Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Doublenghien

Gestart door Alan On Track, 19 juli 2019, 10:51:56 AM

Powered By Diesel

Prachtig baantje, straalt sfeer uit!
running on heavy fuel

Stedahult

Een heerlijke sfeer, wat rustige achtergrond geluiden
erbij en je droomt er zo in weg.
Mvh. Steef

vlummens

Knap baantje.
Double Enghien, leuk gevonden.
Trouwens een heel lekker biertje, we gingen er altijd eentje drinken als we bij Jocadis waren geweest.
Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout

SuSke

Citaat van: Alan On Track op 06 april 2022, 16:04:15 PM
... uitgenodigd voor MTD expo, en daar ga ik graag op in! Ik zal wel weer de commentaar krijgen dat mijn spoorverloop te saai is zeker  ::)  :P :P :P
...

Troost je, er zijn er nog met een even saai spoorverloop maar die trekken meestal de meeste aandacht omdat de energie ergens anders is in gestoken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

ik hou gewoon van iets heel gewoon, het toont hoe gedreven de bouwer is om het veel aantrekkelijker te maken. Trouwens de mooiste banen zijn de meest eenvoudige van sporenverloop

Jappy

Zeer mooi Allen. Leuk dorpssfeertje!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Klaas Zondervan

Citaat van: SuSke op 07 april 2022, 11:56:09 AM
Troost je, er zijn er nog met een even saai spoorverloop maar die trekken meestal de meeste aandacht omdat de energie ergens anders is in gestoken.
Heb ik ook met mijn tentoonstellingsbaantje gedaan. In het zichtgedeelte alleen maar een enkelspoor door een heuvelachtig landschap. Achter de coulissen een 5-sporig schaduwstation van waaruit de treinen om beurten door het tafereel rijden.
De energie is gestoken in het landschap en in de automatisering van de treinenloop.

Meer hierover is te lezen op "het andere forum".
Of het meer aandacht gaat trekken moet ik afwachten. Vanwege de coronatoestanden kon ik er nog niet mee naar tentoonstellingen.

Alan On Track

Een dikke week terug besloot ik eens te investeren in nieuwe verfjes en washes. Zo heb ik eindelijk genoeg verfmateriaal om mijn projectjes verder af te werken, met als bonus dat ik nu in principe alles in huis had om mijn materieel te verweren. Ik dacht eerst voorzichtig met dingen uit de rommeldoos te proberen, maar ach, soms moet je eens een sprong in het duister durven maken. Gewapend met foto's uit het grote voorbeeld ben ik begonnen aan de 62, waarvan de properheid mij het meest tegenstak  ;D Die mocht dus goed vuil worden. Met de airbrush heb ik de meeste bevuiling aan gebracht, vervolgens heb ik met penseel kleinere details geschilderd.

Ook de Lima M2-rijtuigen zien er een stuk beter uit nu ik deze wat heb vervuild.

IMG_0392 (1) by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_0391 (1) by Alan Jockmans, on Flickr

Als volgende was de 46 aan de beurt. Deze heb ik echter bewust minder vervuild, enerzijds omdat dit stel op mijn voorbeeldfoto's (voornamelijk uit de jaren'80) vaak nog redelijk proper was. Vooral het dak was vaak goed vuil. Anderzijds hou ik van de kleuren van dit stel, en wou ik deze niet te veel verdoezelen.

IMG_0399 (1) by Alan Jockmans, on Flickr

Als derde heb ik ook de 80 verweerd. Hier ben ik vooral met de airbrush aan de slag gegaan, en daarna met enkele washes wat meer variatie gaan brengen.

IMG_0396 (1) by Alan Jockmans, on Flickr

Dit was mijn eerste poging met verweren, geef gerust jullie mening erover.  ;) Het is alvast fijn dat het materieel dat ik op Doublenghien inzet nu wat meer in de omgeving past.
Modelbouw is een kunst

Stedahult

Zou de 62er nog wat geven aan de voorzijde
vanaf de buffers naar onder. Voor de rest niks
nie, ziet er goed uit zo!
Mvh. Steef

sdz1976

Dit is echt genieten, dit baantje  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Jappy

Je sprong in het diepe mag zeker geslaagd genoemd worden, Alan. Dit is zeer gelukt naar mijn mening. Heb je nog een fotootje van de M2's ook? Die zou ik ook wel eventjes willen zien.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

SuSke

Spring nog maar een paar keer, het komt wel goed...  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alan On Track

Citaat van: Jappy op 29 augustus 2022, 07:48:51 AM
Heb je nog een fotootje van de M2's ook? Die zou ik ook wel eventjes willen zien.

T'is maar een woord ;)

IMG_0416 (1) by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_0437 (1) by Alan Jockmans, on Flickr

Ook wat goederenwagens beginnen verweren. De 53 heb ik nog niet aangedurfd.

IMG_0421 (1) by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

renstimpie

mooi!!  alleee..  vuil!!
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

RoDY

Goed bezig man ! ziet er "netjes" uit  :P