Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Doublenghien

Gestart door Alan On Track, 19 juli 2019, 10:51:56 AM

Alan On Track

Wat groenerei toegevoegd en de gebouwtjes geschilderd. Belichting is niet fantastisch dus fotokwaliteit kan beter :p

IMG_20220311_083907248 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20220311_083914654 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20220311_083921024 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

Jappy

De sfeer zit er al dik in zie ik, prachtig typisch landelijk Belgisch sfeertje. Voor mij is het wat betreft uitstraling een schot in de roos.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

vanmiegroet

Schoonkes, ik kan de 6-71N van nen 46 al horen  ;D
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Gerolf

Knappe compositie, mooie gebouwen, ...  :P  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alan On Track

Intussen werk ik af en toe nog wat voort aan Doublenghien. De huisjes zijn nog een beetje verder gedetailleerd, en met de geschilderde achtergrond en licht fries komt het al helemaal tot leven. In feite moeten er nu nog een aantal details bijkomen, maar de rest is grotendeels 'klaar'  :) .

IMG_9020 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_9030 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_9024 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_9014 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_9052 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

Gerolf

Mooi gemaakt en gefotografeerd  8)
Eén ding is jammer (en men ziet het vaak op banen): de spleten onder de gebouwen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pierre

Groet Pierre.


Stieven76

En dat is niet je tentoostellingsbaantje?  :o
Straalt rust uit dit baantje. Knap gedaan!

Floris

wat n sfeertje, heerlijk! Ik zou dr nog lekker een tijdje aan door klooien, alle puntjes op de i zetten en zo, want het is wel de moeite. Kun je dit ding ook mee zeulen naar tentoonstellingen straks?

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

Citaat van: Alan On Track op 05 april 2022, 21:57:32 PM

IMG_9014 by Alan Jockmans, on Flickr


Is het gezichtsbedrog, of zit er vlak voor je reeks 46 een knik in je rails? (Jaja, muggenziften...  ::) ;D)

Ik vind het in ieder geval een prachtig baantje dat zeker niet zou misstaan op één of andere expo.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

eigenlijk wel, Jurgen  ;). Je moet soms eens foto's van vroeger en nu, op tv, in film(s) of gewoon in volle baan eens gaan kijken je staat soms versteld hoe sommige sporen (erbij) liggen.

Trouwens die baan is een juweeltje in wording ! ;)

cousin_hub

super knap...  Ligt de baan in Bassilly ?  Als ja, zou ik wel komen kijken ;-)

Seb

Alan On Track

Citaat van: Gerolf op 06 april 2022, 09:56:14 AM
Mooi gemaakt en gefotografeerd  8)
Eén ding is jammer (en men ziet het vaak op banen): de spleten onder de gebouwen  ::)

Klopt, maar dat komt nu vooral omdat alle gebouwen nog los zijn, ik ga deze nog wat verder detailleren alvorens ze definitief te plaatsen en de storende spleten weg te werken  ;)
Modelbouw is een kunst

Alan On Track

Dank voor de reacties  ;)

Citaat van: Jurgen op 06 april 2022, 12:26:17 PM

Is het gezichtsbedrog, of zit er vlak voor je reeks 46 een knik in je rails? (Jaja, muggenziften...  ::) ;D)

Ik vind het in ieder geval een prachtig baantje dat zeker niet zou misstaan op één of andere expo.

Die kink zit op de overgang tussen twee rails, in closeup valt dat wat meer op, maar in werkelijkheid is deze nauwelijks merkbaar en geeft het geen enkel probleem bij het rijden. Zoals Peter het al aangeeft moet dit een klein zijlijntje voorstellen dat al even geen degelijk onderhoud meer heeft gehad, her en der een kink is dus ook niet zo onrealistisch  ;D

Citaat van: Floris op 06 april 2022, 10:48:06 AM
wat n sfeertje, heerlijk! Ik zou dr nog lekker een tijdje aan door klooien, alle puntjes op de i zetten en zo, want het is wel de moeite. Kun je dit ding ook mee zeulen naar tentoonstellingen straks?


Ik ga hier inderdaad nog wel wat aan prutsen, er zijn nog een aantal puntjes die ik beter wil uitwerken, maar het komt wel goed. De eenvoud en beperkte omvang van het baantje maken het mogelijk het in een gewone wagen te transporteren dus de kans bestaat wel dat ik er een paar tentoonstellingen mee af kan gaan (misschien in afwachting tot Zwanzebeek verder afgewerkt is). T' ding is wel zwaarder dan het eruit ziet, maar het is wel stevig (en massief). Frans heeft me in elk geval alweer uitgenodigd voor MTD expo, en daar ga ik graag op in! Ik zal wel weer de commentaar krijgen dat mijn spoorverloop te saai is zeker  ::)  :P :P :P

Citaat van: cousin_hub op 06 april 2022, 14:52:58 PM
super knap...  Ligt de baan in Bassilly ?  Als ja, zou ik wel komen kijken ;-)

Seb

Mijn twee banen liggen inderdaad nog in Bassilly dus laat maar eens horen, ik ben ook eens benieuwd om jouw baan te zien ;)
Modelbouw is een kunst