces point, enkel verbonden met dde ecos

ACFI

#32
Kurt,

wat bedoel je met access point?

Bedoel je een ander toestel dan je telenet modem?

Want dat maakt een wereld van verschil.

Je hebt internet namelijk niet nodig voor de ecos. Maar je hebt wel je modem nodig om je lokaal netwerk te beheren. Tenminste, dat is de normale instelling voor je GSM.

Je kan het ook volledig los van je telenet modem opstellen. Maar dan moet je zowel je GSM als je ECOS een vast, privaat IP adres geven.

Bijvoorbeeld je ECOS zet je op IP adres 192.168.2.2 met netwerk mask 255.255.255.0 en gateway 192.168.2.1 .
En je GSM geef je op het zelfde netwerk dan IP adres 192.168.2.3 met zelfde netwerk en gateway.
De foutenboodschap die je krijgt op je gsm is net voor het automatisch uitdelen van adressen dat door je modem gedaan wordt.

In deze configuratie ga je dan wel mogelijk foutenboodschappen krijgen van je mail programma omdat het geen verbinding krijgt tot internet.

ACFI

2012

Citaat van: ACFI op 02 mei 2020, 16:46:16 PM
Kurt,

wat bedoel je met access point?

Bedoel je een ander toestel dan je telenet modem?

Want dat maakt een wereld van verschil.

Je hebt internet namelijk niet nodig voor de ecos. Maar je hebt wel je modem nodig om je lokaal netwerk te beheren. Tenminste, dat is de normale instelling voor je GSM.

Je kan het ook volledig los van je telenet modem opstellen. Maar dan moet je zowel je GSM als je ECOS een vast, privaat IP adres geven.

Bijvoorbeeld je ECOS zet je op IP adres 192.168.2.2 met netwerk mask 255.255.255.0 en gateway 192.168.2.1 .
En je GSM geef je op het zelfde netwerk dan IP adres 192.168.2.3 met zelfde netwerk en gateway.
De foutenboodschap die je krijgt op je gsm is net voor het automatisch uitdelen van adressen dat door je modem gedaan wordt.

In deze configuratie ga je dan wel mogelijk foutenboodschappen krijgen van je mail programma omdat het geen verbinding krijgt tot internet.

ACFI

Die modem noemt wireless dual band gigabit acces point, netgear model wndr4300-tn

Kan geen foto zetten

BC911

Ik wou net vragen, zet eens even een foto  ;). Ik vrees dat het anders moeilijk wordt om er zo uit te komen ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

2012

Citaat van: ACFI op 02 mei 2020, 16:46:16 PM
Kurt,

wat bedoel je met access point?

Bedoel je een ander toestel dan je telenet modem?

Want dat maakt een wereld van verschil.

Je hebt internet namelijk niet nodig voor de ecos. Maar je hebt wel je modem nodig om je lokaal netwerk te beheren. Tenminste, dat is de normale instelling voor je GSM.

Je kan het ook volledig los van je telenet modem opstellen. Maar dan moet je zowel je GSM als je ECOS een vast, privaat IP adres geven.

Bijvoorbeeld je ECOS zet je op IP adres 192.168.2.2 met netwerk mask 255.255.255.0 en gateway 192.168.2.1 .
En je GSM geef je op het zelfde netwerk dan IP adres 192.168.2.3 met zelfde netwerk en gateway.
De foutenboodschap die je krijgt op je gsm is net voor het automatisch uitdelen van adressen dat door je modem gedaan wordt.

In deze configuratie ga je dan wel mogelijk foutenboodschappen krijgen van je mail programma omdat het geen verbinding krijgt tot internet.

ACFI

Ik heb samsung A50 gsm.... waar moet ik diezelfde gegevens dan invoeren? Bij de wifi keuze vind ik dat al niet

2012

Citaat van: BC911 op 02 mei 2020, 17:25:32 PM
Ik wou net vragen, zet eens even een foto  ;). Ik vrees dat het anders moeilijk wordt om er zo uit te komen ...


Ge kan die zien in google, daarom model merk en type nr gegeven

2012

Citaat van: ACFI op 02 mei 2020, 16:46:16 PM
Kurt,

wat bedoel je met access point?

Bedoel je een ander toestel dan je telenet modem?

Want dat maakt een wereld van verschil.

Je hebt internet namelijk niet nodig voor de ecos. Maar je hebt wel je modem nodig om je lokaal netwerk te beheren. Tenminste, dat is de normale instelling voor je GSM.

Je kan het ook volledig los van je telenet modem opstellen. Maar dan moet je zowel je GSM als je ECOS een vast, privaat IP adres geven.

Bijvoorbeeld je ECOS zet je op IP adres 192.168.2.2 met netwerk mask 255.255.255.0 en gateway 192.168.2.1 .
En je GSM geef je op het zelfde netwerk dan IP adres 192.168.2.3 met zelfde netwerk en gateway.
De foutenboodschap die je krijgt op je gsm is net voor het automatisch uitdelen van adressen dat door je modem gedaan wordt.

In deze configuratie ga je dan wel mogelijk foutenboodschappen krijgen van je mail programma omdat het geen verbinding krijgt tot internet.

ACFI

De ecos is ingesteld zoals je zegt, dat lukt, maar kan je nauwkeurig zeggeb wat ik dan moet doen op de gsm en waar die instellingen te vinden zijn.

In de wifi menu zie ik mijn acces point online staan maar al die getallen invoeren menu staat er niet als ik die selecteer

ACFI

Citaat van: 2012 op 02 mei 2020, 17:33:30 PM


De ecos is ingesteld zoals je zegt, dat lukt, maar kan je nauwkeurig zeggeb wat ik dan moet doen op de gsm en waar die instellingen te vinden zijn.

In de wifi menu zie ik mijn acces point online staan maar al die getallen invoeren menu staat er niet als ik die selecteer

Ik kan je het uitleggen voor een iPhone maar niet voor een Android. Ttz ik heb geen android meer sinds jaren en afhankelijk van het toestel is het op Android anders.

ACFI

raf

een tijd geleden dat ik hier nog gepost heb en wat hebben we ontdekt
dat een oude telefoon het ook doet met die app
dus je oude wrijfdinges niet weggooien maar je kunt die dus gebruiken om via de ecos met je treinen te rijden

eerst wel een sim kaart insteken om de app te downloaden/installeren natuurlijk
daarna de sim er uit en gewoon via netwerk inloggen op het ip adres van de ecos wifi en rije rudy rije
en zo een ding geraak je voor 20 euro nog niet meer kwijt maar zo een ecos controlere kost een pak meer

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Kurt,

Als je dat access point als stand alone gebruikt dan is het logisch dat je geen ip krijgt. Standaard zal een access point geen DHCP-server hebben aanstaan en dus GEEN ip-adressen uitdelen. Hang je die access point aan de rest van je thuisnetwerk, dan zal er wel dhcp-uitkomen.

Wat nu gebeurt is dat je je authenticeert, dat gaat goed en daarna moet je een ip toegewezen krijgen, maar dat lukt niet omdat die access point van telenet geen ip's uitdeelt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

2012

Citaat van: OlivierV op 02 mei 2020, 18:23:33 PM
Kurt,

Als je dat access point als stand alone gebruikt dan is het logisch dat je geen ip krijgt. Standaard zal een access point geen DHCP-server hebben aanstaan en dus GEEN ip-adressen uitdelen. Hang je die access point aan de rest van je thuisnetwerk, dan zal er wel dhcp-uitkomen.

Wat nu gebeurt is dat je je authenticeert, dat gaat goed en daarna moet je een ip toegewezen krijgen, maar dat lukt niet omdat die access point van telenet geen ip's uitdeelt.
DHCP heb ik veranderd po de gsm in STATISCH, dan komt er wel een invulvak waar die IP van de ecos kan inzetten, dan geraakte ik ingelogd denk ik op de router, er was wifi symbool met een ! ernaast, da laatste omdat er geen internet is, dus da was al ok denk ik. Maar in de uitleg staat dan dat ik via browser naar dat IP adres moet gaan om die web interfacte te zien ... deze komt echter niet ... dan toch niet goed verbonden ? als de app open en in de instelleingen IP adres goed zet en dan terug op CONNECT klik gebeurt er ook niks ... ik dacht er te zijn maar noppes dus... nog iemand ideeen ?

ACFI

Kurt,

op je gsm vul je een adres in dat 1 cijfer verschillend is van je ECOS.

in mijn voorbeeld laatste cijfer is 2 voor ecos en 3 voor gsm.

ACFI

Gaspar

Misschien off topic, maar persoonlijk vind ik Ecos Cab een veel beter programma dan Ecos controller. Het kost wel enkele euro's, maar het oogt veel mooier.
Eerst natuurlijk zien of je verbinding kan maken en dat is met een gratis programma interessanter.
Grn   Guy
 

2012

Citaat van: ACFI op 02 mei 2020, 18:35:09 PM
Kurt,

op je gsm vul je een adres in dat 1 cijfer verschillend is van je ECOS.

in mijn voorbeeld laatste cijfer is 2 voor ecos en 3 voor gsm.

ACFI


Dat wast :-)
Daar zat dan de fout van mij uiteindleijk, veel te veel cijferkes zeker en t'is nog lastiger als ge der geen yota van verstaat, wat dient tot wat ... lastig :-)
Werkt prima nu, leuke optie.

aan allen bedankt om een IT leek hierin te helpen :) :) :) :)