Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM actie 2020

Gestart door mardig23, 11 september 2019, 00:16:33 AM

Geert

Citaat van: ERVIN op 02 november 2019, 19:12:26 PM
Metpetergaathetbeter , zit jij aan de drank?  ;D Ik snap niet goed wat je hier schrijft??

Vreemd voor mij is dat helder, santé

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

ERVIN


755philippe

Ik had gedacht om eens de Dacker/lilliputter wagens eens uit te brengen in een setje en natuurlijk vernieuwd volgens de huidige normen. Ik denk aan nem-koppeigen oa.
Mvg


755philippe

Thommy

Citaat van: doomslu op 02 november 2019, 08:29:43 AM
Citaat van: Jurgen op 01 november 2019, 23:06:45 PM
Die 77'ers werden allemaal gedumpt, ik denk niet dat er iemand met de hobby bezig is en geen 77 heeft, tenzij men hier resoluut voor kiest om er geen te kopen.

De kans dat iemand het risico gaat nemen om ze opnieuw te produceren is wel klein.


Nee, voor mij hoeft het ook geen loc te zijn, het mag ook eens iets zijn voor naast de baan. Op den duur heb ik hier 1000 locs en geen enkel huisje of auto op mijn baan, dat is ook niet echt een zicht...
Onze ervaring is dat als het geen locomotief is, het te weinig verkoopt. Eén keer hadden we een actie met loc + wagens, maar er waren mensen die de wagens onmiddelijk van de hand deden.
Maar, een parallelle actie kan natuurlijk wel. Zie bvb onze bestelwagentjes.

2 keer niet? De 62 en dan de expo variant? Heb allesinds 2 pakjes van 3 wagens liggen. Nu soit, ik heb die dus nog liggen
Greetz

Thommy

doomslu

Klopt Thommy, het was 2 keer.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Houdini

#95
Ik weet het, het is geen loc, maar waarom dit rijtuig niet eens?


Met dank aan de betrokken fotograaf, foto van www.lijn-12.be

Dit lijkt me een kanshebber om het wel goed te doen:
- breed inzetbaar, want gaat om een rijtuig dat intussen al meer dan 10 jaar op het net rondrijdt, dus tijdperk-overschrijdend. Ook inzetbaar met verschillende locs: reeks 21/27, 23, 26, diesel, ... Ik denk zelfs breder inzetbaar dan het meetstel 106 wat ook is uitgebracht.
- gaat om een bestaand model, zijnde de I11, maar met een andee schildering. LSM heeft dit 10j geleden aangekondigd, maar is er nooit van gekomen tot hiertoe. Dus MSM moet dhr Piron hiervoor toch wel eens warm kunnen maken, niet?

Het is maar een voorstel natuurlijk...

Jurgen

Ik dacht dat het via LS niet mogelijk was om dit te realiseren wegens te duur, te grote oplage,... Om dan nog maar te zwijgen van de wachttijd. Indien men in 2020 inschrijft probeert men het zoals gewoonlijk tegen Kerstmis te leveren, de vraag is alleen in welk jaar!  ;D

Al kan het idee me wel bekoren.

Maar ik vermoed dat de mensen van MSM al lang een model in gedachten hebben en dat er achter de schermen al heel wat afgesproken werd. De ideeën die we hier nu neerpoten zullen eerder hersenspinsels voor 2021 worden denk ik.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Houdini

Ik kan me niet voorstellen dat LSM hier geen oren naar zou hebben. Het is een bestaand model, dus een reeds bestaande mal om van te vertrekken.
Maar goed, ik voer geen onderhandelingen.. ;)

the_gold


Thommy

Citaat van: Houdini op 05 november 2019, 21:18:33 PM
Ik kan me niet voorstellen dat LSM hier geen oren naar zou hebben. Het is een bestaand model, dus een reeds bestaande mal om van te vertrekken.
Maar goed, ik voer geen onderhandelingen.. ;)

Volgens iedere topic die gestart werd, is het altijd VBV die bereid was een model aan te passen. Er werd ook al geopperd voor een HLE28, de oude die Piko heeft, maar die gaven toen ook niet thuis (idem voor bv een 82/73/...)
Olaerts was niet bereid en heeft toch ook enkele mooie modellen, die hij dan soms moet afprijzen op beurzen omdat hij er mee blijft zitten. Bv HLE15 MSM beurs 2016 voor 100€. Jaar voordien ergens de Break voor 200€. Modellen die anders dubbele kosten
Greetz

Thommy

the_gold

Citaat van: Houdini op 03 november 2019, 11:38:02 AM
Ik weet het, het is geen loc, maar waarom dit rijtuig niet eens?


Met dank aan de betrokken fotograaf, foto van www.lijn-12.be

Dit lijkt me een kanshebber om het wel goed te doen:
- breed inzetbaar, want gaat om een rijtuig dat intussen al meer dan 10 jaar op het net rondrijdt, dus tijdperk-overschrijdend. Ook inzetbaar met verschillende locs: reeks 21/27, 23, 26, diesel, ... Ik denk zelfs breder inzetbaar dan het meetstel 106 wat ook is uitgebracht.
- gaat om een bestaand model, zijnde de I11, maar met een andee schildering. LSM heeft dit 10j geleden aangekondigd, maar is er nooit van gekomen tot hiertoe. Dus MSM moet dhr Piron hiervoor toch wel eens warm kunnen maken, niet?

Het is maar een voorstel natuurlijk...

En het zou nog passen met de msm 2019 actie  :)
https://trainspo.com/photo/95590/

Geert

5540, een mooie actiemodel, ik kijk er al naar uit.  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

ceuleer

Als het terug een 55 wordt, dan graag de modellen aangepast met ATB installatie voor de Ijzeren Rijn, 5507, 5523, 5526, 5533. De 5517 brengt B-Models zelf al uit.

Brossel

Citaat van: ceuleer op 23 december 2019, 16:14:45 PM
Als het terug een 55 wordt, dan graag de modellen aangepast met ATB installatie voor de Ijzeren Rijn, 5507, 5523, 5526, 5533. De 5517 brengt B-Models zelf al uit.

Nee, zoals Geert al aangeeft in de post voor jou; het MSM actie model 2020 wordt de 5540 in zijn groen-gele jasje met blauwe band. Uitvoering eind jaren '70.

Zie ook de MSM 198 inhoudsopgave...  ;)
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

bellejt

de zoveelste reeks 55xx dan.Markt is daarmee al overzadigt en dan is die wagon al een heel pak beter als exclusief model ook.