Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Foto's Antwerpen Noord & TW

Gestart door Fretbol, 25 september 2006, 13:41:38 PM

the_gold

De blauwe 51's zijn inderdaad voor verkoop aan buitenland. Voor welk land weet ik niet.

De 25.5 is buitendienst gesteld en zal waarschijnlijk ook niet meer in dienst komen.

De 20ers staan in Antwerpen waneer ze hun trein gesleept hebben en wachten op een nieuwe rit.


de 57 is een gehuurde loc bestemd voor cargo.

eddy

Heb ook nog wat plaatjes van een open deurdag (trein-tram bus dag).
foto genomen vanuit de pendeltrein A centraal- Noorderdokken.

deze ook

Aankomst in A Noordedokken met Hle 27-m6-Hle27.

zicht in de werkplaats

6294

Hle 26 buiten

terug naar A Centraal


groeten eddy

ERVIN

Die blauwe 51ers gaan naar Itali? , ik wist trouwens niet dat ze die nog altijd aan het uitleveren zijn??[:I]

itchy

Bedankt! Is de TW Antwerpen eigenlijk ??n grote werkplaats voor HLD en HLE samen?
citaat:
Geplaatst door the_gold

De blauwe 51's zijn inderdaad voor verkoop aan buitenland. Voor welk land weet ik niet.

De 25.5 is buitendienst gesteld en zal waarschijnlijk ook niet meer in dienst komen.

De 20ers staan in Antwerpen waneer ze hun trein gesleept hebben en wachten op een nieuwe rit.


de 57 is een gehuurde loc bestemd voor cargo.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

marc goovaerts

Eddy,
Een paar foto's geven de indruk van een 'open deur dag'. Hoe kom je te weten wanneer er zoiets georganiseerd wordt en hoe je er binnenkomt ?

itchy

Marc, 't staat in Eddy zijn post: het was TreinTramBus dag.
citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Eddy,
Een paar foto's geven de indruk van een 'open deur dag'. Hoe kom je te weten wanneer er zoiets georganiseerd wordt en hoe je er binnenkomt ?

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

chef garde

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Die blauwe 51ers gaan naar Itali? , ik wist trouwens niet dat ze die nog altijd aan het uitleveren zijn??[:I]

Domme zet eigenlijk, wetende dat ze qua emmissie beter scoren dan de 62's.  Hadden die machines ingezet geweest door B-cargo, dan konden ze concurreren met de eveneens 6-assers van DLC.  En had het echt zo'n rommel geweest, die 51, dan had Itali?, Congo en Tunesi? er niet in ge?nvesteerd!  Helaas verdwijnt elk degelijk Belgisch product naar het buitenland, na onze Jupiler en GB ook onze 51!

ERVIN

Groot gelijk Chef garde , het waren oer-degelijke locs , maar het zal wel een reden gehad hebben h? waarom ze ze uit dienst genomen hebben , jammer is het wel , de sound van een optrekkende 51er zal ik nooit vergeten.[:p]

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door itchy

Marc, 't staat in Eddy zijn post: het was TreinTramBus dag.
citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Eddy,
Een paar foto's geven de indruk van een 'open deur dag'. Hoe kom je te weten wanneer er zoiets georganiseerd wordt en hoe je er binnenkomt ?




Ok, we houden de TreinTramBus-dag in het oog. In de tijd dat er nog heel wat publiciteit voor gemaakt werd, herinner ik me enkel het ?ne ticket om het hele land te kunnen rondreizen en hier en daar een toeristische dienst die mee op de kar sprong.

Wanneer komt eigenlijk de volgende, als die al komt ? Want op www.treintrambus.be is het volgende te lezen:
"De Trein-Tram-Bus-dag  wordt vervangen door de Hop & Shop-dag, die op 12 december 2009 voor de eerste keer plaatsvindt."

Ik vermoed dat er bv in Antwerpen Noord weinig te "shoppen" valt.

chef garde

citaat:
Geplaatst door ERVIN

maar het zal wel een reden gehad hebben h? waarom ze ze uit dienst genomen hebben [:p]

klopt!  de reden: de boel verzieken en de privatisering van het goederenverkeer promoten!

OMC

Voor zij die het willen, ga eens op een zondag naar Antwerpen-Noord en ga aan de kantoren 200m voorbij de TW eens vriendelijk vragen of je wat foto's mag nemen. 9 kansen op 10 zegt men ja, maar zie wel dat je een geel vestje draagt want er is nog steeds (minieme) activiteit in de bundels.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Groot gelijk Chef garde , het waren oer-degelijke locs , maar het zal wel een reden gehad hebben h? waarom ze ze uit dienst genomen hebben , jammer is het wel , de sound van een optrekkende 51er zal ik nooit vergeten.[:p]



Het had inderdaad een reden en die was als ik me niet vergis dat het onderhoud van deze locs een te grote kost werd. Ze werden het meest ingezet op de relatie Antwerpen - Aachen-West en legden dus heel wat kilometers af. Door onder meer de komst van de reeksen 13 en 77/78 kon er in het locomotiefbestand geschoven worden en kwamen meer locs van de reeksen 23 en 20 in de goederendienst terecht waarop men verkoos om een locwissel in te voeren in Montzen op de relatie Antwerpen - Aachen: HLE van Antwerpen tot Montzen, HLD (55, BR241 of BR225) tot Aachen-West. Den 51 had plots weinig of geen slagen meer tot men besliste om deze machines uit de dienst te halen.
De NMBS kijkt uit naar potenti?le kopers voor sommige machines die qua waarde nog niet volledig zijn afgeschreven, om ze dan aan restwaarde te verkopen. De blauwe 51igers gingen normaal naar Itali? maar ik heb vernomen dat die deal afgesprongen zou zijn, ondanks het feit dat ze vorige week plots op Antwerpen-Schijnpoort opdoken ...
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

b-shunting

foto's blijven tot de verbeelding spreken !
erg knap [:)]
minibaantje tp 4,diesel

B-Cargo

De 20'ers bestemd voor de goederendienst worden op TW Antwerpen onderhouden (logisch want ze komen zelden in het zuiden van het land dus Stockem lag echt wel uit de richting). In de nabije toekomst worden ook een deel 13'en in Antwerpen onderhouden.. het worden daar nog drukke tijden want de Traxxen staan ook vaak binnen! [;)]

itchy

Bedankt! De 13en komen dan over van Merelbeke neem ik aan?
citaat:
Geplaatst door B-Cargo

De 20'ers bestemd voor de goederendienst worden op TW Antwerpen onderhouden (logisch want ze komen zelden in het zuiden van het land dus Stockem lag echt wel uit de richting). In de nabije toekomst worden ook een deel 13'en in Antwerpen onderhouden.. het worden daar nog drukke tijden want de Traxxen staan ook vaak binnen! [;)]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail