Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

ervaring met Liliput?

Gestart door railbusje, 22 september 2006, 00:04:41 AM

railbusje

Ik was daarstraks bij Verschooten en die had een paar Liliput locs staan.
De afwerking zag er zeer goed uit en de prijs was ook fair.
Wie heeft er Liliput locs en wil zijn ervaring even meedelen?

n/a

Ik zie op de club geregeld wel eens een liliput loc rijden. Geen slecht merk maar ik zie het toch als een B merk. Het is geen Roco.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Davy

Ik zie op de club geregeld wel eens een liliput loc rijden. Geen slecht merk maar ik zie het toch als een B merk. Het is geen Roco.




Is roco tegenwoordig een schuilnaam voor een ander merk davy[:D]

Ik heb uit stekende ervaring met liliput en een B merk is het zeker niet.
Het kan absoluut met roco(en ik bedoel ook roco)wedijveren wat kwaliteit betreft.

Wim ysbeer

modelbaanHO

Ik heb ook enkele Liliput modellen rondrijden. Alleen met de alleroudste loc-modellen (+/- 25 jaar oud) problemen gehad. Bij de BR78 was het tandwiel op de motoras losgekomen en de BR18 (Rheingoldlok) verliest al zijn anti-slip bandjes. Met de modellen van Liliput-Bachmann nog nooit problemen gehad. Rijden heel zacht en zijn mooi afgewerkt. Bij de wagons soms een beetje last van een stroef werkend kortkoppelingsmechanisme (zijdelingse beweging). Meestal heeft dat te maken met een braampje. Dat is snel verholpen met een vijltje.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

wisselstromer

ik heb enkel wagons van liliput en die zijn zeer goed afgewerkt
heel mooi gespoten en afgewerkt
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Gerolf

ik heb een oude Liliput P8 (stoom type 64 dus). Niet slecht, maar hij mist in ieder geval een vliegwieltje.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

De recente modellen van Lilput doen het heel goed.
Ik heb bv. de Duitse baureihe 05 (DB versie) en de baureihe 62 en die doen het uitstekend. De oude P8 (Duitse 38) rijden minder goed. Dit is te wijten aan de niet al te nauwkeurig afstelling van het wormwiel op het eerste tandrad.(is ook nogal grof afgewerkt)
Met vriendelijke groeten
Peter

railbusje

Bedankt voor de reacties.
Liliput heeft wel een boel fraaiue modellen in zijn catalogus staan.
Spijtig is wel dat de meeste stoomlocs minstens een radius van 420mm nodig hebben, ik heb een paar 360mm bochten liggen in mijn schaduwstation.
Ik heb de BR o5 van Marklin en die rijdt perfect over 360mm.

janjozef

De kwaliteit van de nieuwe liliputs kunt ge vergelijken met die van Mehano, niet de kwaliteit van fleichman maar zo goed als mehano roco of marklin

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

citaat:
Geplaatst door janjozef

De kwaliteit van de nieuwe liliputs kunt ge vergelijken met die van Mehano, niet de kwaliteit van fleichman maar zo goed als mehano roco of marklin

Jan



Oef oei,als dat maar geen heilige oorlog geeft.[:p]

wim ysbeer

DelticPower

JanJozef, waar haalt ge de euvele moed vandaan om het grandioze wereldmerk Marklin te verlagen tot een tweede rangs treinenmerk, door het te vergelijken met Fleischmann en (schandelijk) in een adem te noemen met Mehano of Roco.
Ben bang dat Davy hier ernstig geraakt door zal zijn.
Wat is daarop uw weerwoord?[:D][:D][:D]

Groeten van Jan.

n/a

Ik maak mij daar echt niet druk om. Ik heb zelf een Liliput wagonset namelijk nr L240121 wagenset trafotransport (bestaat uit drie wagens). Misschien wel wat voor mijn Nederlandse Carin Loc.

Deze set is niet slecht hoor, maar de verpakking is een ramp. Je moet elke keer die trafowagon weer uitelkaar halen en inelkaar zetten en er zit een compleet zakje losse onderdelen bij die als je die monteert dan past de bijgeleverde personenwagen ook niet meer in haar plastiek verpakking. Kortom leuke set, maar een waardeloze verpakking dit kan beter Liliput.

Over het moderne Liliput locbestand kan ik niets zeggen behalve dat het in Nederland slecht leverbaar is en dat niet veel verenigingsleden materiaal ervan hebben. En datgene wat er is, is van vroeger. Als er 10 winkels zijn die het verkopen dan heb je het wel gehad denk ik.

Wel heb ik oud Liliput materiaal in actie gezien en daar werd ik bepaald niet vrolijk van.
Maar dat is mijn persoonlijke mening. Over het nieuwe spul kan ik niet oordelen, omdat bijna niemand bij ons in de club dat heeft.

Groeten van Davy die weer heeft zitten kloten met die geweldige verpakking.





ysbeer

citaat:
Geplaatst door Davy

Groeten van Davy die weer heeft zitten kloten met die geweldige verpakking.



Aan de kwaliteit durf ik niet meer te komen,maar die verpakking heb toch even zwart gemaakt.

wim ysbeer

modelbaanHO

Bij de meeste merken passen de modellen niet meer in de verpakking wanneer alle los bijgeleverde attributen worden bevestigd. En als ze dan wel passen dan riskeer je dat ze afbreken of loskomen wanneer je het model er uit neemt of opnieuw in wegsteekt. Omdat ik mijn modellen voorlopig ook nog in de dozen moet bewaren zijn de attributen er nog niet opgezet. Of het er ooit van zal komen is een andere vraag. Ik heb geen plaats voor een vitrinekast en alle modellen kunnen niet tegelijk op mijn modelbaan.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

n/a

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door Davy

Groeten van Davy die weer heeft zitten kloten met die geweldige verpakking.



Aan de kwaliteit durf ik niet meer te komen,maar die verpakking heb toch even zwart gemaakt.

wim ysbeer



Die verpakking is de ergste die ik ooit heb gezien. En ik heb nogal wat verschillende verpakkingen. Ik heb verpakkingen van Roco, Trix, Piko, Brawa, Lilliput en heel veel Marklin.