Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968

Gestart door Kautenbach, 09 juni 2019, 14:24:17 PM

DFS


Kautenbach

Merci,

Peter, nee, want juist met de beplating krijgt het frame in de lengterichting de stevigheid. En als je met spandoek werkt, moet je daar de achtergrond opzetten, 17 meter lang ???

Gisteren deze 4 staanders, 3x achterplaat en de lichtbakken en fries er in 3 kwartier compleet neergezet,  ik denk dat we straks met een goed uur 17 meter compleet neerzetten qua frame en verlichting.

Cozzy

Citaat van: Kautenbach op 25 april 2021, 14:55:08 PM
Gisteren deze 4 staanders, 3x achterplaat en de lichtbakken en fries er in 3 kwartier compleet neergezet,  ik denk dat we straks met een goed uur 17 meter compleet neerzetten qua frame en verlichting.

Dit neigt naar topsport... knap!!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

vyncky

Citaat van: Kautenbach op 25 april 2021, 13:32:34 PM
Hoi Yannick,

Ja, ik bestel de achtergrond bij Jowie, die levert ze in lengtes van ongeveer 6 meter, langer kan niet. De zwaarste kwaliteit UV bestendig papier, meer doek bijna. Ik doe rondom nog ter versteviging een baan ducktape op plakken, en dan bovenaan een doorlopende lijn met klitenband, de zachte zijde.

Op de achtergrond plaat zetten we om de 30 cm een strook haakjes klittenband en dan is het een kwestie van de achtergrond netjes afrollen. Zo heb je veel minder naden in de achtergrond, en blijft de achtergrond ook mooi. Je kunt ook nog eens wat afwisselen.

Interessante werkwijze! ééntje om te onthouden ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Kautenbach

Veel modules, dus lekker afwisselen qua bouwen, nu met de stad verder. Het smalspoor rijdt inmiddels..

20210508_201745~2 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20210508_202007~2 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20210508_202021~2 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20210508_201344~2 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20210508_145056~2 by Wim Wijnhoud, on Flickr

20210507_164907~2 by Wim Wijnhoud, on Flickr

doomslu

Vakantie in eigen land, Wim.  ;D
Dat wordt opnieuw een knalbaan!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Alan On Track

Daar zou ik ook graag eens op vakantie gaan  ;) Heel mooi gedaan allemaal
Modelbouw is een kunst

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DFS



Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Tjalling

Citaat van: Tothebeach op 10 mei 2021, 08:46:19 AM
Citaat van: Kautenbach op 08 mei 2021, 21:45:21 PM


Mooie binnenplaats, die vraagt om een levendige inrichting. :D
erg fraai weer Wim!

Groet,
michel

Daar zat ik ook naar te kijken, ben erg benieuwd!

Groet,
Tjalling
 

Kautenbach

Merci mon amis ;D

Idd een rommelig binnenplein, met misschien schommel ofzo, er is wel soort van doorgang gepland onder het huis in aanbouw rechts door, en links, direct tegen de zijgevel van t huis daar aan een trap naar het keienweggetje, miscchien dus wel wat opslag, ouwe auto ofzo op dat plein.

Dat braakliggende stuk links, dat wordt een ommmuurde tuin, met wat fruitbomen, moestuin, en...druivestruiken Michel ;) prominent in beeld die wijngaard, bankje ervoor, tafeltje met glas wijn en wat kaas..... zoiets dus 8) ;D